سه شنبه 29 آذر 1384

رفسنجاني: مواضع ايران در مورد انرژي هسته‌اي صريح و روشن است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۲۹‬

"اكبر هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار "هنري يوريان دفريس" سفير هلند در تهران، مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد انرژي هسته‌اي را "صريح و روشن" عنوان كرد و گفت: براي بهره‌گيري از حقوق قانوني خود در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و چرخه سوخت كاملا جدي، محكم و قاطع هستيم.

به گزارش روز سه‌شنبه دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت، وي تهديد عليه ايران در اين مورد را ناكارآمد خواند و تصريح كرد: در جو تهديد و يكجانبه نگري نتيجه‌اي حاصل نخواهد شد و كار را براي طرفين مذاكره دشوارتر مي‌كند.

هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: راه صحيح اين است كه مذاكرات ميان طرفين صبورانه در راستاي اعتمادسازي ادامه يابد و طرفهاي مقابل ايران نيز با حسن ظن به موضوع نگاه كنند.

وي سياست جمهوري اسلامي ايران در مورد فلسطين و خاورميانه را در ساليان اخير "ثابت و منطقي" خواند و گفت: ايران همواره با پرهيز از هر گونه دخالت فيزيكي، از حقوق مردم فلسطين حمايت انساندوستانه و معنوي كرده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مواضع ايران در موضوع فلسطين را بارها به صراحت اعلام كرده و در نهايت نيز هر گونه تصميم‌گيري در اين مورد بر عهده خود مردم فلسطين است.

وي، حذف تنش و تشنج از منطقه را خواسته جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: رفتار ايران در خصوص افغانستان و عراق نشان داد كه به دنبال ايجاد تنش و ماجراجويي نيستيم و همواره تلاش كرده‌ايم مردم اين دو كشور بتوانند به حقوق قانوني خود برسند.

هاشمي رفسنجاني خواستار تعادل و توازن در روابط ايران و اتحاديه اروپا شد و گفت: پايبندي به مواضع برابر و جلوگيري از تاثيرگذاري آمريكا و صهيونيزم در روابط ايران و اروپا مي‌تواند سطح روابط را ارتقا بخشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر ثبات در سياستهاي كلي نظام، روابط جمهوري اسلامي ايران و هلند در زمينه‌هاي تجاري و اقتصادي را مناسب عنوان كرد و از مواضع اين كشور در خصوص سلاحهاي شيميايي و برگزاري دادگاه در اين خصوص تشكر كرد.

سفير هلند نيز در اين ديدار خواستار ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه جمهوري اسلامي ايران و هلند شد و گفت: توان و تمايل دو كشور در مورد گسترش روابط فن‌آوري و تجاري بالا است و مي‌توانيم روابط را به جايگاه مطلوبي برسانيم.

وي با اشاره به تصميم ايران و اروپا براي از سرگيري مذاكرات در مورد پرونده هسته‌اي، ابراز اميدواري كرد در اين مذاكرات دو طرف به نتايج معقول و كارگشايي برسند.

سفير هلند گفت: مذاكرات ايران و اروپا و حل مسايل مي‌تواند طرفين را به سوي همكاريهاي گسترده‌تر در آينده هدايت كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: مواضع ايران در مورد انرژي هسته‌اي صريح و روشن است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016