پنجشنبه 1 دی 1384

مديركل مطبوعات و رسانه‌‏هاي خارجي وزارت ارشاد: شبكه "صبا" هنوز مجوز براي فعاليت در ايران ندارد، ايلنا

فعاليت شبكه هاي ماهواره‌‏اي منوط به كسب اجازه از وزارتخانه‌‏هاي اطلاعات، خارجه، ارشاد و صداوسيما است


تهران- خبرگزاري كار ايران

مدير كل مطبوعات و رسانه‌‏هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: تاكنون از سوي مسوولين شبكه ماهواره‌‏اي "صبا" درخواستي مبني بر فعاليت اين شبكه در تهران به اين اداره كل نيامده است و اين شبكه هنوز براي فعاليتش در داخل كشور مجوزي دريافت نكرده است.

محمدحسين خوشوقت در گفت‌‏وگوي اختصاصي با خبرنگار "ايلنا" با بيان اين‌‏كه اگر قرار باشد براي فعاليت شبكه‌‏هاي خارجي و ايراني فعال در خارج از كشور در ايران مجوزي صادر شود، بر اساس شرايط و ضوابط، اداره كل رسانه‌‏هاي خارجي وزارت ارشاد بايد اين مجوز را بدهد، گفت: هنوز چنين مجوزي براي هيچ يك از شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي ايراني صادر نشده است.
خوشوقت با تأكيد بر اين‌‏كه شبكه‌‏هاي ايراني خارج از كشور براي فعاليت در ايران نيازمند دريافت مجوز هستند، گفت: شبكه ماهواره‌‏اي "صبا" براي اين‌‏كه بتواند براي ضبط برنامه و جذب آگهي و ساير فعاليت‌‏هاي رسانه‌‏اي در ايران فعاليت كند، بايد مجوز وزارت ارشاد را داشته باشد.
وي با اشاره به اين‌‏كه از طرف شبكه ماهواره‌‏اي "صبا" هنوز درخواستي به اين اداره كل نيامده است، تأكيد كرد: اداره كل رسانه‌‏هاي خارجي وزارت ارشاد تنها متصدي صدور مجوز براي فعاليت اين شبكه در داخل كشور است.
مدير كل مطبوعات و رسانه‌‏هاي خارجي وزارت ارشاد با بيان اين‌‏كه اين اداره كل براي صدور مجوز از وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و صدا و سيما نيز استعلام‌‏هايي را انجام مي‌‏دهد، گفت: ما از مبادي ذيربط نظرخواهي مي‌‏كنيم اما در نهايت تصميم نهايي با وزارت ارشاد خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه با بيان اين‌‏كه تاكنون هيچ شبكه ماهواره‌‏اي فارسي زباني كه مركز آن در خارج باشد از سوي اين اداره كل مجوزي را براي فعاليت در ايران دريافت نكرده است به پيش‌‏نويس طرحي اشاره كرد كه براي اعطاي مجوز به شبكه هاي فارسي زبان ماهواره‌‏اي از سوي اين اداره كل به شوراي عالي امنيت ملي فرستاده شده است و در اين باره گفت: ما طرحي را براي اعطاي مجوز به شبكه‌‏هاي فارسي زبان ماهواره‌‏اي جهت تاسيس دفتر نمايندگي در ايران تدوين كرده بوديم و آن را به شوراي عالي امنيت ملي فرستاديم، قرار بود با تصويب اين طرح با شرايط و ضوابطي كه مشخص مي‌‏شود نسبت به صدور مجوز اقدام كنيم كه هنوز شوراي عالي امنيت ملي اين طرح را مورد بررسي نهايي قرار نداده و در اين خصوص مصوبه‌‏اي صادر نشده است.
خوشوقت با بيان اين‌‏كه اين طرح به صورت اجمالي در شوراي عالي امنيت ملي بررسي شده است ابراز اميدواري كرد كه هر چه زودتر اين اقدام صورت بگيرد و بررسي كلي و تصميم‌‏گيري نهايي انجام شود تا شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي فارسي زبان از بلاتكليفي دربيايند.

Copyright: gooya.com 2016