Wednesday, Aug 16, 2017

صفحه نخست » آمد نیوز: آذری جهرمی؛ از خرید کپسول‌های روان‌گردان بازجویی تا واریز هفت میلیون دلار به حساب شخصی

3e3q565656rf_small.jpg«جواد آذری جهرمی» با نام مستعار «جواد ناظری» پیش از سال ۸۴ وارد وزارت اطلاعات شد و «فرم نشان» وی را حاج صابر یکی از پرسنل معاونت بررسی این وزارت‌خانه پر کرد. نام مستعار اول وی «زهرایی» بود که پس از مدتی حفاظت اطلاعات وزارت‌ اطلاعات از وی خواست نام مستعارش را تغییر دهد که وی نام «ناظری» را برای خود انتخاب کرد. وی در معاونت‌های مختلفی از این وزارت‌خانه فعالیت کرد اما با استفاده از لابی‌های مختلفی توانست وارد معاونت فنی وزارت اطلاعات شود.

«معاونت فنی وزارت اطلاعات» به معاونت «نورچشمی‌ها« مشهور است؛ به طوری‌که مدیران مختلف این وزارت‌خانه، تلاش می‌کنند فرزندان‌شان را در این معاونت مشغول به کار کنند؛ زیرا هم حقوق و دستمزد خود را به «دلار» دریافت می‌کنند و هم مأموریت‌های برون مرزی زیادی را می‌توانند انجام دهند. هم‌چنین این معاونت با سرویس‌های امنیتی بیگانه نیز در تماس است که نیروهای خود را به کشورهای مختلف برای آموزش اعزام می‌کنند.

آذری جهرمی (جواد ناظری) با ورود به معاونت فنی وزارت اطلاعات برای آموزش به سازمان محرمانه زیر نظر شورای هماهنگی نهادهای اطلاعاتی کشور در کیپ تاون آفریقای جنوبی اعزام شد. وی در کیپ تاون آموزش‌های ویژه را دید و پس از آن به انگلستان و چند کشور مختلف برای آموزش رفت و بدین‌سان به یکی از مهره‌های قوی و اصلی وزارت اطلاعات تبدیل شد.

پس از مدتی نیز شورای سیاست‌گذاری وزارت اطلاعات با پشتوانه‌ی «علیرضا فیروزآبادی» تصمیم گرفت برای «جواد ناظری» در یکی از مدیریت‌های ارشد وزارت اطلاعات حکم انتصاب صادر کند.

گزارش ۷۰ صفحه‌ای ناظری؛ عامل فریب رهبری برای لغو قرارداد ترک سل

«جواد ناظری» در پروژه «ترک سِل» در دولت اصلاحات با پشتوانه‌ و سفارش چهره‌های مخالف دولت اصلاحات، گزارشی ۷۰ صفحه‌ای را تهیه و در آن به دروغ ادعا کرد شرکت ترک سل تحت مدیریت اسرائیل است و چیپ ست‌های به کار رفته در تجهیزات این شرکت نیز ساخته‌ی صهیونیست‌ها و موساد است! وی برای تهیه این گزارش سفارشی و دروغ ۷۰ صفحه‌ای، مبلغ بسیار کلانی را از رقبای اپراتور ترک سل (سعید العقیلی) دریافت کرد. آیت‌الله خامنه‌ای نیز با این گزارش دروغ ۷۰ صفحه‌ای به این نتیجه رسید که اگر ترک سل به ایران وارد شود، موساد، تمامی ارتباطات کشور را شنود می‌کند و بدین‌سان یک سرمایه‌گذاری عظیم خارجی در ایران توسط شرکت ترک سل با دستور رهبری لغو گردید. با لغو این قرداد، قرارداد اپراتور همراه کشور به شرکت MTN از آفریقای جنوبی واگذار گردید.

به بن بست رساندن شرکت تالیا

جواد آذری جهرمی (ناظری) یکی از عوامل اصلی به بن بست کشاندن شرکت تالیا بود. زیر شرکت توسعه رفسنجان، کد رجیستری برای شنود تلفن‌های اپراتور خود را در اختیار نهادهای امنیتی کشور خصوصا وزارت اطلاعات نداد، به همین خاطر مأموران امنیتی برای شنود خطوط تلفن تالیا حتما باید در ساختمان این شرکت واقع در خیابان میرعماد، مطهری مراجعه می‌کردند و از کدهای رجیستری همان شرکت برای شنود یا تعیین محدوده مشترک تلفن استفاده می‌کردند. عدم در اختیار گذاشتن این کدها توسط شرکت تالیا، موجب شد جواد ناظری، با نامه‌نگاری‌های متعدد دستورات مقامات کشور را برای محدود کردن فعالیت این شرکت اخذ کند.

