سه شنبه 10 مرداد 1385

اعتصاب غذای احمد باطبی از هنگام بازداشت مجدد، از سوی همسرش تائيد شد، بی بی سی

همسر احمد باطبی، از فعالان جنبش دانشجويی ايران در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی خبر بازگردانده شدن وی به زندان را تأييد کرد و گفت که وی از هنگام بازداشت در اعتصاب غذا به سر می برد.

احمد باطبی در جريان اعتراضهای دانشجويی هيجدهم تير 1378(1999) در تهران بازداشت شد و ابتدا به اعدام محکوم گرديد اما اين حکم در مراحل بعدی دادرسی به پانزده سال زندان تقليل يافت.

آقای باطبی از يک سال و نيم پيش در مرخصی نامحدود از زندان به سر می برد و آن گونه که همسرش سميه بينات می گويد، اخيراً فعاليت خاصی انجام نداده بود که به پايان دادن به مرخصی وی و بازگرداندنش به زندان بينجامد.

خانم بينات می گويد که ساعت هشت و نيم شامگاه شنبه هفتم خرداد (29 ژوئيه) هنگامی که با همسرش از خانه خارج شده بوده تا به ديدار يکی از دوستانشان بروند، افرادی با لباس شخصی که مسلح بودند به آنها دستور ايست دادند و سپس با نشان دادن حکم قضائی وارد منزل آنها شده، وسائل آنها را تفتيش کردند و چيزهايی نيز با خود بردند.

سميه بينات می گويد مقامات قضائی هيچ توضيحی برای بازداشت و بازگرداندن همسرش به زندان نمی دهند و تلاش وی و ديگر اعضای خانواده احمد باطبی برای اطلاع يافتن از وضعيت او و محلی که در آن به سر می برد بی نتيجه مانده است.

به گفته خانم بينات، احمد باطبی هنگام بازداشت اعلام کرده که از آن لحظه به بعد در اعتصاب غذا به سر می برد.

سميه بينات در مورد وضعيت سلامت همسرش ابراز نگرانی می کند.

بازگرداندن احمد باطبی به زندان يک روز پيش از مرگ مشکوک يکی از فعالان دانشجويی در زندان انجام گرفته است.

اکبر محمدی که او نيز تقريباً همزمان با احمد باطبی در تابستان 1999 به زندان افتاده و همچون وی در آغاز به اعدام و سپس به پانزده سال حبس محکوم شده بود، آن گونه که مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده اند شامگاه يکشنبه هشتم مرداد (سی ام ژوئيه) در زندان اوين تهران در گذشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيشتر برخی منابع دانشجويی از اعتصاب غذای اکبر محمدی خبر داده بودند، هرچند مسئولان زندان می گويند وضعيت جسمانی وی خوب بوده و او به درخواست خود و تشخيص پزشک زندان از بهداری ترخيص و به بند زندان منتقل شده است.

اکبر محمدی نيز همچون احمد باطبی اجازه مرخصی بلندمدت از زندان دريافت کرده بود اما پس از مدتی بدون هيچ هشداری مجدداً بازداشت و به زندان بازگردانده شد.





دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب غذای احمد باطبی از هنگام بازداشت مجدد، از سوی همسرش تائيد شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016