پنجشنبه 17 آذر 1384

واكنش سفارت بريتانيا به اظهارات لاريجاني: از سرگيري فعاليت سانتريفوژ با درخواست‌‏هاي شوراي حكام در تناقض است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سفارت بريتانيا در تهران امروز تهران پنج شنبه, هفدهم آذر (8 دسامبر 2005) در مورد اظهارات اخير علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي بيانيه‌‏اي صادر كرد.
به گزارش "ايلنا"، در اين بيانيه آمده است: دولت بريتانيا تاسف خود را از اظهارات اخير دكتر لاريجاني مبني بر اينكه ايران به زودي فعاليت سانتريفوژ خود را از سر خواهد گرفت، اعلام مي‌‏دارد. چنين فعاليتي كه پژوهش در زمينه سانتريفوژها را نيز در بر مي‌‏گيرد، با درخواست‌‏هاي پي در پي شوراي حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي و قطعنامه‌‏هاي متعاقب آن در تناقض است. هر گام در اين راستا تنها به عنوان بخشي از فرآيند غني‌‏سازي به شمار مي‌‏آيد.
در ادامه اين بيانيه آمده است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پاسخ به تمايل بسياري از اعضاي شوراي حكام، اتحاديه اروپا انعطاف قابل توجهي در رويكرد خود داشته و علاقه‌‏مندي خود را نسبت به ملاقات دوباره مقامات ايراني نشان داده است تا امكان از سرگيري گفت‌‏وگوها بررسي شود. به نظر مي‌‏رسد ديدگاه‌‏ها و شرايطي از آن دست كه توسط دكتر لاريجاني گفته شده‌‏اند با هدف پيش‌‏داوري درباره اين گفت‌‏وگوها و امكان يافتن اساسي براي مذاكرات مطرح گرديده باشد.
اين بيانيه مي افزايد: نگراني‌‏هاي بين‌‏المللي بر برنامه توليد سوخت هسته‌‏اي در ايران معطوف است كه از همين رو، اين مساله هسته اصلي هر گونه مذاكراتي را تشكيل خواهد داد.

Copyright: gooya.com 2016