«ناظری» ارتباط بسیار خوبی با «سعید العقیلی» (از شرکای مشایی - احمدی‌نژاد) پیش از مرگ وی داشت. العقیلی تصمیم داشت که اپراتور نسل سوم همراه (رایتل) را در ایران راه‌اندازی کند. ناظری قصد داشت با دریافت مبلغی کلان، لایحه راه‌اندازی اپراتور سوم همراه را نوشته و امتیاز بهره‌برداری از آن را برای «سعید العقیلی» دریافت کند.

دریافت رشوه از سعید العقیلی

بر اساس گزارش منابع امنیتی، سعید العقیلی که جزو تیم اقتصادی مشایی - احمدی‌نژاد بوده، قرار بود مبلغ ۲۰ میلیون دلار به جواد ناظری پرداخت کند تا ناظری تأییدیه نهایی بهره‌برداری وی را از اپراتور همراه کشور صادر کند، اما العقیلی مبلغ ۶-۷ میلیون دلار را در یکی از حساب‌های خارجی جواد ناظری واریز کرد و از واریز مبالغ دیگر تا زمان صدور تاییدیه خودداری نمود و به همین خاطر ناظری قرارداد او را تأیید نکرد اما مبلغ دریافت شده را نیز به وی بازنگرداند.

واریز پول بلوکه شده هفت میلیون دلاری به حساب شخصی

از آن‌جا که «جواد ناظری» ارتباط بسیار خوبی با شرکت‌های فنی خارج از کشور داشته، «سیروس باهری» مسئول وقت بازسازی هلیکوپتری در وزارت دفاع، فردی به نام لشگری را با ۷ میلیون یورو به وی معرفی کرد تا نزد دلالان ورشوی کشور لهستان برود و از آن‌جا «مغز مداد» خریداری کند. لشگری نزد دلالان رفت تا «مغز مداد» را خریداری کند و با این پرسش دلالان مواجه شد که «مغز مداد» چه کاربردی برای شما دارد؟ و چرا «مداد»ی را خریداری نمی‌کنید که در آن مغر وجود داشته باشد؟ لشگری در پاسخ گفت: ما از مغز مداد استفاده علمی داریم! و در کارخانه‌های خودمان با آن مداد تولید می‌کنیم! لشگری نیز به دلالان لهستانی اصرار فراوان کرد که حتما معادل هفت میلیون یورو مغز مداد نیاز دارم!

پس از یک‌هفته تحقیق توسط دلالان لهستانی مشخص شده است که مغز مداد اگر در دمای ۲۰۰۰ درجه ذوب شود و در عرض یک ثانیه خنک شود، به «پودر الماس» تبدیل می‌شود که برای سوخت موشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از اطلاع لهستانی‌ها، مبلغ ۷ میلیون یورو توسط آنان توقیف شده و «لشگری» و «اصغر ولدخانی» را بازداشت و به پای آنان مگنت وصل کردند. پس از سه ماه، «جواد ناظری» با پاسپورت ویژه و جعلی با نام مستعار «عبدالحسین قادری» به اروپا وارد شد و با ایستگاه سوئد وزارت اطلاعات هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد و به وسیله‌ی دلالی کرد به نام «شیروان»، مبلغ ۷ میلیون دلار را از بلوکه درآورد و در حساب «آی ان جی بانک» آمستردام با همان نام جعلی «عبدالحسین قادری» به صورت ریکاور شده و محرمانه به نام خود واریز کرد. این واریز با قرارداد امضاء شده ۷-۸ درصد سود بانکی میان او و بانک عامل همراه بوده است.

خرید کپسول‌های روان‌گردان برای بازجویی‌ها

«ناظری» چندین بار برای ملاقات با تیم‌های آموزشی «اف اس بی» روسیه و «بی ان دی» آلمان به ژوهانسبورگ و کیپ تاون سفر کرد. وی در این سفرها و ملاقات‌ها (که با پوشش هویت همراه بوده) محموله‌ای از کپسول‌های مایع را از دلالان خریداری کرد که در بازجویی‌ و در زندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کپسول‌های تزریقی و خوراکی مانند آدرنالین در خون عمل می‌کند و فرد پس از دو ساعت بغض کرده و همه‌ چیز را اعتراف می‌کند. ناظری قراداد ۲۰ هزار عدد از این نوع قرص‌ها را با شرکت «هلموت اشپیت» آلمان منعقد کرد و موفق شد ۵۰۰۰ عدد کپسول از آن را از آفریقای جنوبی به ایران وارد کند اما در این میان، سازمان امنیتی بی ان دی آلمان متوجه هویت امنیتی ناظری شد و فهمید که این کپسول‌ها در مقاصد ضد حقوق بشری در زندان‌های جمهوری اسلامی تحت استفاده قرار می‌گیرد و جلوی ادامه این قرارداد را گرفت اما محسنی اژه‌ای برای انعقاد این قرارداد به وی لوح تقدیر اعطا کرد.

ادامه دارد...

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy