سه شنبه 14 تیر 1384

رفسنجاني: چالش بر سر پيگيري تخلفات انتخاباتي با توجه به تهديدهاي خارجي مناسب نيست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اظهاراتم نسبت به روند برگزاري انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري براي پيگيري حقوق شخصيم نيست بلكه براي اصلاح روند كار است و مسلماً هر كاري كه از من ساخته باشد، در حمايت از دولت آينده انجام خواهم داد.

به گزارش "ايلنا"، اكبر هاشمي رفسنجاني در جمع بازرسان انتخابات، تصريح كرد: اين انتخابات تمام شده است و من نيز به دليل اينكه كشور, انقلاب و انتخابات دچار مشكل نشود، شكايت رسمي نكردم.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي تشكيل نظام جمهوري اسلامي، تلاشم براي حل مشكلات مردم و انقلاب بوده است، افزود: اين امر به اين معنا نيست كه از آنچه در اين انتخابات اتفاق افتاده است، قصد صرف نظر دارم بلكه تلاش خواهم كرد تا با پيگيري عادلانه و منصفانه موضوع شرايط مناسبي براي برگزاري انتخابات آينده در كشور فراهم گردد و اخلاق سياسي و ديني در همه مراحل مورد عمل باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پاسخ به ابهامات موجود در جامعه نسبت به مسائلي كه در انتخابات اخير رخ داده است را وظيفه نهادهاي مسوول عنوان كرد و گفت: اميدوارم شخص رئيس‌‏جمهور و وزارت كشور مسائل را مورد بررسي همه‌‏جانبه, منصفانه و عادلانه قرار داده و نقاط ضعف و قوت را مشخص كرده و آن را در اختيار مردم قرار دهند تا درآينده كشور دچار مشكل نگردد.
ايشان افزود: اسلاميت, آزادي, دموكراسي و جمهوريت در نظام ما جايگاه مهمي دارد و بايد با هوشياري تمام از اينها حفاظت به عمل آوريم.
رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود اخلاق و ارزش‌‏هاي اسلامي را مهمترين مزيت انقلاب ما بر ديگر انقلاب‌‏هاي دنيا عنوان كرد و گفت: براي تحقق و بقاي انقلاب اسلامي هزينه‌‏هاي بسياري بر مردم تحميل شده است و نبايد به گونه‌‏اي برخورد شود تا مردم احساس كنند اخلاق سياسي و اسلامي جايگاه خود را از دست داده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به هوشياري در روند پيگيري موضوع انتخابات تاكيد كرد: بايد مراقب باشيم تا در روند پيگيري اين مساله وحدت كلمه و انسجام نظام آسيب نبينند.
وي ايجاد تفرقه, نزاع و كينه در جمهوري اسلامي را خواست دشمنان عنوان كرد و گفت: اين انقلاب با اتحاد پيروز شد و خطرها را از خود دور كرد و نبايد اين راه مقدس را از دست بدهيم.
رفسنجاني ايجاد چالش بر سر پيگيري روند برگزاري انتخابات را با توجه به تهديدهايي كه عليه نظام جمهوري اسلامي مطرح مي‌‏شود، مناسب ندانست و افزود: اگر مراقب نباشيم دشمنان از اين فرصت براي آسيب رساندن به نظام و مردم استفاده خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين ضمن اشاره به زيبايي‌‏هاي حضور مردم در اين انتخابات، گفت: به جز رضايت خداوند و مردم هيچ دليلي را براي شركت در انتخابات در نظر نگرفتم و با حضور مردم در صحنه مهمترين هدفم تحقق يافت.
وي افزود: وحدت و همكاري نيروها براي رفع مشكلات اكنون به عنوان وظيفه‌‏اي بزرگ براي من مطرح است و تلاش خواهم كرد تا آن نيز تحقق يابد.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار چند تن از بازرسان برگزاري انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري به بيان تخلفاتي كه در جريان انتخابات مشاهده شد، پرداختند. آنان با اشاره به اينكه تمامي پرونده‌‏هاي ايجاد شده به همراه مدارك مستند انحرافات برگزاري انتخابات به مراجع مسوول تحويل داده شده است، اظهار اميدواري كردند نتايج بررسي‌‏هاي مسوولان به اطلاع مردم رسانده شود.

Copyright: gooya.com 2016