یکشنبه 2 مرداد 1384

گزارشگر مسكن سازمان ملل درخصوص وضعيت‌ ايران به كميسيون‌ حقوق بشر، ايرنا

گزارش مي‌دهد تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۵/۰۲‬ صدا
داخلي. سياسي. كوتاري. ملل متحد.

"ميلون كوتاري"، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد درباره حق مسكن كه از سه‌شنبه گذشته در ايران بسر مي‌برد، قرار است گزارشي از وضعيت مسكن ايرانيان تهيه و به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل ارائه كند.

مدير طرح‌هاي عمراني سازمان ملل متحد در تهران روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره مبناي تهيه اين گزارش گفت: از آنجا كه حق مسكن يكي از حقوق بشري مورد تاكيد در اعلاميه جهاني حقوق بشر است كشورهاي مختلف متعهدند نسبت به تامين مسكن مناسب براي شهروندان خود و به رسميت شناختن حق مالكيت آنها اقدام كنند.

احمد سالاري افزود: حق مسكن از حقوق مصرح در ميثاق‌هاي بين‌المللي حقوق اقتصادي و اجتماعي است كه بيشتر كشورهاي جهان و از جمله ايران به آن پيوسته‌اند.

به گفته سالاري، ميلان كوتاري در سفر ‪ ۱۰‬روزه خود به ايران براي تهيه اين گزارش با مقامات مختلف دولتي و غيردولتي ديدار و گفتگو كرده است.

وي تصريح كرد: كوتاري با مسئولان وزارتخانه‌هاي امورخارجه، كشور، مسكن و رفاه و تامين اجتماعي، جمعي از نمايندگان مجلس و مقامات قوه قضاييه و سازمان بهزيستي و ديگر سازمان‌هاي دولتي ديدار داشته و با تعدادي از فعالان سازمان‌هاي غيردولتي نيز گفتگو كرده‌است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته سالاري، اين گزارشگر ويژه سازمان ملل در طول اقامت خود در ايران به شهر بم سفر كرده و قرار است به شهرهاي ياسوج، كرمانشاه و اهواز نيز برود.

كوتاري هندي‌الاصل و فارغ‌التحصيل رشته معماري است و با سازمان‌هاي بين المللي مختلف همكاري داشته، گزارش خود را اوايل مارس ‪ ۲۰۰۶‬به كميسيون حقوق بشري سازمان ملل متحد ارايه خواهد كرد.

كوتاري شنبه آينده پيش از ترك تهران در يك كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي حضور خواهد يافت تا به سئوالات آنان درباره مشاهدات و مذاكرات خود با مقامات ايراني پاسخ دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشگر مسكن سازمان ملل درخصوص وضعيت‌ ايران به كميسيون‌ حقوق بشر، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016