چهارشنبه 1 اسفند 1386

حسين شريعتمداری: مجلس ششم نه اصلاح‌طلب بلکه برانداز بود، فارس

خبرگزاری فارس: مدير مسئول روزنامه کيهان تاکيد کرد: مجلس ششم همخوان و هخمون انقلاب نبوده و اين مجلس نه اصلاح‌طلب بلکه برانداز بود.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس حسين شريعتمداری شب گذشته (سه‌شنبه) طی سخنانی در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) با تاکيد بر اينکه با توجه به تبيين مبانی انقلاب در ابتدای شکل‌گيری انقلاب اسلامی، انحراف از بستر انقلاب به زودی قابل شناسايی است، تصريح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند،‌ مردم به کسانی که ارزش‌های انقلاب را مطرح می‌کنند رأی می‌دهند، اما اينکه بعضی اوقات اين اتفاق نيفتاده به اين دليل بوده است که مردم در يافتن مصاديق دچار خطا شده‌اند.

* مجلس ششم همخوان و همخون انقلاب نبود

شريعتمداری در ادامه به بررسی گوشه‌هايی از عملکرد مجلس ششم پرداخت و تاکيد کرد: اکثريت مجلس ششم نشان داد که هم خوان و هم خون انقلاب نيست و وقتی به عملکرد مجلس ششم نگاه می‌کنيم متوجه می‌شويم که بسياری از نمايندگان اين مجلس پا را از بستر انقلاب بيرون گذاشتند.
وی با اشاره به اينکه مجلس ششم خود را داعيه‌دار اصلاحات می‌دانست، اظهار داشت: اگر چه تعريف دقيقی از اصلاحات در ايران تاکنون از سوی مدعيان اين عنوان ارائه نشده است اما بر اساس آنچه در اسناد مکتوب وجود دارد اصلاحات در فرهنگ سياسی يعنی سامان دادن نابسامانی‌ها و هنجار دادن به ناهنجاری‌ها و معيار آن نيز ناهنجاری‌های است که با توجه به نسخه اصلی يک نظام به وجود آمده و به همين دليل است که اصلاحات در داخل نظام است.

* مجلس ششم نه اصلاح‌طلب بلکه برانداز بود

نماينده ولی‌فقيه در موسسه کيهان تاکيد کرد: اگر اهداف اصلاحات در داخل نظام باشد می‌توان نام آن را اصلاح طلبی گذاشت اما اگر بيرون از نظام باشد نوعی براندازی است.
شريعتمداری با تاکيد بر اينکه نمی‌خواهيم درمورد اکثريت نمايندگان مجلس ششم اغراق کنيم اظهار داشت: متاسفانه هنگامی که به اهداف مجلس ششم نگاه می‌کنيم ،‌متوجه می‌شويم که بسياری از خواسته‌های آنها بيرون از دايره نظام بود و با مبانی تعريف شده انقلاب، نظام و قانون اساسی تناقض داشت.
وی لوايح دو قلو را يکی از نمونه‌های عملکرد بيرون از دايره‌ نظام مجلس ششم عنوان کرد و گفت: در آن زمان محمدرضا خاتمی در نامه‌ای خطاب به عسگراولادی به صراحت از سکولاريسم دفاع کرد و حال آنکه وی در آن زمان نايب رئيس مجلس و دبير کل حزب مشارکت به عنوان حزب حاکم، بود.
مدير مسول روزنامه کيهان با اشاره به ارايه طرح سه فوريتی پذيرش پروتکل‌ الحاقی از سوی مجلس ششم در اوج‌گيری‌های ايران با غرب در مساله هسته‌ای گفت: اين در حالی بود که غربی‌ها بر ما فشاری می‌آوردند تا اين پروتکل را بپذيريم و ما نپذيرفتيم.
شريعتمداری در ادامه سخنان خود گفت: يکی ديگر از نمونه‌های عمکلرد مجلس ششم ارايه طرح برچيدن گزينش‌ها بود که هر چند در اجرای گزينش‌ها بعضا مشکلاتی مانند سوالات نامربوط وجود داشت اما نفی اساس گزينش به معنی نفی شايسته‌سالاری است.

* پشت کردن مردم به اصلاح‌طلبان طبيعی بود

شريعتمداری با اشاره به عملکرد اصلاح‌طلبان در ۱۸ تير تصريح کرد: يکی از اساسی‌ترين مشکلات اصلاح‌طلبان که خودشان نيز بر آن معترف‌اند عدم توجه به دغدغه‌های مردم و ساختار شکنی بود لذا پشت کردن مردم اين جريان يک امر طبيعی بود و مردم احساس کردند در انتخاب مصداق‌ها دچار خطا شده‌اند.
وی با تاکيد بر اينکه در دوران قبل از اصلاحات نيز کسانی بر سر کار بودند که به خواسته‌های مردم وبخصوص محرومان به عنوان پايه‌های اصلی انقلاب توجهی نداشتند خاطرنشان ساخت: مردم احساس می‌کردند که رای آری به جريان اصلاحات، نه گفتن به جريان قبلی است.

