دوشنبه 3 مرداد 1384

جمعي از هنرمندان سينما و تلويزيون با احمدي نژاد ديدار كردند، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۵/۰۳‬

داخلي . سياسي . رييس جمهوري منتخب .

جمعي از هنرمندان سينما و تلويزيون روز دوشنبه با " محمود احمدي نژاد " رييس جمهوري منتخب ديدار و گفت و گو كردند.


به گزارش روز دوشنبه دفتر امور رسانه‌هاي نهاد رياست جمهوري، احمدي نژاد در اين ديدار صميمي با تبريك ميلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س)، انقلاب اسلامي را انقلابي فرهنگي معرفي كرد و گفت: نگاه اسلام به تمامي عرصه‌ها از جمله عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي نگاهي فرهنگي است كه هدف آن حركت به سوي تعالي انسان است.

وي با اشاره ‌به نقش جدي، مستقيم و موثري كه اهالي فرهنگ وهنر مي‌توانند در امور وبرنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي كشور داشته باشند، افزود: هنر از زيباترين تجليات و بيان عاطفي فرهنگ، آرمان‌ها و اعتقادات انسان است و انتقال فرهنگ جز در بستر عاطفه امكان پذير نيست.

وي خاطرنشان كرد: فرهنگ جنسي روحاني دارد و هنر بيان عاطفي و لطيفي از جنس آن حقيقتي كه وجود دارد. توسعه روابط عاطفي در بين آحاد مردم بهترين زمينه انتقال فرهنگ و تعالي جامعه است و هنر و هنرمند در اين رابطه نقش بي‌بديل دارند.

رييس جمهور منتخب ، جايگاه ممتاز هنر در انقلاب اسلامي و اداره كشور را خاطرنشان كرد و گفت: چشم انداز بيست ساله كشور، داراي بستر دانايي و فرهنگي است.

احمدي نژاد هنر را مرتبط با روح و فطرت انسان‌ها دانست و رمز ماندگاري فعاليت‌هاي فرهنگي را در بيان آن برشمرد.

وي جمهوري اسلامي ايران را به واسطه غناي فرهنگي، درصدر دانست و گفت: فرهنگ ايراني و اسلامي در هم آميخته و جدانشدني است و در دين، معنويت، همگرايي و فداكاري ريشه دارد.

رييس جمهوري منتخب، خاطرنشان كرد : ريشه‌ها و مباني فرهنگي كشورمان با هيچ كجاي دنيا قابل قياس نيست و هنر بايد در معرفي اصالت، مكتب و زندگي ما در خط مقدم باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه فعاليت‌هاي هنري بايد اميدآفرين و برانگيزاننده باشد، از فرهنگ انتظار به عنوان يك حقيقتي كه سرشار از شعف، اميد و تحرك است و ظرفيت عظيمي براي فعاليت هنري دارد، ياد كرد.

وي دولت آينده را حامي هنر اصيل و متعالي دانست و با بيان اينكه گيشه‌اي شدن از آفات هنر است، گفت: هنرمند نبايد دغدغه معيشت داشته باشد و از توانمندي خود صرفا به عنوان ابزاري براي زندگي استفاده كند.

رييس جمهوري منتخب از هنر به عنوان فريادي لطيف كه حق و حقيقت را بيان مي‌كند، ياد كرد و اظهار داشت: انتظار ما از هنرمندان اين است كه فريادگر باشند.

وي ياس و سرخوردگي را در فرهنگ ايراني اسلامي بدون مفهوم دانست و گفت: نشاط و اميد، بستر حركت و تلاش است و همه به ويژه هنرمندان بايد نشاط و اميد را در جامعه گسترش دهند.

احمدي نژاد سطحي شدن را از جمله دغدغه‌هاي عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: هر ميزان هنر با مباني، آرمان و فرهنگ بومي و خود انسان مرتبط تر و به لحاظ محتوا عميق تر باشد، ماندگارتر است.

وي محافظه كاري را مطلوب عرصه فرهنگ و هنر ندانست و با بيان اينكه محافظه كاري هنر را به عرصه ابتذال و سقوط مي‌كشاند، گفت: هنرمند بايد در فضاي ملكوت رها شده و خود را محدود به شرايط زمان و مكان نكند.

احمدي نژاد انفعال هنرمندان در مقابل تهاجم فرهنگي را از ديگر دغدغه ها دانست و اظهار داشت: نبايد در مقابل‌هاي و هوي ظاهري دنيا منفعل و خودباخته شد.

وي افزود : اگر فرهنگ ايراني كه فرهنگ الهي - انساني و فرهنگ انتظار و عدالت است به طور صحيح در هر كجاي دنيا مطرح شود، جاذبه دارد و بشريت را مجذوب خود مي‌كند.

رييس جمهوري منتخب با بيان اينكه بايد هنري كه از جنس نور و معنويت است از دل هنرمند بجوشد تا تجلي يابد، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامي شاهد رويش عظيمي در عرصه‌هاي هنر به ويژه در سينما بوده‌ايم كه بايد با رفع دغدغه‌ها از آن حفاظت كرده و اين روش را استمرار بخشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد راه كمال در عرصه هنري را منحصر به شخص يا عده‌اي خاص ندانست و گفت: رويش هنري در بستر انقلاب اسلامي جريان دارد و بايد آن را دريافت و به جوانان نشان داد.

رييس جمهوري منتخب به عدم توجه كافي به فرهنگ دفاع مقدس به تبع انفعال، يا سهل انگاري برخي مسوولان اشاره كرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جنگيدن نيست بلكه فرهنگ زيستن، درست زندگي كردن و مردن است و كمال هنر معرفي بهترين زيستن و بهترين مردن است.

وي هنر شهادت را زيباترين، الهي‌ترين و ماندگارترين نوع هنرنمايي دانست و با اشاره به اين سخن امام راحل كه ملتي كه شهادت دارد، اسارت ندارد، تاكيد كرد: فرهنگ سينماي دفاع مقدس صرفا به دنبال نوع جنگيدن و تاكتيك و تكنيك نيست، بلكه به دنبال ارايه نوعي از زيستن است كه انسان را به كمال مي‌رساند.

احمدي نژاد با بيان اينكه دفاع مقدس گنجينه عظيمي است كه مي‌توان سال‌ها درباره آن كار هنري كرد، گفت: جنس دفاع مقدس، معنويت و تعالي روح انسان است و زواياي ناگفته بسياري براي بشريت دارد.

رييس جمهوري منتخب هنرمندان را جزو موجوديت انقلاب اسلامي دانست و گفت: زمينه فعاليت در دولت آينده براي هنرمندان باز است و بايد با همت شما و حمايت دولت نگاه ما به عرصه هنر، جهاني شود.

وي تصريح كرد: هنر اصلي آن است كه در مسير الهي حركت كنيم و ترديد نداشته باشيم كه اسلام تمام سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد.

پيش از سخنان رييس جمهوري منتخب، تعدادي از هنرمندان عرصه سينما ديدگاههاي خود را در خصوص ضرورت مشاركت مردمي در عرصه‌هاي فرهنگي و هنري، حمايت از قشر هنرمندان جوان، توسعه فضاهاي فرهنگي مطلوب و مقابله اصولي با تهاجم فرهنگي ارايه كردند.

برخي از هنرمندان بر لزوم رويكرد به مباني نظري و بنيادين اسلام و توجه به انديشه‌هاي امام راحل در خصوص استقلال فرهنگي در قالب زبان وبيان هنر تاكيد كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمعي از هنرمندان سينما و تلويزيون با احمدي نژاد ديدار كردند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016