شنبه 25 تیر 1384

عيسي سحرخيز: گروه‌‏هاي زيادي خواهان همراهي با جبهه دموكراسي و حقوق بشر هستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس كميته رسانه‌‏هاي ستاد معين اعلام كرد كه نشست‌‏هاي مشتركي بين اعضاي نهضت آزادي ايران، نيروهاي ملي- مذهبي، نمايندگان مصطفي معين و نمايندگان گروه‌‏هاي حامي معين در انتخابات به منظور بررسي چگونگي تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر در حال انجام است.

عيسي سحرخيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در تشريح اقدامات صورت‌‏گرفته براي تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر با اشاره به طراحي جايگاهي به عنوان دبيرخانه يا ستاد براي اين جبهه، گفت: گروه‌‏هاي حامي معين در انتخابات رياست جمهوري جلسات داخلي را به منظور تعيين نماينده رسمي احزاب و گروه‌‏ها در جبهه دموكراسي و حقوق بشر براي ارايه پيشنهاد در مورد پيش نويس منشور و مرامنامه جبهه برگزار مي‌‏كنند.
وي افزود: در حال حاضر اين بحث وجود دارد كه آيا فقط احزاب و گروه‌‏ها به عنوان شخصيت حقوقي مي‌‏توانند در جبهه حضور داشته باشند يا NGO هاي حامي دموكراسي و حقوق بشر و شخصيت‌‏هاي مستقل با هويت حقيقي خود مي‌‏توانند به عضويت جبهه درآيند.
سحرخيز با بيان اينكه افراد و گروه‌‏هاي ديگري نيز در حال پيگيري بحث جبهه دموكراسي‌‏خواهي و حقوق بشر به عنوان يك جريان محوري هستند، به بخشي از جريان تحكيم وحدت و ادوار تحكيم اشاره كرد كه در كنار برخي شخصيت‌‏هاي حقيقي و NGO هايي كه در مجموعه حاميان معين نمي‌‏گنجيدند، نسبت به همراهي با اين جبهه ابراز تمايل كرده‌‏اند.
رئيس كميته رسانه‌‏هاي ستاد معين در مورد واكنش گروه‌‏هاي خارج از كشور به تشكيل جبهه دموكراسي‌‏خواهي و حقوق بشر و امكان عضويت اين گروه‌‏ها در جبهه، گفت: تاكنون گفت‌‏وگوها و واكنش‌‏هايي در فضاي مجازي صورت گرفته است اما در اين زمينه كار جدي انجام نشده و تا زماني كه مرامنامه و منشور جبهه مشخص نشود، نمي‌‏توان اقدام جدي در اين زمينه انجام داد.
وي در عين حال تصريح كرد: تاكنون غير از سه اصلي كه در بيانيه معين مورد تاكيد قرار گرفته است، يعني پذيرش جبهه، التزام به قانون اساسي و تصميم‌‏گيري به صورت جمعي، محدوديتي براي عضويت در جبهه دموكراسي و حقوق بشر در نظر گرفته نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحرخيز در مورد جايگاه مصطفي معين در جبهه دموكراسي و حقوق بشر، گفت: دكتر معين باني اين جبهه بوده و به همه ملت و چهار ميليون نفري كه به وي راي داده‌‏اند، نسبت به تشكيل اين جبهه تعهد داده است و بايد اين كار از سوي ايشان انجام شود.
وي افزود: پس از تشكيل جبهه دموكراسي و حقوق بشر منشور و مرامنامه جبهه مشخص مي‌‏كند كه آيا ايشان به صورت فردي عضو جبهه باشد يا به عضويت احزاب درآيد، اين مساله الان مشخص نيست.

Copyright: gooya.com 2016