سه شنبه 6 دی 1384

زریبافان استعفا کرد، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : یک منبع نزدیک به هیات دولت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب»، گفت: آقای زریبافان ضمن احترام به تایید استفساریه مجلس توسط شورای نگهبان، از دبیری هیات دولت استعفا دادند.


خبرگزاري انتخاب : زریبافان، استعفای خود از دبیری هیات دولت را تقدیم رئیس جمهور کرد.

یک منبع نزدیک به هیات دولت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب»، ضمن بیان مطلب فوق گفت: آقای زریبافان ضمن احترام به تایید استفساریه مجلس توسط شورای نگهبان، از دبیری هیات دولت استعفا دادند.

وی افزود: آقای زریبافان با توجه به استفساریه مجلس و تاییده شورای نگهبان، تصمیم گرفتند که تنها در شورای شهر ، مشغول باشند.

این منبع نزدیک به هیات دولت در پایان گفت: در صورت پذیرش این استعفا از سوی آقای احمدی نژاد، طی چند روز آینده دبیر جدید هیات دولت معرفی می شود.

شایان ذکر است، چند روز گذشته مجلس شوراي اسلامي طرح استفساريه بند 2 ماده 28 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدي آن را مصوب كرد و بر اساس آن عضويت همزمان در شوراهاي اسلامي با تصدي مناصب اداري منافات دارد.

همچنين بر اساس نظر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، عضويت همزمان در شوراهاي اسلامي با تصدي مناصب اداري مذكور در ماده 28 منافات دارد و در صورت ادامه مسؤولت اداري مزبور، افراد فوق از عضويت در شوراهاي اسلامي مسعفي شناخته مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این طرح باعث استعفای زریبافان و چمران از مشاورت رئیس جمهور شد اما عدم استعفای زریبافان از شورای شهر، واکنش شدید مجلس را در پی داشت؛ به طوریکه دکتر افروغ در گفت و گو با «انتخاب» از عدم استعفای زریبافان ابراز تعجب کرد.

این در حالیست که در صورت استعفای زریبافان از شورای شهر، تاج زاده عضو علی البدل این شورا ، به عنوان عضو شورای شهر، شناخته می شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زریبافان استعفا کرد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016