سه شنبه 15 اسفند 1385

هشت مارس و دغدغه جنگ، نامه ايی برای نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمايندگان ايالات متحده امريکا، عفت ماهباز

عفت ماهباز
نانسی پلوسی عزيز! لطفا شما به نام هشت مارس ، به نام زنان جهان، اجازه ندهيد فاجعه جنگ عراق در ايران تکرار شود. وقتی ديوانه ها شليک کنند نابودی آغاز به سخن می کند ديوانگان را مجالی نيست کاش تا دير نشده شما و ياران شما کاری کنند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

efatmahbas@hotmail.com


خانم نانسی پالسی امروز ۸ مارس روز جهانی زن است. نود سالی از عمر اين روز تاريخی بزرگ ميگذرد. در اين دوران، در عرصه برابری بين زن و مرد در جهان تغيير و تحولات بزرگی رخ داده است و بی شک يکی از پيروزی های بزرگ مبارزه ما زنان در ۳۰۰ سال اخير انتخاب شما به رياست کنگره آمريکاست. شما نخستين زن تاريخ سياسی آمريکا هستيد و اکنون در راس کنگره ايی قرار گرفته ايد که روزی فقط مردان در آن راه داشتند. اين پيروزی درخشانی برای زنان دنيا به شمار می رود اين پيروزی، زنان را برای رسيدن به اهداف انسانی شان راسخ تر می کند.

خانم پلوسی، در روز ۸ مارس معمولا زنان هر کشوری، از دستاورهای زنان، در چند قرن اخير و چگونگی رسيدن به خواسته های آتی شان سخن می گويند زنان سرزمين ما عليرغم رشد آگاهی و تلاشهای شان در عرصه های مختلف، هنوز در آغاز راه دراز رسيدن به برابری حقوقی زن و مرد هستند. آنها اگر بتوانند، در ۸ مارس کنار هم می نشينند و بر سر چگونگی حل معضلات تبعيض آميز قانونی و سنتی، که ريشه هزاران ساله دارد به گفتگو می نشينند. هم اکنون که اين نامه را برای شما می نويسم،( /۰۳/۲۰۰۷ ) ده ها تن از فعالان جنبش زنان در پی يک تجمع مسالمت آميز اعتراضی در برابر دادگاه انقلاب در اعتراض به روند غير قانونی بازداشت، بازجويی و دادگاه فعالان جنبش زنان در يک سال گذشته، بازداشت شده اند.۲

خانم پلوسی ، در حاليکه اين روزها در ايران دختران جوان‚ زنان ميانسال و حتی برخی پسران جوان ما، در کوچه و خيابانهای شهر و روستا در ميادين و يا در وسايل نقليه عمومی، در شرايطی دشوار چهره به چهره قوانين نابرابر را توضيح می دهند و بزرگترين خواست شان تغيير قوانين نابرابر است آنها برای جمع آوری يک ميليون امضا، برای ثبت برابری شان در تاريخ دارند. کار می کنند آنها می خواهند در تداوم کار آرام و پيگيرشان بياموزند و بياموزانند اما اين روزها دغدغه بزرگ ديگری غير از تبعيض جنسيتی، ما، را نگران کرده. من امروز قصد دارم برای شما از وحشت خودم از جنگ بنويسم که کريه ترين پديده ضد بشری است. پديده ای که هميشه زنان و کودکان بزرگترين قربانيان آن بودند.

خانم پالسی، هنوز مردم ايران درد رنج جنگ ۸ ساله با عراق را را در خاطر دارند. هنوز جان مردم حلبچه از بمبارانهای شيميايی پر زخم است هنوز افسردگی بر چهره فرزندان بی پدر شده از جنگ ايران و عراق باقی است هنوز درختان سربريده خرما در آبادان خاطره های جنگی صحنه های اعدامهای صحرايی سربازان را ياد آورند هنوز روان و جان صدها سرباز و بسيجی آسيب ديده از جنگ درمان نشده. هنوز هزاران مين خنثی نشده در خرمشهر از کودکان جان می ستاند هنوز درد هزاران زنی که دز جنگ به آنها تجاوز شده، آسيب های جسمی و روحی ديده اند.درمان نشده است .هنوز از هنوز ها باقی است که بز ظبل جنگ ذيگری می کوبند

