دوشنبه 19 آذر 1386

ديوان عالی کشور حکم دادگاه بدوی فوت زهرا کاظمی را نقض کرد، ايسنا

- يکی از وکلای مادر زهرا کاظمی: پرونده، مجددا در دادگاه کيفری بررسی می‌شود

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

شعبه‌ی ۱۵ تشخيص ديوان عالی کشور، به نقض حکم دادگاه بدوی رسيدگی‌کننده به پرونده‌ی زهرا کاظمی رای داد.

عبدالفتاح سلطانی، يکی از وکلای اوليای دم زهرا کاظمی با اعلام اين خبر به خبرنگار حقوقی ايسنا گفت: مقرر شده است که پرونده از ابتدا در دادگاه کيفری استان مورد رسيدگی قرار گيرد و قرارهای منع تعقيب درباره‌ی برخی از متهمان به موکل يعنی مادر مرحوم زهرا کاظمی يا وکلای ايشان ابلاغ شود.

وی افزود: بعد از ۴ سال رسيدگی به پرونده‌ی فوت زهرا کاظمی، ايراداتی که من و ساير وکلای پرونده به روند دادرسی وارد کرده بوديم، از سوی شعبه‌ی ۱۵ تشخيص ديوان عالی کشور مورد پذيرش قرار گرفت. از جمله اين‌که ما معتقد بوديم پرونده بايد در دادگاه کيفری استان و با حضور ۵ قاضی رسيدگی شود.

وکيل مدافع مادر زهرا کاظمی يادآور شد: پيش از اين شعبه‌ی ۱۱۵۸ دادگاه جزايی در حکم خود درباره‌ی فوت زهرا کاظمی آورده بود که قاتل، مشخص نشده و ديه‌ی وی بايد از بيت‌المال پرداخت شود. اين شعبه هم‌چنين حکم به برائت تنها متهم پرونده داده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد: شعبه‌ی ۳۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران هم با اعتراض مادر زهرا کاظمی و وکلای وی بخشی از اين حکم را تأييد و بخشی را نقض کرد که در نهايت ديوان عالی کشور، ايرادات ما را وارد دانست و پرونده مجددا در دادگاه کيفری بررسی خواهد شد.

دادگاه فوت مرحوم زهرا کاظمی ۱۱ تيرماه سال‌جاری در شعبه‌ی ۱۵ تشخيص ديوان عالی کشور برگزار شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديوان عالی کشور حکم دادگاه بدوی فوت زهرا کاظمی را نقض کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016