دوشنبه 5 دی 1384

طلايي نيک، نماينده مجلس: رئيس‌جمهور، خوشگذراني مديران در اروپا با هزينه بيت‌المال را متوقف كند، بازتاب

در حالي كه تقريبا همه سازمان‌هاي دولتي و خصوصي در اروپا تعطيل و نيمه‌تعطيل هستند، تنها دستاورد اين مأموريت‌ها، شركت اين افراد در جشن‌هاي كريسمس و استراحت آنان در كشورهاي اروپايي با هزينه بيت‌المال است؛ آن هم در شرايطي كه هزينه‌هاي اقامت به حداكثر مي‌رسد.
-----------------------

نماينده مجلس هفتم در گفت‌وگو با «بازتاب»، از رئيس‌جمهور درخواست كرد، همه سفرهاي خارجي با هزينه عمومي به كشورهاي مسيحي را در ايام كريسمس و جشن سال نو ميلادي متوقف كند.

رضا طلايي نيک گفت: متأسفانه شاهديم، حتي در ايام كريسمس و جشن‌هاي سال نو ميلادي، كه هفته آخر دسامبر و هفته اول ژانويه را به خود اختصاص مي‌دهد، صدها تن از مديران و پرسنل دولت و شركت‌هاي دولتي با هزينه سازماني به عنوان مأموريت به كشورهاي مسيحي سفر مي‌كنند.

سخنگوي فراکسيون وفاق وکار امدي تأكيد كرد: در حالي كه تقريبا همه سازمان‌هاي دولتي و خصوصي در اروپا تعطيل و نيمه‌تعطيل هستند، تنها دستاورد اين مأموريت‌ها، شركت اين افراد در جشن‌هاي كريسمس و استراحت آنان در كشورهاي اروپايي با هزينه بيت‌المال است؛ آن هم در شرايطي كه هزينه‌هاي اقامت، به دليل ايام سال نو نسبت به ديگر ماه‌ها، به حداكثر مي‌رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده بهار و کبودر آهنگ خاطرنشان كرد: در شرايطي كه بنا بر بررسي‌هاي انجام‌شده، بخش قابل توجهي از سفرهاي خارجي غيرضروري است و در سفرهاي ضروري نيز مي‌توان با برنامه‌ريزي بهتر، دست‌كم 30 درصد زمان و هزينه سفر خارجي را كاهش داد، انجام سفرهاي اينچنيني در ايام تعطيل كشورهاي خارجي، توجيهي ندارد.

طلايي نيک در پايان گفت: متأسفانه، طي سال‌هاي اخير، شيوه‌اي براي توجيه سفرهاي غيرضروري و تفريحي خارجي پيدا شده كه آن هم، تأمين هزينه سفرهاي مذكور از طريق شركت‌ها و سازمان‌هاي خارجي است، در حالي كه اين شركت‌ها، چندين برابر هزينه سفر را به صورت‌هاي مختلف از كشور دريافت مي‌كنند واينگونه سفرها باهزينه شرکت مذاکرات وشرايط قراردادها براي منافع ملي هزينه ايجاد ميکند.

Copyright: gooya.com 2016