خانم پلوسی ،هنوز بغد از ۶۰ سال اثرات بمب ويران شده بر هيروشيما بر روح جان بشريت سنگينی می کند که بنام دموکراسی زمزمه نابودی راکتورها از غرب به گوش می رسد. آيا پرزيدنت بوش قصد استفاده بمب اتمی را دارند آنچه را که ۶۰ سال پيش در هيروشيما آزمودند در ايران تکرار خواهند نمود-؟ در اين ميان دولتمردان ايرانی، دون کيشوت وار بنام اسلام قصد دارند اسراييل را با ٢٠٠ موشک اتمی‌اش، از نقشه جهان محو کند و آمريکا با همه زرادحانه هايش سر جايش بنشاند و او را از نفوذ اسراييل خلاص کند!

جنگ روانی برای دامن زدن به تبليغات با هدف آماده سازی افکار عمومی مردم حهان برای حمله نظامی احتمالی چندی است که آغاز شده است. در دو سوی افراط و تفريط، در دو سوی دنيای ديوانگی يکی بنام دموکراسی و حقوق بشر، بمب را می خواهد ارزانی سرزمينمان کند و سوی ديگر بنام الله بر طبل جنگ می کوبند و در نمايشی مسخره خبر خوش، دستيابی ايران به فن‌آوری توليد سوخت هسته‌ای و نيز آغاز غنی‌سازی اورانيوم انرژی اتمی را به جهانيان می دهد.

خانم پلوسی ، پرزيدنت بوش به جهانيان اعلام کرده که در ايران ديپلماسی کارکردی نداشته است

ِِِDiplomacy hasn’t work.

همچنين ايشان در سخنرانی اشان، در مجلس سنای آمريکا به صراحت اعلام کردند که مشکل آمريکا، کمبود نفت است و متاسفانه ايران همچون عراق، يکی از مهمترين منابع نفتی جهان است و آنچه بنام دموکراسی مورد علاقه سرمايه داران بزرگ است فروش اسحله است. جنگ افروزان در هر کشوری به بهانه ايی آغازگر جنگ می شوند و بر استمرار آن تاکيد می ورزند. در هر جا دست آويزی را بهانه قرار می دهند در جايی طالبان به کمک شان می آيد در جايی ديگر صدام حسين است و اکنون دولت ايران که متاسفانه به اندازه کافی در پرونده اش خطا و نقض حقوق بشر دارد که در نزد جهانيان اين حمله مقبول افتد که کسانی بنام دموکراسی بر سر مردم ما بمب ريزند.

خانم پلوسی، در اين ميان مردم بی پناه ما بی آنکه بخواهند، در گير جنگ خواهند شد. اما اين سو، جنگ را به نام دموکراسی آغاز می کند. آن سو، بنام اسلام در تداوم آن می کوشد. آن سو مردی به شيوه مردان فيلم های وسترن در ششلولش در تگزاس، بر طبل جنگ را می کوبد و اين سو مردی با تسبيح بر سجاده نشسته و مهدی زمان را می طلبد

نانسی پلوسی عزيز! لطفا شما به نام هشت مارس ، بنام زنان جهان، اجازه ندهيد فاجعه جنگ عراق در ايران تکرار شود وقتی ديوانه ها شليک کنند نابودی آغاز به سخن ميکند ديوانگان را مجالی نيست کاش تا دير نشده شما و ياران شما کاری کنند.

خانم پلوسی لطفا ارابه جنگ را متوقف کنيد. اين خواست ماست. دستمان را به سوی شما دراز ميکنيم که ميدانيم که هميشه مخالف جنگ بوديد. و مخالف مانيفست بوش برای حضور سربازان آمريکايی در عراق بوديد و نيز می دانيم که بعد از ۱۱ سپتامبر شما از جمله کسانی بوديد با جنگ افروز ها مخالفت نموديد و بر صلح خواهی پای فشرده ايد می دانم شما هم اکنون در کنار صدها زن ومرد ايرانی خواستار روابط و دوستی سالم ايران و امريکا هسيد اين منافع هردو کشور را تامين می کند.

