چهارشنبه 18 خرداد 1384

وضعيت گنجي در پرده ابهام، فرناز قاضي زاده، روز

f.ghazizadeh@roozonline.com

افراد دادستاني تهران با حکم جلبي که امضاي سعيد مرتضوي دادستان تهران را داشت، ساعت ۱۰ و نيم ديشب به منزل اکبر گنجي رفتند تا او را جلب کنند. اين درحالي است که صبح ديروز جمال کريمي راد سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران از تمديد مرخصي گنجي خبر داده بود.

بر اساس گزارش خبرنگار روز اين افراد که تعدادشان به بيش ۱۰ نفر مي‌رسيد، در حالي به خانه گنجي مراجعه کردند که ميهماناني در منزل وي بودند. اما از آنجا که گنجي در خانه نبود، آنها پس از حدود يک ساعت از بازداشت گنجي نا اميد شدند و منزل وي را ترک کردند.

معصومه شفيعي همسر اکبر گنجي در گفت و گو با خبرنگارما اظهار داشت: ماموران دادستاني با حکمي که امضاي سعيد مرتضوي دادستان تهران را داشت، به اين بهانه که مرخصي گنجي تمام شده است براي بازگرداندن او به زندان آمده بودند.

همسر گنجي گفت: بر اساس مذاکراتي که با قوه قضاييه داشتيم قرار بود ما از پزشک معالج گنجي، نامه‌اي ارايه کنيم که روز دوشنبه اين کار انجام شد و ما نامه‌اي با امضاي دکتر مسجدي متخصص ريه داشتيم که برناراحتي ريه و لزوم تحت نظر بودن گنجي تاکيد مي کرد. ما هم اين نامه را دوشنبه به رابطي که درقوه قضاييه براي مرخصي با ايشان در تماس بوديم داديم و او هم نامه را امروز به مراجع ذي صلاح داده بود.

به گفته همسرگنجي، قاضي مرتضوي دادستان تهران در جريان مرخصي گنجي، طرف مذاکره نبوده و اين اقدام از سوي مقامات ديگري انجام شده است. وي همچنين ضمن ابراز ناخرسندي نسبت به ناهماهنگي هاي رايج درقوه قضاييه، گفت: من از اين اوضاع تعجب مي کنم. ظاهرا سعيد مرتضوي هيچگونه هماهنگي با ساير ارکان قوه قضاييه ندارد. آنها يک تصميمي مي‌گيرند و مرتضوي کار ديگري مي‌کند.

وي گفت: گنجي در زمان مراجعه ماموران، با چند نفر از دوستانش بيرون بود. همسر گنجي گفت: اگر دادستاني بخواهد گنجي را بازداشت کند امروز و فردا ندارد، همان بهتر که او را امروز بازداشت کنند. اما وي نياز به مراقبت پزشکي دارد و بازگرداندن او به زندان خلاف قانون است.

وي تصريح کرد: اقدام دادستان تهران در شرايط فعلي که کشورنياز به آرامش دارد، جز دامن زدن به اختلافات نتيجه ديگري ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همسر گنجي اضافه کرد: هم اکنون افراد زيادي تماس مي‌گيرند و قصد دارند به اينجا بيايند و تحصن کنند، اما ما چون علاقه اي به ايجاد ناآرامي درجو فعلي نداريم از آنان خواسته ايم که اين کار را نکنند.

مطابق آخرين خبر کسب شده از تهران، اکبر گنجي تا ساعت يک و نيم نيمه شب سه شنبه [امروز] هنوز به منزل بازنگشته بود. اين مساله، با توجه به اقدام ديشب دادستاني براي دستگيری اکبر گنجي، باعث نگراني شديد خانواده او و رواج شايعاتي در وبلاگ های مختلف مبني بر احتمال بازداشت اين روزنامه نگار شده است. این در حالی است که وکلای مدافع گنجی این شایعات را تکذیب می کنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24031

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وضعيت گنجي در پرده ابهام، فرناز قاضي زاده، روز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016