جمعه 25 آذر 1384

آيت‌الله مكارم شيرازي: دشمني آمريكا و اتحاديه اروپا نشانگر عزت ايران است، ايسنا

معناي اصولگرا بودن اين است كه عمل به وظايف تحت تاثير رفاقت‌ها قرار نگيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، گفت: هم‌چنانكه مسوولان براي رفع آلودگي هواي تهران فرياد مي‌زنند كه البته اين هم لازم و ضروري است بايد براي رفع آلودگي فرهنگي نيز فرياد زده شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي روز گذشته در ديدار اعضاي شوراي مركزي و دبيران استان‌هاي جامعه‌ي اسلامي مهندسين اظهار داشت: بعد از ايمان به خدا و ولايت بهترين عبادت خدمت به مردم است. خدمت به مردم از نظر اسلام بسيار با اهميت است و كساني كه امروز مسووليت پذيرفته‌انند بايد خدمت كردن به مردم به ويژه به محرومان را نعمت تلقي كنند.

وي با انتقاد از نابساماني‌هاي فرهنگي در كشور خاطرنشان كرد: هم‌چنانكه مسوولان براي رفع آلودگي هواي تهران فرياد مي‌زنند كه البته اين هم لازم و ضروري است بايد براي رفع آلودگي فرهنگي نيز فرياد زده شود. بايد با معضلات فرهنگي منطقي، حساب شده و برنامه‌ريزي شده برخورد شود.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، با انتقاد از انتشار برخي كتاب‌هايي كه مفاسد اخلاقي را ترويج مي‌كنند، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد جلوي انتشار كتاب‌هاي مروج فساد را بگيرد.

وي هم‌چنين به عظمت جمهوري اسلامي ايران در سطح جهاني اشاره كرد و گفت: در پرتو انقلاب اسلامي، ايران در دنيا عظمت پيدا كرده است و اينكه امروز آمريكا و اتحاديه‌ي اروپا با ايران دشمني مي‌كنند نشان‌دهنده‌ي عزت و عظمت ايران اسلامي است.

اين مرجع تقليد افزود: بايد قدر نعمت‌ها را بدانيم، علي‌رغم وجود برخي مشكلات در كشور، امروز ايران از استقلال، عزت و امنيت قابل قبولي برخوردار است.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، هم‌چنين نحوه‌ي تعامل مجلس با دولت را مثبت ارزيابي كرد و گفت: مجلس با عملكرد خود در مورد رسيدگي به صلاحيت كانديداي وزارت نفت نشان داد كه پايبند به اصول است و معناي اصولگرا بودن هم همين است كه عمل به وظايف تحت تاثير رفاقت‌ها قرار نگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر تلاش مضاعف براي حل مشكلات مردم، اظهار داشت: اكنون توقع مردم نسبت به گذشته بيشتر شده است چرا كه مجلس و دولت هماهنگ هستند. امروز جوانان كشور با مشكل بيكاري مواجه هستند و بايد با يك برنامه‌ريزي صحيح اين معضل برطرف شود. اكنون برخي جوانان براي تامين هزينه‌ي تحصيلات دانشگاهي با مشكل مواجه هستند كه مردم انتظار دارند با همت دولت و مجلس اينگونه مشكلات برطرف شود.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي رفع مشكلات شهر قم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: قم شهر دارالايمان است و به عموم مسلمانان جهان تعلق دارد و رفع مشكلات اين شهر توجه ويژه مي‌طلبد.

Copyright: gooya.com 2016