جمعه 5 مرداد 1386

تهديد دادگاه سد سيوند به تعيين ميليون ها تومان ماليات بر درآمد، برای محمدعلی دادخواه، کميته بين المللی نجات پاسارگاد

از دکتر دادخواه بابت قبول وکالت ازجانب هزارها هزار نفری که از سراسر جهان به او وکالت داده اند تا در مورد آبگيری سد سيوند به دادگستری ايران شکايت برد، ميليون ها تومان ماليات خواسته اند

خبر شديم که در جريان طرح شکايت از آقايان رحيم مشايی رييس سازمان ميراث فرهنگی و آقای پرويز فتاح وزير نيرو به خاطر آبگيری سد سيوند و غرق کردن تنگه بلاغی و در خطر انداختن محيط زيست و آرامگاه کوروش بزرگ، دکتر محمدعلی دادخواه، وکيل افتخاری شکايت کنندگان، تهديد به تعيين ماليات بردرآمد از جانب وزارت دارايی شده اند. در دادگاه سد سيوند به ايشان گفته اند حتما از موکلين خود پول گرفته ای و چون اين موکلين بيش از چهار هزار نفر هستند بايد بابت وکالت از جانب هر کدام آن ها ماليات پرداخت کنی.
دکتر دادخواه در ظرف دو سال گذشته به طور خستگی ناپذير برای حفظ آثار باستانی ايرانزمين و به خصوص چهار باغ و دشت پاسارگاد تلاش کرده اند.
کميته بين المللی نجات پاسارگاد، در نوروز گذشته، به خاطر اين اقدامات ارزشمند فرهنگی و انساندوستانه، ايشان را به عنوان بهترين شخصيت سال انتخاب کرده و شرح تفصيلی خدمات ايشان را، که از محدوده مرزهای يک سرزمين فراتر رفته و جنبه ای بين المللی پيدا کرده است، به موسساتی چون کانون جهانی وکلا، سازمان حقوق بشر، يونسکو، و چند موسسه ديگر جهانی گزارش داد.
اين وکيل شرافتمند ايرانی با صرف اوقات زياد، و بدون هيچ مزد و چشم داشت مادی، در راستای گرفتن حقوق مسلم فرهنگی هموطنان خود، وکيل شاکيان ايرانی بوده است. در عين حال، اعتبار و محبوبيت اين وکيل ايرانی چنان بود که در پی فرستادن پرونده ی شکايت از مسئولان آبگيری سد سيوند به دادگاه، هزاران نفر در سراسر جهان، با امضای يک نامه ی سرگشاده، به ايشان وکالت دادند تا از جانب آنان نيز شکايت مزبور را تعقيب نمايد. اما، در حين رسيدگی به پرونده، قاضی پرونده مدعی شده است که دکتر دادخواه از اين هزاران موکل دستمزد گرفته است و بايد بابت در آمدهای خود ماليات بپردارد!
برخورد غير اصولی دادگاه هايی که قرار است به صدای حق طلبی مردمان و وکلای آن ها رسيدگی کنند و تهديد و ارعاب وکلای شريف و انساندوست چيزی نيست جز اثبات بی عدالتی مسلط بر دستگاه های قضايی دولت ايران.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما ضمن محکوم کردن اين روش ها، از مردمان فرهنگدوست ايرانی تقاضا داريم که در مقابل اين نوع برخوردها با افراد خدمتگزار و انساندوست سرزمين خود واکنشی شايسته نشان داده و در کنار وکيل شرافتمند و فرهنگدوستی چون دکتر دادخواه برای خواست های قانونی و انسانی خويش بايستند.

کميته بين المللی نجات پاسارگاد
www.savepasargad.com

Copyright: gooya.com 2016