چهارشنبه 23 آذر 1384

مطلب طنز اشپیگل علیه احمدی نژاد، تیتر یک "رسالت"، امروز

روز گذشته چند رسانه محافظه کار به انتشار خبری به نقل از نشریه اشپیگل مدعی شدند که این نشریه ازپیشنهاد احمدی نژادبرای انتقال اسرائیل به آلمان حمایت کرده است.
روزنامه رسالت تیتر اول خود را به این خبر اختصاص داده بود.
به گزارش رسیده به سایت امروز متن مورد استفاده از ستون طنز این نشریه انتخاب شده است.
و نویسنده این ستون که توسط این رسانه ها به مقام تحلیلگر اشپیگل ارتقا یافته بود در این مطلب طرح محمود احمدی نژاد را به شوخی گرفته است.
شایان ذکر است که رسالت دیروز نوشته بود:
اشپیگل: پیشنهاد احمدی نژادبیانگر یک واقعیت تاریخی است.

مجله آلمانی اشپیگل نوشت پیشنهاد رئیس جمهور ایران برای انتقال اسرائیل به آلمان یا اتریش که اروپایی برسر آن جنجال کردند بی حساب نیست و پیشنهادی است که می تواند به نفع تمام طرف ها تمام شود.

به گزارش "مهر" به نقل از اشپیگل ، "هنریک ام.برودر"Henryk M. Broder، در مقاله ای می نویسد : " اگرپیشنهاد احمدی نژاد برای انتقال اسرائیل به اروپا (آلمان و اتریش) را بی طرفانه تلقی کنیم شما می توانید یک مفهوم اصلاح سرزمین تاریخی ببینید که می تواند به نفع تمام طرف ها تمام شود ".

وی در ادامه آمده می افزاید : " اروپایی ها ، حتی کسانی که از اظهار نظر رئیس جمهور ایران مبنی بر محو اسرائیل از نقشه خشمگین نشده بودند به اظهارات جدید احمدی نژاد درباره انتقال اسرائیل به آلمان یا اتریش واکنش منفی نشان دادند و علت این است که بیم آن دارند که مسئله اسرائیل به مسئله داخلی اروپا تبدیل شود" .


مقاله نویس روزنامه اشپیگل می گوید: " از آنجا که « دنیای بدون صهیونیسم » غیرقابل تصور است ، یک اروپا با دولتی یهودی درمیان آن نیز تصور وحشتناکی است ، هیچکس نمی خواهد پیامدهای منطقی آن را پی گیری کند".

به گزارش "مهر" برودر واکنش " آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان که اظهارات احمدی نژاد را غیر قابل پذیرش خوانده بود را واکنشی شتاب زده توصیف کرد و گفت :" صدراعظم این مساله را در نظر نمی گیرد که رئیس جمهور ایران از درخواست پیشین خود مبنی به به از بین بردن اسرائیل دست برداشته و پیشنهاد انتقال آن را به اروپا می دهد، که از نقطه نظر انسانی این پیشرفت به حساب می آید و با این اوصاف اسرائیل دیگر نباید به اقیانوس انداخته شود بلکه باید به سفری ماوراء بحار برود، اما اروپایی ها قبل از اینکه اینکه بسته پستی (اسرائیل) را تحویل بگیرند آن را پس می فرستند".

تحلیلگر اشپیگل در ادامه مقاله خود آورده است :" وقتی حق با احمدی نژاد است پس اظهاراتش منطقی است و نباید مانند "ادو اشتاینباخ" شرق شناس آلمانی رئیس جمهور ایران را بی تجربه در امور سیاست خارجی بنامیم چرا که کمکی به حل مسئله نمی کند ".

