چهارشنبه 15 تیر 1384

احمدي نژاد با ارسال فرمي به شخصيت ها و احزاب اصول‌‏گرا نظر آنان را مورد تركيب كابينه جويا شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دفتر رئيس جمهور منتخب با ارسال فرمي به برخي افراد، احزاب و گروه‌‏هاي سياسي از آنان خواسته است كه افراد شايسته براي كابينه دولت را بر اساس ويژگي‌‏هاي مطرح شده در فرم‌‏ها پيشنهاد كنند.

به گزارش "ايلنا"، در اين فرم‌‏ها، اين افراد، احزاب و گروه‌‏هاي سياسي افراد شايسته وزارت, معاونت, مشاورت, استانداري و فرمانداري را براساس شاخصه‌‏هاي تحصيلات، تجربه و ساده‌‏زيستي به رئيس‌‏جمهور منتخب معرفي خواهند كرد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با تاييد اين خبر به خبرنگار "ايلنا" گفت: اين كه اين فرم‌‏ها به حزب موتلفه نيز ارسال شده باشد، اطلاعي ندارم اما با افراد شوراي مركزي موتلفه كه اين فرم‌‏ها را دريافت كرده‌‏اند، مشورت‌‏هايي را براي معرفي افراد شايسته و كارآمد براي حضور در دولت آينده داشتيم.
حميدرضا ترقي افزود: به عنوان حزب قصد نداريم افرادي را به كابينه معرفي كنيم اما اشخاص موظفند هر كمكي كه از دست‌‏شان بر مي‌‏آيد به دولت آينده بكنند.
ترقي ادامه داد: معتقديم بايد دست رئيس‌‏جمهور در انتخاب يارانش باز باشد و ايشان براساس ملاك‌‏ها و معيارهاي خود اعضاي كابينه را انتخاب كند، مهم براي ما تشكيل حكومت اصول‌‏گرا و دولت مبتني بر برنامه‌‏هاي اسلامي است و در اين راستا آمادگي هرگونه همكاري با دولت آينده را داريم.
وي گفت: ما از قبل اعلام كرده بوديم كه حاضريم با تمام توان و نيروهاي‌‏مان به دولت آينده كمك كنيم، اين كه ايشان با چه كيفيتي از نيروها و تشكل هاي اصول گرا مي‌‏خواهند استفاده كنند به خودشان مربوط مي‌‏شود.
ترقي درپاسخ به اين سوال كه آيا رئيس‌‏جمهور منتخب از اعضاي موتلفه براي حضور در كابينه دعوت كرده است يا نه، گفت: ايشان نه تنها با حزب موتلفه بلكه با هيچ فرد و گروهي در اين خصوص صحبت نكرده‌‏اند.
دبيركل جامعه زينب نيز گفت: فرم پيشنهاد اعضاي كابينه را از سوي مشاورين احمدي‌‏نژاد دريافت كرده‌‏ايم كه بر اساس آن بايد افراد شايسته وزارت, معاونت, مشاورت, استانداري و فرمانداري را براساس شاخصه‌‏هاي تحصيلات، تجربه و ساده‌‏زيستي به رئيس‌‏جمهور منتخب معرفي كنيم.
مريم بهروزي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه اين تشكل كميته پنج نفره‌‏اي را براي شناسايي و معرفي اعضاي كابينه و افراد شايسته و كارآمد براي احراز پست‌‏هاي مختلف اجرايي در دولت تشكيل داده ‌‏است، گفت: ما سعي كرده‌‏ايم كه زنان فعال در عرصه‌‏هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي را به دولت آتي پيشنهاد كنيم و با تمام توان، انديشه، تجربه و اطلاعاتمان به تحقق اهداف احمدي‌‏نژاد كمك خواهيم كرد.
بهروزي گفت: اين فرم براي همه احزاب و گروه‌‏هاي اصول‌‏گرا ارسال نشده است.
همچنين دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان گفت: تاكنون هيچ فرمي از سوي مشاورين دفتر رياست‌‏جمهوري منتخب براي معرفي افراد شايسته و كارآمد براي ما ارسال نشده است ولي ما قصد داريم افراد شايسته و كارآمد را براي حضور در وزارت‌‏خانه‌‏هاي مختلف به احمدي‌‏نژاد معرفي كنيم.
ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: جامعه اسلامي فرهنگيان طي نامه‌‏اي به طور رسمي آمادگي خود را براي كمك به كابينه دولت آتي در حوزه فكري, برنامه‌‏ريزي و اجرايي اعلام كرده است.
وي تصريح كرد: از تشكيل كميته‌‏اي در اين تشكل براي رايزني با شخصيت‌‏ها و چهره‌‏هاي اثرگذار براي تعيين و معرفي اعضاي كابينه خبر داد.
دبيركل جمعيت فداييان اسلام نيز گفت: مشاورين دفتر رئيس‌‏جمهوري منتخب فرمي را براي جمعيت فداييان اسلام ارسال كرده‌‏اند تا افراد شايسته براي احراز پست‌‏هاي اجرايي را با توجه به ملاك‌‏هاي موجود در اين فرم، به رئيس جمهور معرفي كنيم.
محمد عبدخدايي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: احزاب و گروه‌‏ها افراد شايسته و كارآمد را با توجه به ملاك‌‏هاي موجود در اين فرم شناسايي و به دولت آينده معرفي خواهند كرد.
وي افزود: افرادي كه اين فرم را دريافت مي‌‏كنند مي‌‏توانند اگر شايستگي احراز مسووليت را در خود مي‌‏بينند، اين فرم را پر كرده و به دفتر رياست‌‏جمهوري ارسال كنند.
