شنبه 7 آبان 1384

ناطق‌نوری: با فرافکنی سخنان احمدي نژاد، اشغالگری و جنایات اسراییل را لوث می‌کنند، مهر

صهیونیست ‌ها رفیق حریری را ترور کردند

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری تاکید کرد: منظور رییس‌ جمهور کشورمان در سخنان اخیرش این بود که ما خواهان صلحی عادلانه و پایدار در فلسطین هستیم و این را از طریق تشکیل حکومت مستقل فلسطینی در کل فلسطین به دست حامیان اصلی این سرزمین قابل انجام می دانیم.
به گزارش خبرنگارسیاسی "مهر"، سخنران پیش خطبه ‌های نماز جمعه‌ این هفته تهران با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین و حمایت آمریکا از این جنایات گفت : آمریکا علاوه بر جنایاتی که در زندان گوآنتامانا و ابوغریب انجام می دهد، اخیرا رسما اعلام می ‌کند که به سازمان سیا مجوز داده است تا بتواند به راحتی شکنجه کند.
این موضوع از دید خودشان فاقد مشکل است، اما اگر رییس‌ جمهور ایران بیاید و بگوید ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌ شناسیم و قبول نداریم، سریعا میگویند که ایران به دنبال بمب اتم و سلاح هسته ‌ای است.

حجت ‌الاسلام ناطق نوری افزود: آنها این فرافکنی ‌ها را انجام می ‌دهند تا اصل قصه لوث شود، چون می‌ خواهند با این کار بر روی جنایات خود سرپوش بگذارند، اما همه متوجه‌ این قضیه هستند. حتی ماجرای ترور رفیق حریری که با یک طرح صهیونیستی، آمریکا را وادار کردند تا با برنامه ‌ریزی در سازمان ملل دادگاه و کمیسیون تحقیق تشکیل دهد، نیز برهیچ‌ کس پوشیده نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تشکیل کمیسیون تحقیق و گزارش یک قاضی آلمانی درباره تروررفیق حریری گفت : این گزارش کاملا سیاسی و غیرحقوقی و غیر قضایی است، قصد دارند با این کار یک بحران بین سوریه و لبنان ایجاد کنند و تحلیل بنده این است که خود صهیونیست ‌ها رفیق حریری را ترور کردند تا این بحران به وجود آید، خودشان سناریو می‌ نویسند و آن را تعقیب می‌کنند.

وی در ادامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید با مساله‌ فلسطین هوشیارانه برخورد کنند و فریب ژست ‌های صلح ‌جویانه‌ اسرائیل را نخورند. اسرائیل با تخلیه‌ یک جزء کوچکی از اراضی فلسطین در غزه به دنبال کسب امتیاز بزرگی در چارچوب طرح عادی ‌سازی روابط با کشورهای عربی اسلامی است.

سخنران پیش از خطبه‌ های نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران ، بر بیداری گروه‌ های جهادی، حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه ‌های فلسطینی تاکید کرد و افزود: این گروه ‌ها باید وحدت خود را حفظ کنند و نگذارند شیاطین در صفوفشان رخنه کرده و ایجاد اختلاف کند.

وی به دیدار ابومازن با شارون نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار شارون اصلا بحث دولت مستقل فلسطین را مطرح نکرد و به عنوان یک کارکشته‌ سیاسی خبیث شروع به نصحیت کردن محمود عباس کرد و راه و روش سیاست را به او آموخت و در واقع به نوعی ابومازن را تحقیر کرد. لذا امروز ایشان باید عنایت کافی را به این مساله داشته باشد. اسرائیل و صهیونیست دائما جانشین عرفات را متهم به ناتوانی در اداره‌ی امور، ضعف در تصمیم ‌گیری می ‌کنند تا او را علیه نیروهای جهادی داخل فلسطین تحریک کنند.

ناطق نوری با اشاره به سفر ابومازن به آمریکا گفت: بوش گرچه در این سفر بحث دو دولت مستقل فلسطین و اسرائیل را مطرح کرد اما رسما اعلام کرد که این در دولت من عملی نخواهد شد و بعد هم با وقاحت تمام مطرح می‌کند که مشکل اصلی فلسطین و عدم پیشرفت روند صلح تروریسم یعنی مقاومت مردم فلسطین است و اینجا مردم فلسطین مشکل اصلی می ‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس اضافه کرد: وقتی ابومازن از آمریکا برگشت برای این که اسرائیلی‌ها به وی بفهمانند که جای دیگر نباید بروی و در واقع یک گوشمالی به او بدهند روز سه شنبه‌ گذشته جنگنده ‌های اسرائیل نوار غزه را مورد حمله قرار می‌دهند که البته گروه‌ های مقاومت هم با موشک‌های خود پاسخ ا‌شان را دادند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با برشمردن موضع کشور ایران در این رابطه گفت: اولا؛ ما حمایت سیاسی و معنوی خود را از آرمان فلسطین و احقاق حق ملت فلسطین همواره خواهیم داشت. ایران ملت فلسطین را مظلوم و صهیونیست ‌ها را اشغال ‌گر می‌داند. لذا همواره از فلسطین دفاع خواهیم کرد. رییس ‌جمهور نیز همین مساله را مطرح کرد.

ناطق نوری با بیان اینکه ما خواهان خاورمیانه ‌ای عاری از سلاح هسته ‌ای و کشتار جمعی و خلع سلاح کشتار جمعی در سطح جهان به ویژه در منطقه از جمله اسرائیل هستیم، ادامه داد: ما توجه مجامع بین ‌المللی و مدعیان طرفداری از حقوق بشر را به جنایات صهیونیست ‌ها در قتل عام مردم جلب می ‌کنیم و در این رابطه به مجامع بین ‌المللی هشدار می ‌دهیم.

وی تاکید کرد : ما طرفدار برقراری صلحی پایدار و عادلانه در فلسطین هستیم و امروزاعلام می کنیم منظور رییس ‌جمهور کشورمان در سخنان اخیرش این بود که ما خواهان صلحی عادلانه و پایدار در فلسطین هستیم و این را از طریق تشکیل حکومت مستقل فلسطینی در کل فلسطین به دست حامیان اصلی این سرزمین می دانیم.

ناطق نوری در پایان سخنانش گفت : ما معتقدیم مردم فلسطین بر اساس هر یک نفر یک رای تشکیل دولتی دهند و رای‌ گیری کنند تا هر کس به هر شکلی از دولت رای آورد او بتواند بر فلسطین حاکمیت داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016