وی در ادامه به اقدامات اروپا در قبال یهودیان اشاره می کند و این اقدامات را از عوامل مهم تشکیل دولت اسرائیل می خواند و می نویسد:" بدون نسل کشی در روسیه و لهستان و بدون مسئله دریفوس ( توضیح : دریفوس سربازی یهودی در فرانسه بود که در سال 1894 به اتهام جاسوسی برای آلمان محاکمه شد و پس از محکومیت جوی ضد یهودی را در فرانسه ایجاد کرد اما پس از مدتی تبرئه شد و این مساله سبب ترحم به یهودیان شد و زمینه ای برای طرح تفکر صهیونیسم توسط هرتزل شد) و بدون تلاش آلمان برای "راه حل نهائی" (برخی این راه حل را کشتار یهودیان برخی آن را انتقال این گروه به سایر دولت ملت ها می دانند) یهودیان هنوز باید به جای اینکه اکنون از دولت خود حمایت کنند در رویای آن به سر می بردند.

به گزارش "مهر" برودر در مقاله خود در اشپیگل همچنین با اشاره به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور ایران می گوید: " ممکن است ایده احمدی نژاد مبهم باشد اما در اصل ایده ای درست است، فلسطینیان تاوان گناهی را که اروپایی ها مرتکب شده اند می پردازند و اگر چیزی به نام عدالت تاریخی در جهان وجود داشت دولت یهودی باید در ایالت " شلزویگ هولشتاین" و یا در ایالت "باواریا" تشکیل می شد نه در فلسطین" . این تحلیلگر می گوید : "من بارها درگذشته گفته ام که دولت یهود نباید در فلسطین تشکیل می شد و از اینکه احمدی نژاد نیز این مساله را عنوان کرد خوشحالم ، به لحاظ تاریخی ایده احمدی نژاد آن طور که به تصویر کشیده می شود بی معنی نیست و تاریخ نشان می دهد جنبش صهیونیستی برای اینکه دولت یهود را در فلسطین تشکیل دهد آن چنان هم مطمئن نبوده است ، اروپایی ها با حل کردن یک مشکل، مشکل دیگری ایجاد کردند ، زیرا فلسطینی هایی که نه یهودیان را کشته بودند و نه برای آنان اردوگاه کار اجباری ساخته بودند ، باید تاوان گناه اروپائیان را پس می دادند و کشورشان را با یهودیان تقسیم می کردند".

تحلیلگر اشپیگل می افزاید :" اعتقاد دارم که هرتزل از قطعه زمینی بر روی کره خاکی صحبت کرد که یهودیان بتوانند در آنجا دولت تشکیل دهند و در آن زمان آرژانتین و اوگاندا دو منطقه برای تاسیس این دولت در نظر گرفته شده بودند اما در نهایت فلسطین برای این منظور انتخاب شد چرا که به لحاظ تاریخی ، عاطفی و عملی برای تشکیل دولت یهود مناسب بود".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تحلیلگر آلمانی در ادامه می نویسد: " اسرائیل پس از جنگ جهانی دوم تحت شرایط بسیار متفاوت و شدیداً نمایشی تشکیل شد و این نه فقط برای دادن خانه به یهودیان بود بلکه برای دادن جائی برای نیم میلیون آواره و بازمانده هولوکاست در خارج از اروپا بود.پس مقصود فقط این نبود که به یهودیان موطنی بدهند بلکه هدف آن بود که نیم میلیون یهودی به جا مانده از هولوکاست را از سرباز کنند و از اروپا خارج سازند .بنابراین به دعای قدیمی یهودیان " سال آینده در اورشلیم" جامعه عمل پوشیده شد ".

وی می افزاید :"هنریک ام.برودر" تحلیگر اشپیگل در پایان ایجاد مکانی برای تاسیس دولت یهودی را پیشنهاد می کند و می گوید :" حال یک سؤال باقی می ماند و اینکه در کجای خاک آلمان این دولت باید تشکیل شود در "شلزویگ هولشتاین"، و" مک لنبورگ ورپومرن" که بسیار کم جمعیت هستند و در آن میلیون ها آپارتمان خالی وجود دارد اما اگر یهودی ها نخواهند بار دیگر در کنار آب سکنی گزینند کوههای زیبائی برای این کار وجود دارد که شبیه به سامریه ( کرانه باختری ) است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مطلب طنز اشپیگل علیه احمدی نژاد، تیتر یک "رسالت"، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016