پنجشنبه 23 تیر 1384

فرمانده ‌نيروي انتظامي‌آذربايجان‌شرقي:عاملان بمب‌گذاري در تبريز دستگير شدند، ايسنا

فرمانده‌ي نيروي انتظامي استان آذربايجان‌شرقي گفت: همزمان با بمب‌گذاريهاي ماه گذشته در اهواز، يك بمب نيز در يكي از كارخانه‌هاي تبريز كار گذاشته شده بود كه ماهيتي كاملا غير سياسي داشت و تنها جهت اخاذي از صاحب كارخانه انجام گرفته بود كه هم اكنون عاملان اين بمب‌گذاري دستگير شده‌اند در بازداشت به سر مي‌برند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌سردار مقصود عيني‌باهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام اين خبر، افزود: وضعيت آذربايجان‌شرقي از نظر امنيتي بسيار مطلوب است و اين استان در مقايسه با ساير استانهاي كشور بسيار امن بوده و ميزان جرم و جنايت و سرقتهاي مسلحانه نيز در آن بسيار پايين است.


فرمانده‌ي نيروي انتظامي آذربايجان‌شرقي به افزايش مواد مخدر در كشور اشاره كرد و گفت: سال گذشته در استان 8 نفر به دليل تزريق مواد افيوني جان خود را از دست دادند كه در سه ماهه اول امسال اين رقم به 14 نفر رسيده است.

وي همچنين گفت: سال گذشته 2 هزار و 5 نفر در استان در رابطه با مواد مخدر دستيگر شدند كه اين رقم در سه ماهه‌ي اول امسال به 2 هزار و 25 نفر رسيده است.

وي افزود: هم اكنون هشت شركت به عنوان مراكز حفاظتي و انتظامي در تبريز و حومه فعاليت خود را آغاز كرده‌اند كه كليه‌ي نگهبانان محلات و شبگردها زير نظر اين شركتها فعاليت خواهند كرد و بعد از تحقيقات كافي در خصوص صلاحيت اين افراد، تجهيزاتي نظير باتوم و دستبند نيز در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

سردار باهر گفت: موظف بودن مغازه‌ها به تعطيلي در ساعت 12 شب باعث كاهش 34 درصدي جرايم شده و انتظار مي‌رود با كامل شدن طرح نگهبان محلات، ميزان جرايم تا بيش از 50 درصد نيز كاهش پيدا كند.

وي اظهار داشت: با چاقوكش‌ها و اراذل و اوباش شديدترين برخوردها صورت مي‌گيرد و براي كليه‌ي اين افراد شناسنامه‌ي ويژه‌اي صادر مي‌شود.

فرمانده‌ي نيروي انتظامي آذربايجان‌شرقي همچنين از صدور شناسنامه‌ي خاص براي حاملان سلاح سرد خبر داد و افزود: بار اول به اين افراد تذكر داده مي‌شود و در صورت تكرار با آنان به صورت جدي برخورد مي‌شود.

سردار عيني‌باهر در مورد شايعاتي درباره‌ي قلعه‌ بابك نيز گفت: امسال توسط دشمنان نظام يك شبكه‌ي ماهواره‌اي براي اين منظور اختصاص داده شده بود و اخبار و جوسازي‌هايي نيز در اينترنت وجود داشت كه حجم آن به اندازه‌ي 6 سال گذشته بود و دشمن براي اين كار سرمايه‌گذاري زيادي كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: شايعات مبني بر بسته بودن راه قلعه بابك بي‌اساس است و كنترل بيشتر نيروي انتظامي بر جاده‌ها، باعث كشف مقادير زيادي مشروبات لكلي گرديد و همچنين مسايل غير اخلاقي نيز به شدت كاهش يافت.

فرمانده‌ي نيروي انتظامي آذربايجان‌شرقي خاطرنشان كرد: امسال در قلعه‌ بابك هيچ‌كس بازداشت نشده است و شايعات مربوط به برخورد و بازداشت افراد كذب محض است.

Copyright: gooya.com 2016