چهارشنبه 22 اسفند 1386

نامه سرگشاده گروهی از جمهوريخواهان مقيم خارج خطاب به نامزدهای انتخابات و مردم

• از نامزدهای اصلاح طلب می خواهيم اصلاح قانون انتخابات را وجهه همت خود قرار دهند

• از تک تک شهروندان عزيز می خواهيم به کسانی رای دهند که به اين قانون انتخابات و نحوه اجرای آن معترضند.


انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، در شرايط اوج گرفتن نارضايتی های مردم ايران از سياست های ويرانگر دولت مورد پشتيبانی ولايت فقيه، برگزار می شود.

برنامه اين است که مجلس، که روزی قرار بود در راس همه امور باشد، با محروم کردن همه احزاب ملی، مستقل و مخالف حکومت و با قلع و قمع همه منقدان سرشناس درون حکومت، به مجلسی دست نشاده و بله قربان گو تبديل شود. ميخواهند مجلس هرچه بيشتر يک رنگ شود و خارج از نظارت مردم به ماشين قانون گذاری در جهت خواستهای مستبدان بدل گردد
مجلس که بايد محل شور و مشورت نمايندگان ملت، از هر قوم و طبقه و جنس و گروه باشد و سرنوشت کشور را رقم زند، می خواهند مجلسی شود که هيچ صدايی جز صدای تکبير برای ولايت از آن بر نخيزد و آن چه "مقام معظم" گفت بگو همان را بگويد.

جريان بنيادگرای راست، که عليرغم ميلياردها دلار درآمد بيسابقه نفت، از برآوردن خواستهای اوليه و بنيادين مردم ناتوان مانده است؛ تنها با حذف نظارت و کنترل ملت بر مجلس و دولت می تواند در قدرت بماند. صرف هزينه های هنگفت تسليحاتی، انحلال سازمان برنامه و بودجه گذاری های به غايت خودکامانه، توسل به سياست های هرج و مرج طلبانه اقتصادی ، تشديد ستيزه جويی و تنش افزايی در سياست خارجی، رويگردانی از توجه به مطالبات زنان، جوانان، کارگران و معلمان و اقوام توسل به تهديد و ارعاب و حبس فعالان مدنی، همه از پی آمدهای حذف نظارت و کنترل ملت بر مجلس و دولت است

همه اين معضلات، ناشی از سلب مشارکت ملی و حذف خير خواهان ملت از صحنه سياست کشور است. تا حق ملت برای انتخاب مجلس بازيچه دست شورای نگهبان است، در بر همين پاشنه می چرخد.

تا کنون محروميت از حق مشارکت، شامل احزاب و سازمان های خارج از نظام جمهوری اسلامی ايران بود امروز منقدان سرشناس اصلاح طلب، که خود از پايه گذاران اين حکومت بوده اند، به جرم انتقاد از حق مشارکت محروم می شوند و دور نيست روزی که اصول گرايان منتقد نيز چوب اين قانون انتخابات را بر تن خود حس کنند.

با توجه به اين حقيقت که نظامی گرايان حاکم، با حمايت رهبری، حذف جمهوريت نظام را هدف قرار داده اند؛

با توجه به اينکه دستگاه حاکم، به دليل وجود مقاومت در در جامعه و حکومت، هنوز قادر نيست گام نهايی را در قلع و قمع همه منتقدان و ناراضيان بر دارد و مجبور است نقشه حذف ناراضيان و مخالفان را به تدريج و مرحله به مرحله پيش ببرد؛

با توجه به اين که تريبون مجلس يک امکان واقعی برای طرح خواست ها و مطالبات اجتماعی است؛

با احساس نگرانی بسيار از سير قهقرايی صيانت از حقوق و آزادی های سياسی در کشور؛

ما امضاء کنندگان اين فراخوان از عموم نامزدهای مسئول و متعهد به حفظ اقتدار ملت ، طلب می کنيم که پيگيری خواست ملی برای تصحيح قانون انتخابات را در مرکز توجه قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما امضاء کنندگان اين فراخوان از همه هم ميهنان شريف، در سراسر کشور دعوت می کنيم که در روز ۲۴ اسفند در هر يک از حوزه های انتخابات ، که امکان رقابت جدی ميان نامزدها وجود دارد، حاضر شده و رای خود را به سود کسانی به صندوق بريزند که از حق همگان برای برخوردار شدن از حقوق بشر ، از جمله حق شرکت در انتخابات آزاد، سالم عادلانه و رقابتی دفاع می کنند؛ به نظارت استصوابی معترض وخواستار لغو آ ن هستند؛ به کسانی رای دهد که خود را به متحقق کردن "شعار ايران برای همه ايرانيان" متعهد و وفادار می دانندند..

محمد آل ابراهيم
مسعود آذری
جمشيد اسدی
مهدی امينی
بابک امير خسروی
پروين اشتهاردی
کامران اميری
مرتضی اسفندياری
سعيد الموتی
محمد برقعی
رضا جوشنی
محسن حيدريان
محمود دشتی
فرهاد روحی
جلال سرفراز
سعيد شروينی
ضيا عابدی
حميد عمرانی
بهرام عباسی
فرهاد فرجاد
سهيل کشاورز
مليحه محمدی
ابراهيم نبوی
منوچهر نوروزيان
فرخ نگهدار
پرستو انتصاری
حسن سيدی
اکبر دوستدار صنايع
محمود ميرزاوند
اصغر اکبری
حميد احمدزاده
يدی قربانی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده گروهی از جمهوريخواهان مقيم خارج خطاب به نامزدهای انتخابات و مردم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016