دوشنبه 27 تیر 1384

گنجی همچنان زندانی است! محمد جواد طواف، وحي شبانه

[برگرفته از وبلاگ وحي شبانه]

من تا ساعتی پیش (10 شب) در بیمارستان میلاد بودم. برادر گنجی (اصغر گنجی) هنوز نتوانسته بود با اکبر ملاقات کند. تازه همسر گنجی اجازه یافته بود به ملاقاتش برود. گنجی در طبقه دوازدهم بیمارستان بستری است. او تنها بیمار بستری شده در این طبقه است. به گفته برادرِ گنجی، این طبقه پر از مأمورانِ دادستانی است. و گنجی هنوز به خانواده اش تحویل داده نشده است. او همچنان در بازداشت به سر می برد. منتها محل بازداشتش تغییر یافته است! به گفته برادر گنجی آقای مرتضوی از انتشار عکس های گنجی در اینترنت خیلی عصبانی بود. و از بعد از انتشار این عکس ها ملاقات با گنجی با مشکل بیشتری مواجه شد. این بدان معنیست که تحلیل های مبتنی بر اینکه عکس ها توسط خود موتضوی منتشر شده اند مبنای درستی ندارد.
ظاهراً قرار است از شبهای آینده جوانانِ علاقه مند به اکبر گنجی با حضور در بیمارستان و روشن کردن شمع دست به دعا برای سلامتی آقای گنجی بردارند و خواستارِ آزادیِ وی شوند. گنجی در قرنطينه است و اجازه ملاقات ندارد. همسرش امشب به زحمت توانست با وی ملاقات کند. برخی فعالان سياسی همچون يوسف مولايي، فريبا داوودی مهاجر و برخی اعضای دفتر تحکيم و فعالان دانشجويی در بيمارستان ميلاد هستند. ولی هيچيک اجازه ندارند از درب لابی و محل پذيرش جلوتر بروند. حتی برادر اکبر گنجی هم نتوانست با او ملاقات کند.

به نظر من آوردن گنجی به بيمارستان برای آن است که اگر مشکلی برای گنجی پيش بيايد، بگويند داخلِ زندان نبوده، و از فشار افکار عمومی کاسته شود. تازه اينگونه بيشتر او را تحت کنترل دارند. چون در زندان در بند عمومی زندانی های ديگر هم هستند و خيلی های ديگر.... حالا می توانند جلوی نوشته های احتمالی که گنجی می خواست در روزهای ديگر بيرون بفرستد را بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

البته بعيد نيست گنجی قبل از رفتنش به زندان تدارک کافی برای نامه هايی که بايد منتشر کند را ديده باشد. گنجی تا وقتی که آزادانه با دوستان و خانواده اش مرتبط نباشد و از حقوق يک انسان آزاد برخوردار نباشد، تا وقتی که از اطلاعات و منزلت برخوردار نباشد، همچنان زندانی است. مخصوصاً که مرتضوی اعلام کرده گنجی بعد از عمل جراحی روی پايش دوباره بايد به زندان برگردد، و در ضمن در بيمارستان هم نيروهای امنيتی و دادستانی او را احاطه کرده اند.

- براي مطالعه ادامه مطلب اينجا را کليک نماييد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گنجی همچنان زندانی است! محمد جواد طواف، وحي شبانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016