* اصولگرايی در يک حزب و جريان خلاصه نمی‌شود

نماينده ولی‌فقيه درموسسه کيهان با ا شاره به مطرح شدن اصولگرايی گفت: شعاری که اصولگرايان مطرح کردند غريبه نبود و مردم احساس کردند گمشده خود را پيدا کرده‌اند اما اين بدان معنی نيست که اصولگرايی در يک حزب يا جريان خلاصه می‌شود.
وی افزود: مردمی که نسخه انقلاب در دستشان بود در شعار اصولگرايان اين نسخه اصلی را ديدند و به همين دليل به آنها روی آوردند.

* معمولاً در ايام انتخابات شعارهای گروه‌ها به يکديگر نزديک می‌شود

شريعتمداری در پايان اين بخش از سخنانش با بيان اينکه معمولاً درايام انتخابات شعارهای گروه‌ها به يکديگر نزديک‌ می‌شود، تصريح کرد: در اين ايام معمولاً تابلوهای گروه‌ها و جريانات به يکديگر شبيه می‌شوند اما اينکه آيا آنچه در تابلو نوشته شده با آنچه درشناسنامه هويتی گروه‌ها نقش بسته انطباق دارد، مساله ديگری است، چه آنکه همه گروه‌ها در اين ايام خود را پيرو امام و مدافع منافع ملی، توزيع عادلانه و ... معرفی می‌کند در حالی که دريافتن مصداق‌ بحث‌های مختلفی وجود دارد که هم بايستی به سوابق افراد مراجعه کرد و هم حال فعلی افراد.
مدير مسول روزنامه کيهان در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان درخصوص مظلوم‌نمايی اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات اظهار داشت: امام فرمودند ملاک‌ حال فعلی افراد است و هم اينکه بايد به سوابق افراد توجه کرد.
وی افزود: در خصوص سوابق بسياری از احزاب و افراد می‌توانند سوابق نامطلوبی داشته باشند ولی بعدها آن را انکار کنند که در اينجا بايد به سوابق مراجعه کرد، اما سخن امام مبنی بر «ميزان حال فعلی افراد است» در مورد کسانی است که سابقه خوبی دارند اما بعدها هويت قبلی خود را از دست می‌دهند.

* برخی از اصلاح‌طلبان زلف خود را با زلف دشمنان انقلاب گره زده‌اند

شريعتمداری با بيان اينکه متاسفانه در درون جبهه اصلاحات کسانی هستند که زلف‌های خود را به زلف‌های دشمنان بيرونی گره زده‌اند تصريح کرد: در اين جبهه افرادی وجود دارند که اساسا همخوان و همخون با ا نقلاب نيستند و سوابقشان هم همراهشان است و نياز به مراجعه به اسناد محرمانه و سری نيست.

* شعار «فشار از پائين، چانه‌زنی از بالا» متعلق به بنياد سوروس است

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن برخی شعارها از سوی اين جبهه گفت: شعار فشار از پايين، چانه زنی از بالا، که توسط يکی از تئوريسين‌های اين جبهه مطرح شد را نخستين بار جرج سورس مدير بنياد سورس مطرح کرد و اين سخن که خاتمی گورباچفی‌است که بايد جای خود را به يک يلتسين بدهد، نخستين بار در دانشگاه استانفورد از سوی يکی از اساتيد اين دانشگاه مطرح شد.

* مداومت بر خطا، خطا نيست، خط است

مدير مسول روزنامه کيهان با اشاره به برخی از شعارهای مطرح شده، از سوی اصلاح‌طلبان تاکيد کرد: مداومت خطا در يک بستر مشخص ديگر نامش خطا نيست بلکه خط است.

* محافظه‌کاری يک تهمت به اصولگرايان است

شريعتمداری در پاسخ به سوال ديگری در خصوص عملکرد جناح راست با بيان اينکه اساسا معتقد به راست و چپ نيستم اظهار داشت: در کشور ما نه راست‌مان راست است، ونه چپ‌مان چپ. چرا که بعضا شاهديم چپ‌های ما هم طرفدار اقتصاد باز آدام اسميت، هستند و هم طرفدار امريکا و در عين حال نامشان چپ است.
وی محافظه کاری را يک تهمت به اصولگرايان عنوان کرد و گفت:‌ محافظه‌کار به کسانی گفته می‌شود که آرمان ثابت نداشته وبرای حفظ قدرت به هر سازشی دست می‌زنند در حاليکه اين نکته در خصوص اصولگرايان متعهد درست نيست.

* ارائه بيشتر از يک ليست از سوی اصولگرايان بعيد است

نماينده ولی فقيه در موسسه کيهان با اشاره به تشکيل جبهه متحد اصولگرايان اين اتفاق را فرآيندی مثبت در ميان اصولگرايان عنوان کرد و گفت: در خصوص ليست جبهه متحد اصولگرايان نيز بايد گفت که فرمول انتخاب اين ليست درست بوده است و اينکه برخی از افراد در ليست نبوده‌اند به اين دليل بود که رای نياوردند و هر چند نظر اکثريت ملاک حق نيست ولی فرمول ذکر شده فرمول کارآمدی است.
شريعتمداری در خصوص ارائه ليست‌های متعدد از طرف اصولگرايان در انتخابات نيز گفت:‌ تا آنجا که احساس می‌شود به غير از ليست جبهه متحد ليست ديگری با نام اصولگرايان در انتخابات مطرح نخواهد بود.

