جمعه 9 اردیبهشت 1384

انتقاد سرپرست فرهنگي وزارت بهداشت از نوع پوشش برخي دختران دانشجو، ايسنا

سرپرست حوزه امور فرهنگي، رفاهي دانشجويان وزارت بهداشت با طرح اين موضوع كه اخلاق در دانشگاهها به علل مختلف تضعيف شده است، گفت: بايد اخلاق به دانشگاهها بازگردانده شود.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر اميرمحمود حريرچي در اولين كارگاه آموزشي مشترك دبيران كميته‌هاي بدوي انضباطي دانشجويان كشور با انتقاد از پوشش نامناسب برخي دانشجويان دختر، اظهار كرد: چرا بايد يك دختر دانشجو ابايي از پوشيدن لباسهايي كه برخي بر تن مي‌كنند، نداشته باشد و ما هم توان برخورد با آن را نداريم.


وي با بيان اينكه كميته‌هاي انضباطي بايد همواره رعايت بي‌طرفي و عدالت را داشته باشند، اظهار داشت: دانشجويان، آرمان خواه و به دنبال ايده‌هاي و عدالت هستند كه در راه رسيدن به اين مولفه‌ها آسيب‌پذير مي‌شوند.


وي ادامه داد: مشكل جامعه دانشگاهي اين است كه همه چيز به دانشگاه ختم شده است، يعني خود را موظف كرده‌ايم كه اخلاق، ارزش‌ها، تحقيق و غيره را در دانشگاه به دانشجويان آموزش داهيم، غافل از اينكه دانشجويان در خارج از دانشگاه رشد كرده‌اند.

سرپرست حوزه امور فرهنگي، رفاهي دانشجويان وزارت بهداشت ادامه داد: اگر فرض كنيم خانواده‌ها در پرورش و تربيت فرزندان ضعف دارند اين وظيفه بر گردن مسئولان دانشگاه مي‌افتد.


دكتر حريرچي همچنين با بيان اينكه قوانين روابط ما را در زندگي اجتماعي تنظيم مي‌كند، گفت: قوانين حد و حدود ما را نيز تعيين مي‌كند و بايد با تخلفات برخورد كرد. البته قوانين ساخته دست بشر بوده و وحي منزل نيستند، بنابراين بايد به روز شده و تامل لازم در آنجام آنها رعايت شود.


وي همچنين نسبت به كاهش حفظ حرمت در دانشگاه‌ها هشدار داد.

وي در ادامه اين نشست با با ابراز تاسف از اينكه دانشگاه‌ها برخلاف انتظار خيلي اخلاقي نيستند و حرمت‌ها به خوبي نگه داشته نمي‌شوند، اذعان داشت: اين حرمت شكني‌ها تا حدي پيش رفته كه تاثيرپذيري از جنبه‌هاي مثبت دانشگاه به حداقل رسيده است، بگونه‌اي كه در دانشگاه نقش ارشادي و پرورشي در مقام بعد از آموزش قرار گرفته است.


وي با بيان اينكه برخي مسايل خوابگاهها غيرقابل تحمل است، از گسترش برخي آسيبهاي اجتماعي در محيط خوابگاه‌ها ابراز نگراني كرد و افزود: متاسفانه شرايطي شده كه برخي مسئولان دانشگاه بعضا جرات ورود به خوابگاهها را ندارند و مسئولان خوابگاهي به مديران دانشگاه هشدار مي‌دهند كه احتمال دارد برخي دانشجويان مشكلاتي برايتان ايجاد كنند.


دكتر حريرچي در ادامه با اشاره به تحقيقات كميته انضباطي وزارت بهداشت، گفت: بسياري از دانشجويان دچار نوعي بيماري رواني و اجتماعي هستند كه آمار دقيقي از اين بيماران هنوز وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي واحدهاي مشاوره و راهنمايي را همكاران خوبي براي كميته‌هاي انضباطي دانست و گفت: مشكل ديگر كميته انضباطي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي رعايت اخلاق پزشكي توسط كارورزان است، يعني اگر يك پزشك يا فردي از گروه پزشكي تخلفي را انجام دهد كه با اخلاق منطبق نباشد، نظام پزشكي يا نهادهاي ديگر، با او برخورد مي‌كند اما اين قانون در مورد دانشجويان پزشكي تعريف نشده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21743

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد سرپرست فرهنگي وزارت بهداشت از نوع پوشش برخي دختران دانشجو، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016