عبدخدايي اظهار داشت: اين روش را اولين بار شهيد رجايي در كشور پياده كرد و ما نيز كلهر، برادر مجتبي تهراني را به دولت وي پيشنهاد كرده بوديم.
وي اظهار داشت: جمعيت فداييان اسلام اين بار هيچ‌‏كس را به دولت آينده معرفي نخواهد كرد و من نيز به علت كهولت نسبي سن، حاضر به قبول مسووليت اجرايي نخواهم بود.
دبير كميته سياسي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي گفت: از سوي مشاورين دفتر رئيس‌‏جمهوري منتخب فرم‌‏هايي براي برخي افراد، گروه‌‏ها و احزاب فرستاده شده است تا بر اساس معيارها و مولفه‌‏هاي موجود در آن فرم، افراد مورد نظر خود را براي احراز پست‌‏هاي كابينه پيشنهاد كنند.
محمد عظيمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: احزابي كه اين فرم‌‏ها را دريافت كرده‌‏اند، در جلسات خود با بررسي شخصيت حقوقي افراد و تطبيق آنها با ملاك‌‏هاي موجود در فرم، افرادي را به كابينه آتي پيشنهاد مي‌‏كنند كه پشت اين پيشنهاد، هيچ خواسته و مطالبه‌‏اي وجود ندارد و صرفاً يك پيشنئهاد محسوب مي‌‏شود.
وي افزود: ما اين فرم‌‏ها را در اختيار اعضاي خود قرار داده‌‏ايم تا اگر به طور شخصي نيز افرادي را واجد شرايط احراز مسووليت در امور اجرايي مي‌‏دانند به دفتر رئيس‌‏جمهوري منتخب معرفي كنند.
عضو توامان جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: رئيس‌‏جمهور منتخب تاكنون از هيچ‌‏كس براي حضور در كابينه دعوت نكرده است و كميته هاي مشورتي ايشان، بعد از جمع‌‏بندي اين فرم‌‏ها، تصميم نهايي را براي اعضاي كابينه اتخاذ خواهند كرد.
عظيمي اظهار داشت: در حال حاضر احزاب مختلف نيروهاي شايسته خود را شناسايي و به رئيس‌‏جمهور معرفي مي‌‏كنند اما تاكنون ايشان از كسي براي حضور در كابينه دعوت نكرده است.
وي افزود: جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي نيز قرار است افراد شايسته خود را براي تصدي پست‌‏هاي مختلف به دفتر رئيس‌‏جمهوري منتخب معرفي كند كه اين امر صرفاً يك پيشنهاد محسوب مي‌‏شود و همچنان معتقديم احزاب و گروه‌‏ها موظفند، دست رئيس‌‏جمهور را براي انتخاب همكارانش در كابينه باز بگذارند.
جامعه اسلامي مهندسين با تشكيل كميته‌‏اي به منظور تعامل با دولت آتي، برنامه‌‏هاي پيشنهادي خود را به رئيس‌‏جمهور منتخب ارائه مي‌‏دهد.
كمال‌‏الدين شهرياري، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به تصويب اين امر در جلسه سه شنبه شب اين تشكل گفت: اين كميته برنامه‌‏هاي حزب را به رئيس‌‏جمهور منتخب ارائه خواهد كرد اما جامعه اسلامي مهندسين بنا ندارد كه به كابينه دولت احمدي‌‏نژاد وزير معرفي كند چراكه معتقديم از كانال‌‏ها و جهات مختلف به رئيس‌‏جمهور در مورد تركيب كابينه پيشنهاد مي‌‏شود و هم اكنون بار سنگيني بر روي دوش ايشان وجود دارد بنابراين ما بنا نداريم بر اين بار اضافه كنيم.
وي با بيان اينكه تاكنون هيچ يك از اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين براي حضور در كابينه آينده دعوت نشده‌‏اند، گفت: در بانك اطلاعاتي جامعه اسلامي مهندسين افراد شايسته‌‏اي كه داراي ظرفيت‌‏هاي اجرايي هستند، قرار دارد و اگر رئيس‌‏جمهور منتخب از ما بخواهد، حتما اين افراد را به ايشان معرفي خواهيم كرد.
محمدعلي شايسته‌‏نيا، ديگر عضو جامعه اسلامي مهندسين ارسال اين فرم به اين تشكل را تاييد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غلامرضا مصباحي مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در اين خصوص، گفت: تاكنون هيچ فرمي براي پيشنهاد افراد شايسته براي كابينه از دفتر رئيس‌‏جمهوري منتخب به دفتر جامعه روحانيت مبارز ارسال نشده است.
اين در حالي است كه هيچ يك از احزاب سياسي اصلاح‌‏طلب چنين فرمي را دريافت نكرده‌‏اند.
غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي، محمدباقر ذاكري، عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، الهه كولايي، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي، محمد قره‌‏تپه، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و محسن سرخو، عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار از دريافت چنين فرمي اظهار بي‌‏اطلاعي كردند.
گفتني است، شعار محوري احمدي‌‏نژاد در مورد تركيب كابينه دولت خود، تشكيل كابينه 70 ميليوني است، در حالي كه يك منبع نزديك به رئيس‌‏جمهور منتخب، اسامي اعضاي كابينه وي را اعلام كرده است.

Copyright: gooya.com 2016