یکشنبه 29 مرداد 1385

رييس انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران ايران: نامه الهام به دادستان تهران زدن چوب آخر به تن مطبوعات است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران ايران، نامه سخنگوی دولت به دادستان تهران را مبنی بر اعلام جرم از رسانه‌‏های منتشرکننده اخبار عليه دولت،‌‏ زدن چوب آخر به تن مطبوعات خواند.

علی مزروعی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، نامه الهام به دادستان تهران را تهديدی عليه مطبوعات ذکر کرد و گفت: مطبوعات ايران در شرايط سخت و دشواری قرار دارند و سانسور و خودسانسوری بر همه آنها حاکم است و اين نامه هم چوب آخر به تن مطبوعات بود تا آنها را از هر نوع انتقادی تهی کنند و مجبور کنند که تنها به وضعيت آب و هوا بپردازند.
وی با بيان اينکه اين نامه با توجه به دست به عصا بودن امروزی مطبوعات نمی‌‏تواند پيامد چندانی داشته باشد، گفت: البته با اين‌‏گونه برخوردها و اين فضا چندان بعيد نيست که يکی دو رسانه منتقد دولت حتی در درون جريان اصولگرا بسته شود تا بقيه رسانه‌‏ها تکليف خود را بدانند.
رييس انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران ايران گفت: کسانی که اکنون در جايگاه دولت هستند، اعتقاد دارند که همه انتقادات بايد دقيق و مستند باشد اما به نظر می‌‏رسد که قبلا چنين اعتقادی نداشتند. اينکه دولت به جای پاسخگويی به انتقادات به چنين روشی متوسل می‌‏شود، نشان‌‏دهنده ضعف دولت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مزروعی ادامه داد: زمانی که دولت اين مسووليت را پذيرفت، بايد به اين موضوع هم توجه می‌‏کرد که ممکن است لزوما همه انتقادات مستند و دقيق نباشد اما دولت وظيفه دارد به همه آنها پاسخ دهد.
وی افزود: ظاهرا آقای الهام فراموش کرده‌‏اند که خود و دوستانشان در دولت قبلی در چه جايگاهی بودند و چه مواضعی داشتند اما دولت قبلی هيچ‌‏گاه چنين برخوردهايی با مطبوعات نداشت.

Copyright: gooya.com 2016