شنبه 18 اسفند 1386

روز جهانی زن بر زنان ستم ديده و رنج کشيده ايران گرامی باد! اطلاعيه کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)

۸ مارس، روزجهانی زن در حالی فرا می رسد که جامعه ايران دستخوش اعتراض به وضع و نظم غيرانسانی است که رژيم جمهوری اسلامی طی ٢٩ سال حاکميت سياه خود به توده مردم ايران تحميل کرده است. حاکميت ٢٩ساله اسلام گرايان، مناديان سرمايه و سرکوب جنسيتی و طبقاتی، جامعه را به قهقرا کشانده و شيرازه زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی توده های رنج کشيده مردم ايران را از هم پاشيده است. ميليون ها زن و مرد کارگر و زحمتکش ايرانی در سياه ترين دوران زندگی خود به سر می برند.

حکومت قشری مذهبی جمهوری اسلامی به طور مداوم خشونت و تبعيض عليه زنان را بازتوليد کرده و از طريق وضع سياست های ارتجاعی و جدا سازی جنسيتی، تلاش می کند زنان را بيش از گذشته به حاشيه جامعه براند. اگر امروز در خانه و جامعه نسبت به زنان خشونت می شود، اگر امروز معضلی بنام زن و مرد در جامعه وجود دارد، اگر امروز زنان از حقوق انسانی خود محروم هستند، اگر امروز معضلی بنام دختران فراری در جامعه وجود دارد و تن فروشی در جامعه رواج يافته است و اگر امروز بر سر در دانشگاه ها قوانين کنترل و مجازات برای زنان دانشجو نصب می کنند، همه و همه دستاورد حکومتی به غايت ارتجاعی و ضدبشری است که جامعه ای به وسعت ايران را به زندان شهروندان آن تبديل کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی رغم همه ی اين بيدادگری ها، جنبش آزادی خواهی و برابری طلبی زنان به عنوان بخشی از جنبش های ترقی خواهانه اجتماعی در ايران، وضعيت و حاکميت موجود را در کليت آن به چالش کشيده اند. از اين رو، مورد ستيز و سرکوب دستگاه های امينتی و اطلاعاتی رژيم جمهوری اسلامی قرار گرفته و دستگير و زندانی و محاکمه می شوند.

روز جهانی زن، روز مبارزه مشترک زنان و مردان برای رهائی از وضع نابرابر و غيرانسانی موجود را به همه ی زنان و مردان زحمتکش و رنج کشيده ايران، به ويژه فعالان جنبش زنان، جنبش کارگری و جنبش دانشجوئی تبريک می گوئيم و برای شان اتحاد و پيروزی آرزو می کنيم.

کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)
۵ مارس ٢٠٠٨ برابر با ١۵اسفند ۱۳۸٦

Copyright: gooya.com 2016