دوشنبه 20 تیر 1384

سخنان كارگردان فيلم تبليغاتي احمدي نژاد: 40 ميليون تومان هزينه فيلم انتخاباتي احمدي نژاد، انتخاب

كارگردان فيلم انتخاباتي احمدي نژاد گفت:هزینه این فیلم بالای چهل میلیون تومان بود و تا این لحظه، تامین نشده است.

به گزارش سايت "انتخاب" وي در مورد دستمزد خود گفت:من دستمزد زیادی نخواستم. الان هم اگر پول دادند، می گیریم و اگرهم ندادند، نمی گیریم. امیدواریم ازمحل کمکهای مردمی هزینه فیلم تامین شود.

جواد شمقدري ادامه داد:من طی دوسال که او شهردارتهران بود، توقع داشتم برای ساختن فیلم سینمایی ای که قراربود درشهرداری بسازم کمک کند. اما او کمک نکرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه " كار كردن با اح! مدي نژاد آسان بود" گفت: او در برابر دوربین، حجب وحیای خاصی داشت. زیاد با دوربین دوست نبود ودوربین را بیگانه می دید. احساس کردم دوربین حجابی است که نمی گذارد به کشف خلق وخوی و روحیات زیبای ایشان دسترس پیدا کنیم. برای حل این مشکل خودم دوربین را دست گرفتم و ضمنا تلاش هم نمی کردم که عناصر فنی کار را زیاد رعایت کنم . بدین ترتیب صداقت و صلابت کار بیشتر تضمین می شد. شاید اگریک فیلمبردار حرفه ای بود، می خواست به نورپردازی برسد. و ازعناصر زیبایی شناسی بهره می برد. البته اینها به زیباتر شدن کادرها کمک می کرد، اما محتوای داخل کادرافت می کرد. لذا من از خیرمسائل فنی دربعضی پلانها گذشتم وپرهیزکردم از اینکه به دکت رقالب بدهیم که جلوی دوربین چه کار بکند یا چه کارنکند.

كارگردان فيلم سينمايي "طوفان شن" افزود: ما باید خودمان را با موضوع تطبیق می دادیم، اگر چه با افت تکنیکی و تصویری رو به رو می شدیم . احساس کردم درشرایط دیگر تصاویرمعنا ومفهومی دیگرپیدا خواهند کرد که می ارزد . والبته این اولین کاری بود که من خودم دوربین به دست گرفته بودم. درسفرها همیشه من با دوربین کنار او بودم ، وکم کم دیگراوحضورمن ودوربین را حس نمی کرد . همین الان صحنه هایی داریم که اومسائل خصوصی را به دوربین من گفته است که البته از بعضی از این ! صحنه ها نیازی ندیدیم استفاده کنیم .البته درمواردی مثل دیدارهای مردمی درشهرداری یا شبیه آن، با 3 دوربین فیلم برداری کردیم که گروه هم حرفه ای بود وحتی صحنه آرایی هم کردیم . نزدیک به ده ساعت، ازدیدارهای مردم فیلم گرفتیم که ازبخشی ازآنها استفاده کردیم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد محصول كار گفت: من محصول کار را معجزه می دانم . این حجم کار واین کیفیت دروقت محدود معجزه بود. تمام مراکزی که ابزار قدرت مثل پول ، رسانه و... را دراختیارداشتند، عزم آن داشتند که دکتراحمدی نژاد پیروزنشود . اما در روی دیگر، مردم بودند با دست خالی وایمان قوی. و خدا عنایت کرد و مردم مظلوم پیروز شدند .

شمقدري با اشاره به اينكه احمدي نژاد يك بار در ساخت فيلم به مجيد مجيدي كمك كرده است گفت: دکتر گزینه های مختلفی دراختیارداشت که با فیلمسازان مختلف کاربکند وآزادی عمل داشت. حتی یک فیلمساز برای او یک کاری هم کرد. اما چون خودش تکذیب کرد، من اسم او را نمی آورم.

Copyright: gooya.com 2016