دوشنبه 25 مهر 1384

اعتراف يك فرد دستگير شده در ارتباط با انفجارهاي اهواز: دولت انگليس در انفجارهاي اهواز دخالت دارد، فارس

خبرگزاري فارس: يك فرد مرتبط با انفجارهاي اهواز، پس از دستگيري توسط مقامات امنيتي كشور به آموزش ديدن خود توسط نيروهاي انگليسي در عراق اعتراف كرد.


ناصر سوداني نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي تامين استان خوزستان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر افزود: فرد دستگير شده يك فريب خورده است كه آموزش لازم را در عراق ديده است.
وي افزود: عوامل خارجي با هدايت انگليس مكار و جنايتكار تيم‌هايي را در عراق براي ايجاد ناامني و ايجاد رعب و وحشت در استان خوزستان آموزش داده اند.
نماينده مردم اهواز در مجلس با تاكيد بر اينكه شواهد نشان مي‌دهد كه انگليس در ايجاد ناامني در خوزستان نقش دارد، افزود: دستگيري 2 انگليسي در بصره براي ايجاد ناامني و اقدام سريع دولت انگليس در آزادي آنها، انفجارهاي خوزستان و شبيه بودن بمب‌گذاري در عراق از جمله اين شواهد است.
سوداني اضافه كرد: دولت انگليس از ساليان گذشته به استان خوزستان طمع دارد و استقرار اين كشور در جنوب عراق به قصد ايجاد آشوب در جنوب ايران به خصوص شهرهاي مرزي ايران با عراق است.
وي با بيان اينكه اين انفجارها تنها هتك حرمت به خوزستان تلقي نمي‌شود، گفت: انجام اين جنايت‌ها در ماه مبارك رمضان، ماه الهي، ماه رسيدگي به ايتام و ماه شهادت حضرت علي(ع) و شب‌هاي قدر نشان مي‌دهد كه عاملين اين جنايت نه تنها از اسلام بلكه از انسانيت بدور هستند و در واقع به ماه مبارك رمضان هتك حرمت كردند.
در پي انفجار عصر روز شنبه در اهواز شش نفر كشته و بيش از صد نفر زخمي شدند.
پيش از اين وزارت اطلاعات نيز در بيست و چهارم مرداد ماه با صدور اطلاعيه‌اي از دستگيري تمامي عوامل بمب‌گذاري‌ها و اغتشاشات استان خوزستان و دخالت سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس در اين حوادث خبر داده بود.
در اطلاعيه وزارت اطلاعات آمده بود: «مستندات، اطلاعات و همچنين اعترافات عوامل دستگير شده حاكي از سرسپردگي دستگيرشدگان به عوامل و گروهكهاي تجزيه طلب و معاند و نيز ارتباط اين افراد به سران معلوم الحال و جيره‌خوار سرويس‌هاي اطلاعاتي در خارج از كشور به ويژه انگليس بوده و تحريك مستقيم و غيرمستقيم آنان در بر هم زدن امنيت و آسايش شهروندان عزيز و ريختن خون افراد بي‌گناه محرز گرديده است.»
يك منبع آگاه نيز با ارائه مستنداتي از دخالت انگليس در انفجارهاي خوزستان گفته بود: «اسناد كاملي از آموزش نيروهاي خرابكار از سوي نيروهاي امنيتي و نظامي انگلستان در يكي از اردوگاههاي نظامي حومه شهر بصره موجود است كه بخشي از آنها براي اثبات مسئله در اختيار وزارت امور خارجه انگليس نيز قرار گرفته است و اين اظهارات مقامات انگليسي اوج وقاحت آنان را نشان مي‌دهد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: «نيروهاي امنيتي و نظامي انگلستان علاوه بر آموزش تروريستهايي كه اقدام به بمب‌گذاري و ايجاد ناآرامي در استان خوزستان نموده بودند، مقادير معتنابهي پول و اسلحه هاي مختلف را نيز در اختيار آنان قرار داده است.»
سيد خليل اكبر السادات رئيس دادگستري استان خوزستان نيز در حاشيه آخرين جلسه روساي كل دادگستري‌هاي سراسر كشور در گفت و گو با خبرنگاران نقش عوامل خارجي در بمب گذار‌هاي اخير خوزستان را بر اساس تحقيقات صورت گرفته محرز دانست و افزود: ‌عوامل اصلي بمب‌گذاري‌ها افراد ايراني بودند كه از طريق عوامل خارجي پشتيباني و در چند كشور از جمله انگليس و كانادا آموزش‌هايي ديده بودند و از طريق اينترنت و پست با اين كشورها در ارتباط بودند.
هفته گذشته نيز تلاش نيروهاي جاسوسي - اطلاعاتي انگليس براي ايجاد انفجار در پالايشگاه آبادان از طريق 5 قبضه ميني كاتيوشاي تايمردار در منطقه مرزي سيبه ناموفق ماند.
هنوز از واكنش وزارت امور خارجه كشورمان به فعاليت متعدد جاسوسي و خرابكارانه دولت انگليس هيچ خبري در دست نيست.

Copyright: gooya.com 2016