دوشنبه 20 تیر 1384

يك ايراني نيز در ميان ناپديد ‌شدگان انفجارهاي لندن وجود دارد، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۰۴/۲۰‬
خارجي. سياسي. تروريسم. لندن.

"بهناز مزكي" يك خانم ايراني كه در بيمارستان كودكان لندن به كار مشغول بود، از جمله ناپديدشدگاني است كه تصور مي‌رود جسد آنها در تونل مترو باقي مانده و هنوز راهي براي دسترسي به آن وجود ندارد.


به گزارش روز دوشنبه يك پايگاه اينترنتي، پليس لندن اعلام كرد كه به علت وجود احتمال ريزش ديواره تونل و پراكنده بودن گاز در محل اتصال دو شاخه از مسير "پيكادلي" كه توسط بمب منفجر شد، عمليات امداد فعلا متوقف شده و امكان زنده ماندن كسي وجود ندارد.

به‌دنبال انفجارهاي لندن، بيش از ‪ ۵۰‬نفر كشته شده اند ، در حالي كه ناپديد شدگان در اين فهرست به حساب نيامده‌اند. تاكنون رقم دقيقي از ناپديدشدگان اعلام نشده است.

در محدوده محل‌هاي انفجار، با گذشت سه روز همچنان زنان و مرداني متاثر و نگران عكس‌هايي از بستگان خود را در دست گرفته‌ند و از حاضران مي‌خواهند اگر اطلاعي از آنها دارند، كمكشان كنند.

رسانه‌هاي بريتانيايي از ساعاتي پس از وقوع حادثه، براي جلوگيري از كينه‌ورزي مردم و انتقام جويي از مسلمانان با سخناني آرام‌بخش متذكر شدند كه بسياري از كشته‌شدگان مسلمان هستند و آنها نيز از وقوع اين حادثه مانند بقيه شهروندان ابراز تاسف كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"لوينگستون" شهردار لندن در اين زمينه پيش قدم بود و ساعتي پس از وقوع حادثه گفت: در اين شهر مردماني از هر رنگ و هر مذهب با هم زندگي مسالمت آميزي دارند، تعصب و قساوت همه را هدف گرفته و همه به يك اندازه متاثر هستيم.

روزنامه پرتيراژ "سان" روز جمعه با چاپ عكس هاي دو دختر از ميان قربانيان تاثرها را برانگيخت.

يكي از اين دخترها، "شهرالاسلام" دختر ‪ ۲۰‬ساله بنگلادشي بود كه به گفته پدرش، با حجاب كامل اسلامي از جهان رفت.

با آنكه تلفن‌ها و تماس‌ها با ايستگاه‌هاي راديويي خبر مي‌داد كه چند ايراني در ميان مجروحان و كشته‌شدگان هستند، اما تنها كسي كه نامش تاييد شد، بهناز مزكي ‪ ۴۸‬ساله است.

بهناز در زمانيكه عازم محل كار خود در بيمارستان كودكان "گريت اورماند" بود، ناپديد شده است.

به گفته همكارانش، او هر روز با مترو پيكادلي در همان حدود ساعت ‪ ۹‬صبح از خانه به محل كار مي‌رفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك ايراني نيز در ميان ناپديد ‌شدگان انفجارهاي لندن وجود دارد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016