پنجشنبه 23 اسفند 1386

تجمع اعتراضی دانشجویان در حسینیه جماران، آفتاب

آفتاب - تجمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی در اعتراض به روند برگزاری انتخابات مجلس هشتم صبح امروز در حسینیه جماران برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین مقدم معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب وی در این مراسم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یادگار امام است گفت: «من معتقدم راز و رمز موفقیت امام را باید در قرائت ایشان از اسلام جستجو کرد. امام موفقیتش در این بود که توانست اسلام را از انزوای سیاسی بیرون بیاورد. قرائتی که امام از اسلام ارائه کرد، هرگز در برابر حاکمیت مردم قرار نگرفت».

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «اسلامی که امام تفسیر و تبیین کرد، اسلامی است که ما از سکوی آن در مورد مردمسالاری، حقوق بشر و آزادی صحبت می‌کنیم».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی برخی از شاخصه‌های قرائت امام از اسلام را اینگونه برشمرد. 1- عقلانیت درتمام نگاه امام در همه عرصه‌ها بود. قرائت امام از یک سویی عقل‌گرا و از سوی دیگر عدالت محور بود. 2- اخلاق‌محوری که هرگز اخلاق را قربانی سیاست نکرد. 3- نگاه به مردم و حضور در عرصه سیاسی که نظریه امام در رابطه با جمهوری اسلامی و اصرار امام بر روی این کلمه نشان می‌دهد که امام خواستار حضور مردم در همه عرصه‌ها بود. 4- رابطه اسلام و دمکراسی قرائتی که امام از اسلام ارائه کرد قانون‌گرا و در مورد حفظ آزادی‌های مشروع و کرامت‌های انسانی و حقوق بشر بود.

پس از سخنان حجت‌الاسلام مقدم سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی بیانیه این انجمن را در اعتراض به روند کنونی انتخابات مجلس هشتم قرائت کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ما در این مکان جمع شده‌ام تا با آرمان‌های امام(ره) تجدید بیعت کنیم و برخلاف دیگران برای پیروزی به هر وسیله‌ای متوسل نمی‌شویم. آمده است: «ما آخرین گروه‌هایی هستیم که با زبان و کلام امام خمینی(ره) با شما صحبت می‌‌کنیم و اگر چه میزان رای ملت است و اگر در انتخابات با همه قوا موجود نیستیم اما انتخابات در شبکه بین‌الذهانی مردم موجود است».

پس از قرائت این بیانیه حسین نقاشی دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی با اشاره به انتخابات پیش رو و روند برگزاری آن گفت: «امروز دغدغه ما فقط جمهوریت نظام نیست بلکه اسلامیت نظام را هم زیر تیغ سلاخان می‌بینیم».

وی سه مولفه انتخابات سالم را چنین برشمرد. 1- آزاد و رقابتی بودن، که در آن متاسفانه نیروهای وفادار به نظام سیاسی این بار نتوانسته‌اند به صحنه رقابت بیایند. 2- منصفانه بودن فضا، اظهارات فرمانده سپاه پاسداران و نقش صدا و سیما در حمایت از جریان اصولگرایی باعث شده است که ما در یک فضای منصفانه حضور نداشته باشیم. 3- موثر بودن انتخابات، با توجه به عملکرد شورای نگهبان و ردصلاحیت‌های گسترده انتخابات غیرموثر است و این فضا و شرایط هیچ شباهتی به انتخابات ندارد و از دل آن نمایندگان واقعی ملت بیرون نمی‌آیند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع اعتراضی دانشجویان در حسینیه جماران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016