شنبه 3 شهریور 1386

سعيد حجاريان: برای انتخابات بايد با برنامه‌ريزی جلو رفت، ايسنا

- دانشجويان درصحنه‌ی انتخابات حضور حداکثری داشته باشند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

سعيد حجاريان درديدار با برخی ازاعضای انجمن‌اسلامی دانشجويان دانشگاه شاهرود، اظهار داشت: دانشجويان بايد در صحنه‌ی انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين عضو شورای مرکزی جبهه‌ی مشارکت ايران اسلامی گفت: در حال حاضر شما دانشجويان بايد در جهت ارتقای کيفيت علمی دانشگاه تلاش کرده و در اين راه با تهيه‌ی آمارها و برنامه‌ريزی مناسب کميت را به کيفيت تبديل کنيد.

اين فعال سياسی با تاکيد براينکه دانشجويان بايد در جهت رفع مشکلات صنفی دانشگاه تلاش کرده و خود ناظر بر اجرای فعاليت‌های صنفی‌شان باشند، افزود: در حال حاضر به نوعی جامعه غيرسياسی شده است. از اين رو با توجه به نزديکی انتخابات بايد دانشجويان در اين زمينه به خوبی فعاليت کرده، وارد صحنه‌ی انتخابات شده و مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای انتخابات بايد با برنامه‌ريزی جلو رفت؛ چرا که در آن زمان فضای سياسی بازتر از حال حاضر خواهد شد و می‌توان در آن دوران به فعاليت پرداخت.

حجاريان با تاکيد بر اينکه دانشجويان بايد در صحنه‌ی انتخابات حضور حداکثری داشته باشند، گفت: از آنجا که حضور حداکثری در انتخابات اعتماد مردم را جلب خواهد کرد؛ بايد در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرد.

به گزارش ايسنا، درابتدای اين ديداراشکان مدنی، دبيرانجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه شاهرود خطاب به حجاريان، گفت: همواره افکار شما برای دانشجويان دارای ارزش بوده و حرکات و مواضع شما نشانگر اعتقاد راسخ‌تان به اصلاحات بوده است. از اين رو هدف ما ازاين ديدار با توجه به طرح مسائل مربوط به دانشگاه‌ها، برخی برخوردها و برخی احضارها به کميته‌ی انضباطی، استفاده از تجربيات شما برای انجام فعاليت‌ سالم سياسی است.

به گزارش ايسنا، همچنين دراين ديدارعلی قلی‌زاده، سخنگوی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه شاهرود، خاطرنشان کرد: از آنجا که شما قبل از انقلاب در انجمن فعاليت داشته‌ايد، خواستيم در اين ديدار از تجربياتتان درآن زمان استفاده کنيم.

اين فعال دانشجويی، احکام صادر شده‌ی کميته‌ی انضباطی را ظلم به دانشجويان خواند و ادعا کرد که احکام کميته‌ی انضباطی کاملا سليقه‌ای و بدون نظارت خاصی صادر می‌شود.

وی با بيان اينکه ما به بحث ائتلاف و حضور در انتخابات معتقديم و در انتخابات به سمت حرکت انتزاعی نخواهيم رفت، تصريح کرد: آزاد بودن و عاقلانه بودن انتخابات يکی از عوامل اصلی در انتخابات است. بر اين اساس پيگيری حقوق شهروندی و مسائل دانشگاه‌ها يکی از خواسته‌های ما در انتخابات است؛ چراکه براين باوريم که حفظ استقلال دانشگاه بايد در اولويت فعاليت‌های انتخاباتی قرار گيرد.

قلی‌زاده با ابرازاين عقيده که بحث انحلال انجمن به دليل حضور انجمن شاهرود در نشست تحکيم وحدت ، بعد ازگذشت پنج ماه عنوان شده است، گفت: بر اين باوريم که در شرايط کنونی بهتر است به دليل بسته شدن فضا به سمت فعاليت‌های فکری همچون کتابخوانی و افزايش سطح معلومات‌مان پيش برويم و قصد داريم در اين راستا فعاليت‌هايی را انجام دهيم؛ چرا که اولويت فعاليت ما حفظ انجمن است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، حجاريان در ابتدای اين ديدار در صحبت‌هايی صميمانه ضمن احوالپرسی از دانشجويان پرسش‌هايی در رابطه با وضعيت انجمن و دانشگاه، شرايط تحصيلی و وضعيت تحصيلی و علمی دانشگاه مطرح کرد.

همچنين در اين ديدار برخی از فعالان دانشجويی دانشگاه هنر و دانشگاه دامغان حضور داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد حجاريان: برای انتخابات بايد با برنامه‌ريزی جلو رفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016