چهارشنبه 11 آبان 1384

متکي: تصميمي برای قطع رابطه‌ي اقتصادي با هيچ كشوري گرفته نشده است، ايسنا

- پرونده هسته‌يي به وزارت خارجه بازنگشته است
- گزارش وزارت اطلاعات به امورخارجه نرسيده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

وزير امور خارجه در خصوص فراخواني تعدادي از سفرا گفت: تا پايان سال جاري مأموريت حدود 40 نفر از سفرايمان و رؤساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران به پايان مي‌رسد و با تعيين جانشين، آنها قاعدتا به مركز برمي‌گرددند و در وزارت خارجه به خدمتشان ادامه مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان در جمع خبرنگاران پارلماني در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود ظريف از مسؤوليت خود استعفا كرده جانشين وي چه كسي است؟ گفت: مأموريت ظريف تمام نشده است.

وزير خارجه در خصوص فراخواني سفراي ديگري مثل زماني‌نيا سفير مالزي كه تقريبا يك سال است به اين كشور اعزام شده، گفت: موارد ديگري هم بعضا به سن بازنشستگي رسيده‌اند يا تقاضاي بازنشستگي كرده‌اند. البته در مديريت‌هاي جديد ممكن است جابجايي‌هايي صورت بگيرد و اين يك امر طبيعي است اما نوعا مواردي كه اقدام شده خاتمه‌ي مأموريت‌هاست.

متكي در پاسخ به اينكه چرا در مورد انرژي هسته‌يي بيش از دو ماه است كه اطلاع‌رساني نشده است؟ گفت: بعد از قطعنامه‌ي صادره از سوي شوراي حكام ما مواضعمان را طي بيانيه‌ي مفصلي از سوي وزارت خارجه اعلام كرديم و آن را به بخش‌هاي مختلف تقسيم كرديم و بر تعهد جمهوري اسلامي به ادامه‌ي همكاري با آژانس در چارچوب NPT و مقررات آژانس و پادمان هسته‌يي اعلام كرديم كه اين همكاري‌ها شروع شده است.

به گزارش ايسنا، وي افزود: طي اين مدت دو گروه از بازرسان آژانس انرژي هسته‌يي به ايران آمدند و بازرسي داشتند. 2 بار از مقامات آژانس (معاون البرادعي) به تهران آمده و مذاكرات داشته‌ايم.

متكي ادامه داد: تصور مي‌كنيم كه در قالب همكاري‌هايي كه صورت مي‌گيرد البرادعي بايد گزارشش را براي نشست بعدي شوراي حكام كه در 24 نوامبر است، آماده كند و اميدواريم كه همكاري‌هاي ما انعكاس خوبي در گزارش ايشان داشته باشد.

وي در پاسخ به سئوال ايسنا مبني بر اينكه با توجه به اينكه ارسال گزارش پرونده حوادث اهواز از سوي وزارت اطلاعات به وزارت خارجه اين وزارت چه اقدامي انجام داده است؟ گفت: هنوز اين گزارش به دست ما نرسيده است. امروز (چهارشنبه) هم در هيأت دولت به آقاي محسني اژه‌اي گفتم كه نكته‌اي كه در اين بيانيه و مصاحبه گفته شده هنوز به دست ما نرسيده، گفته‌اند كه در حال تنظيم هستند. به جهت اينكه بخش‌ها و اعتراضات مختلفي وجود داشت، بايد به دست ما برسد، بررسي كنيم و بر اساس جمع‌بندي، موضوع را تعقيب كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، وي در خصوص قطع رابطه‌ي اقصادي ايران با كره جنوبي و انگليس گفت: تصميمي در رابطه با قطع رابطه‌ي اقتصادي با هيچ كشوري گرفته نشده است.

متكي در ادامه در پاسخ به اينكه اما خيلي از كالاهاي كره‌اي در كشور ما گران شده و تعدادي از وزارت‌خانه‌ها هم اين قطع رابطه را تأييد كرده‌اند، گفت: هيچ تصميمي براي تحريم اقتصادي كشوري گرفته نشده است.

وي درباره اين سئوال كه قرار است پرونده‌ي هسته‌يي كشورمان از شوراي عالي امنيت به وزارت خارجه برگردد، پاسخ منفي داد و گفت: اين خبر را تأييد نمي‌كنم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متکي: تصميمي برای قطع رابطه‌ي اقتصادي با هيچ كشوري گرفته نشده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016