سه شنبه 29 آذر 1384

هواپيما قصد فرود در شهرك توحيد را نداشته و در اين شهرك سقوط كرده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

كميته‌ي پيگيري كننده‌ي حادثه‌ي سقوط هواپيماي C – 130 فراكسيون اقليت مجلس در قالب هياتي متشكل از گرامي‌مقدم، مروتي، اميري و مختار وزيري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تشكيل جلسه داد.

اسماعيل گرامي‌مقدم عضو هيات رييسه‌ي فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين خبر به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در جلسه‌اي كه از ساعت 10 صبح امروز در پايگاه نيروي هوايي تشكيل شد امير همتي، ستوان خلبان نادري، فرماندهان نيروي هوايي، نماينده‌ي ولي فقيه در فرودگاه مهرآباد و سرخلبان سرهنگ آذركيش براي ارايه‌ي گزارشات خود حضور يافتند.

نماينده‌ي مردم بجنورد در خانه‌ي ملت، با اشاره به عيب و نقص هواپيماي C – 130،افزود: ستوان خلبان نادري نيز در اين جلسه دلايل عدم پروازش را ارايه داد و اعلام كرد كه "يك نوع از دو نوع سيستم ناوبري هواپيما از كار افتاده و اختلاف 10 درجه به وجود آمده بود كه باعث شد تا خلبان شهيد گوهري از پرواز امتناع كند و پس از تعميرات لازمه از سوي مهندسين پرواز و اعلام رفع نقص فني، با اعلام آمادگي خلبان گوهري پرواز صورت گرفت و اينجانب مقرر بود به عنوان خلبان رزرو در صورتيكه خلبان گوهري همچنان در عدم پرواز اصرار كند به عنوان خلبان، هواپيما را هدايت كنم." به هر حال چون ديد فرودگاه نيز كافي نبود لذا براي مناسب شدن ديد خلبان و هم‌چنين رفع نقص هواپيما پرواز به تاخير افتاد.

گرامي‌مقدم به توضيحات سرهنگ آذركيش به عنوان كسي كه براي هدايت هواپيما و هماهنگي با برج مراقبت به كاروان رفته بود، نيز اشاره كرد و گفت: از جمع‌بندي‌هاي صورت گرفته در اين جلسات مشخص شد كه حادثه به شكلي كه عنوان شده نبوده، بلكه در اصل هواپيما قصد فرود در شهرك توحيد را نداشته و در اين شهرك سقوط كرده است.

اين عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي، از ملاقات كميته‌ي پيگيري كننده‌ي فراكسيون با خسارت‌ديدگان اين حادثه نيز خبر داد و گفت: متاسفانه خسارت ديدگان حادثه‌ي سقوط هواپيما گلايه‌هاي بسياري از مسوولان داشتند و هم‌چنين عنوان كردند كه فرزندان‌شان به لحاظ روحي و رواني و اضطرابي كه به آنها دست داده هنوز نتوانسته‌اند به مدرسه و يا دانشگاه خود بازگردند.

به گفته‌ي وي هفده اتومبيل سواري سوخته و 36 خانواده نيز در اين حادثه خسارت ديده‌اند كه باز هم هيچ‌گونه خدمات‌رساني به آنها نشده است.

گرامي‌مقدم از ملاقات كميته‌ي فراكسيون اقليت مجلس با خانواده‌ي گوهري نيز خبر داد و به برخي از اظهارات آنان اشاره كرد.

نماينده‌ي مردم بجنورد در خانه‌ي ملت، هم‌چنين با اشاره به اينكه فراكسيون اقليت با وزير دفاع ديداري خواهد داشت، يادآور شد: روز چهارشنبه هيات پيگيري كننده‌ي سقوط هواپيماي C – 130 با نظارت آقايان؛ جبارزاده، تابش، عليخاني، نوروززاده و سيد حسين هاشمي گزارشات خود را ارايه خواهند داد تا تصميم‌گيري و آخرين جمع‌بندي‌ها صورت گيرد.

اين عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي، در پايان تاكيد كرد كه فراكسيون با تمام اقدامات و جلسات صورت گرفته هم‌چنان براي استيضاح وزير دفاع مصر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هواپيما قصد فرود در شهرك توحيد را نداشته و در اين شهرك سقوط كرده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016