خانم پلوسی ، شما در راس گنگره ايی قرار داريد که اجازه بوش و يارانش برای شروع چنگ از کانال امضای شما می گذرد. شرکای بوش حتی برای خراب کردن چهره شما و نامزد رئيس جمهور آتی امريکا خانم هيلاری کلينتون برنامه دارند پس به نفع هر دو کشور است که که جنگ آغاز نگردد شما که بر مردمان صلح خواه و مترقی آمريکا و جنبش جهانی صلح، تکيه داريد مانع جنگی شويد که ديوانگان حرف آخر را می زنند. مجالی نمانده کاش تا دير نشده شما و ياران شما مانع جنگ خانمان سوز بين دو کشور شوند.

خانم پلوسی،خوشحالم در اين روز گرامی برای زنی می نويسم که در راس قدرتمندترين پارلمان جهانی تکيه دارد و دستم به سوی کسی دراز می شود که می تواند شرايط زنان ما را در يابد در شرايطی که هر روز با ترس از بمب سر بر بستر می گذاريم شما "موسيقی بی کلامتان" ، ندای صلح، را برسرزمينتان و بر سرزمينمان بر سر زنان ما جاری کنيد. همان گونه که در آغاز آمدنتان نويد داديد: "تاريخ را از نو بنويسيد و بسازيد"


با احترام عفت ماهباز روزنانه نگار


NACI PELOSI

۱- نانسی پلوسی» يا ،«نانسی دالساندرا» رهبر دموکرات‌ها در کنگره آمريکا، سياستمداری ليبرال است، او کارهای زيادی برای خوشنام کردن دموکرات‌ها انجام دادهاست. ايران امروز

۲ - سايت زنستان: ۴ مارس ۲۰۰۷ حدود پنجاه نفر از فعالان جنبش زنان ايران دستگير شدند طبق آخرين اخبار رسيده، ماموران حدود پنجاه نفر از فعالان جنبش زنان را که جلو دادگاه انقلاب در اعتراض به روند غيرقانونی بازداشت ها، احضارها و دادگاه های يک ساله اخير زنان تجمع کرده بودند بازداشت کردند. در ميان بازداشت شده گان اشخاصی چون آسيه امينی، جلوه جواهری، زارا امجديان، مريم حسين خواه، شادی صدر، محبوبه عباسقلی زاده، مينو مرتاضی لنگرودی، فاطمه فرهنگ خواه، زينب پيفمبرزاده، سميه فريد، خديجه مقدم، نيلوفر گلکار، ناهيد کشاورز، ناهيد جعفری، محبوبه حسين زاده ،پرستو دوکوهکی، نسرين افضلی به چشم می خوردند. نوشين احمدی خراسانی، پروين اردلان، شهلا انتصاری و سوسن طهماسبی پنج تن از فعالان جنبش زنان که امروز قرار بود دادگاه آنها برگزار شود، در حمايت از ديگر ياران جنبشی خود از دادگاه بيرون آمدند که همه آنها نيز بازداشت شده اند ماموران سر ناهيد جعفری را به در مينی بوس کوبيده اند که در نتيجه اين ضرب و شتم، دندان های ناهيد جعفری شکسته است و ماموران از بردن وی به اوژانس امتناع می کنند.


۳ - تعدادی از سياستمداران و منتقدان سياسی فعاليت‌های نانسی پلوسی را به «موسيقی بی کلام» تشبيه می‌کنند

۴ - «امشب ما تاريخ را از نو ساختيم. کمی حوصله کنيد، پيشرفت می کنيم». اين جمله را رئيس کميسيون دموکرات های کنگره آمريکا در گفت وگو با بی.بی.سی بلافاصله بعد از پيروزی اش در گنگره اعلام کرد.

Copyright: gooya.com 2016