* سخنان سرلشکر جعفری اشتباه لفظی بوده است

وی در مورد يادداشت‌های خود در روزنامه کيهان در خصوص سخنان سرلشگر جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر حمايت اصولگرايان در انتخابات گفت:‌ما در يادداشت‌مان گفتيم که مقصود ايشان از اصولگرايی مفهوم واقعی آن است و نه يک حزب و گروه، اما متاسفانه ايشان در بيان نظر خود موفق نبوده و به گونه‌ای صحبت کردند که تلقی حمايت از يک گروه از آن می‌شد و ما نيز آن را به عنوان يک خطای سهو‌البيان ياد کرديم و گفتيم که چاره‌ای آن پوزش از اين سهوالبيان و توضيح در مورد آن است.
مدير مسول روزنامه کيهان خاطرنشان ساخت: اما ايشان بعد از اين ماجرا به صراحت اعلام کردند که منظور ما حمايت از يک گروه خاص نبوده است. و بايد اين سخن را از فردی مانند جعفری که همه چيزش را برای امام داده و شواهد نيز نشان داده که سهوا‌لبيان بوده، پذيرفت.
وی درخصوص يادداشت خود راجع به اهانت يک سايت به بيت امام نيز گفت: ما در مورد اينکه اين سايت وابسته يا منتقد دولت است نيز دو احتمال داده و گفته‌ بوديم که اين‌ها يا نزديک به دولت هستند يا اينکه در آنها نفوذی وجود دارد چرا که اين اقدام ناپسند بوده و در شرايط کنونی قابل انتظار نبود و موجب سوءاستفاده‌هايی نيز شد چرا که قابل دفاع نيز نبود.
شريعتمداری در ادامه گفت : پس از اين يادداشت مدير مسول اين سايت با من تماس گرفت و گفت ما اتفاقاً منتقد سرسخت دولت هستيم و قبول داريم که در بيان منظور خود اشتباه کرديم اما واقعيت اين است که اين سايت متعلق به دولت نيست.

* ارائه ليست جداگانه از سوی قاليباف و رضايی بعيد است

وی در مورد همکاری قاليباف و رضايی با جبهه متحد نيز گفت: آقای قالبيباف و رضايی به جبهه متحد دعوت شدند و قرار شد ليست مورد نظر خود را همانندديگر گروه‌ها به اين جبهه ارايه کند ولی اين دو برادر ليستی ارايه نکردند، اما اينکه در پی ليست جديد باشند بعيد به نظر می‌رسد.
نماينده ولی فقيه در موسسه کيهان در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر لزوم شکل‌گيری گروهی برای هماهنگی در ميان نشريات اصولگرا در ايام انتخابات همانند نوع مشابه آن در جبهه دوم خرداد، گفت: اين امر تا حدود کمی به صورت يک پيمان نانوشته در ميان اصولگرايان وجود دارد اما متاسفانه به صورت منسجم تحقق پيدا نکرده است.

* بر اساس شواهد موجود اکثريت مجلس آينده از آن اصولگرايان است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پيش‌بينی خود از انتخابات نيز گفت: شواهد نشان می‌دهد که اکثريت مجلس آينده از آن اصولگرايان خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* طرح موضوع جامعه مدنی از سوی خاتمی اهانت به مردم ايران بود

وی در بخش پايانی سخنان خود در خصوص مبانی فکری اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيز گفت: جريان مقابل نياز به توليدات ندارند چراکه تئوری‌های آن‌ها از آن خودشان نبوده و انديشه‌شان اجاره‌ای است چه آنکه به عنوان مثال روزنامه اعتماد در دورانی مقالات بی‌بی‌سی را برداشته، نام نويسنده آن را تغيير داده و منتشر می‌کرد.
مدير مسئول روزنامه کيهان طرح تئوری‌ هايی مانند جامعه مدنی را اهانت به مردم ايران دانست و گفت: اين تئوری متعلق به ۲۰۰ سال پيش در اروپاست که البته آقای خاتمی نيز زود متوجه اين امر شده و به همين دليل با تصحيح گفته خود اعلام کردند که منظورشان از جامعه مدنی، مدينةالنبی بوده است.
شريعتمداری افزود: اما برعکس جبهه اصلاح‌طلبان، انديشه جبهه اصولگرايی بسيار با سابقه است.

* سيستم اقتصادی خاتمی همان سيستم اقتصادی هاشمی بود

وی در پايان در پاسخ به سوال ديگری در خصوص عملکرد و مبانی اقتصادی دولت‌ هاشمی و دولت خاتمی نيز گفت: سيستم اقتصادی خاتمی همان سيستم اقتصادی هاشمی بوده و همان ديدگاه‌ها دنبال می‌شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداری: مجلس ششم نه اصلاح‌طلب بلکه برانداز بود، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016