جمعه 18 خرداد 1386

محمود صالحی تصميم به اعتصاب غذا گرفته است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

وکيل مدافع محمود صالحی که در رابطه با پرونده روز جهانی کارگر سال ۸۳ در سقز به تحمل چهار سال حبس محکوم شده بود و در حال حاضر در زندان سنندج تحمل حبس می‌‏کند از تصميم موکلش مبنی بر اعتصاب غذا خبر داد.

"محمد شريف" در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اين مطلب، گفت: طبق اظهارات همسر موکلم، صالحی در اعتراض به دوران محکوميت خود را به جای اينکه در زندان محل وقوع جرم يعنی زندان سقز سپری کند کماکان در زندان سنندج محبوس است، تصميم به اعتصاب غذا گرفته است.
وی با بيان اينکه موکلش به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است، گفت: موکلم در حالی به زندان سنندج تبعيد شده است که در حکم محکوميت وی، سپری کردن محکوميت در تبعيد قيد نشده است و به طور کلی مستند محکوميت صالحی نيز به گونه‌‏ای نيست که حبس در تبعيد را در پی داشته باشد، بنابراين علی‌‏الاصول و قانوناً وی می‌‏بايست به زندان سقز منتقل شود.
"شريف" تصريح کرد: بنده پيش از اين در اين خصوص با مسوولان قضايی استان کردستان مذاکره و تقاضا کرده‌‏ام که طبق قانون موکل به زندان محل ارتکاب جرم منتقل شود. بنده اخيراً ضمن ارسال نامه‌‏ای به رييس کل دادگستری استان کردستان که رونوشت آن به مديران اجرای احکام سنندج و سقز، رييس زندان سنندج و دادستان‌‏های سقز و سنندج ارسال شده، استدعا کردم که موکلم به زندان سقز منتقل شود.
وکيل مدافع صالحی افزود: لازم به ذکر است که خانواده موکلم برای ملاقات با وی بايد هر هفته به سنندج مسافرت کنند و پدر صالحی نيز به لحاظ کهولت سن تاکنون قادر به ملاقات با موکلم نشده است.
وی تصريح کرد: در عين حال موکلم به لحاظ سابقه بيماری کليوی با مشکلات جسمی حاد مواجه شده است. موکلم پيش از شروع دوران محکوميتش دو بار تحت عمل جراحی کليه قرار گرفته است و پزشک متخصص بيماری‌‏های کليوی که وی پيش از آن به وی مراجعه می‌‏کرد نيز اين امر را گواهی کرده است. بی‌‏توجهی به اين بيماری ممکن است تبعات غيرقابل جبرانی برای موکلم در پی داشته باشد. بنده اين مسئله را نيز ضمن نامه متذکر شده‌‏ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريف ادامه داد: اميدوارم مسوولان قضايی استان کردستان نسبت به تقاضای بنده بذل عنايت داشته باشند و به وضعيت موکلم رسيدگی کنند. ضمن اين که بنده به موکلم توصيه کردم که از اعتصاب غذا پرهيز کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود صالحی تصميم به اعتصاب غذا گرفته است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016