سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

تجمع در برابر سفارت امارات با دخالت نيروی انتظامی به تشنج کشيده شد، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

تجمع دانشجويی- مردمی در اعتراض به سياستهای کشور امارات نسبت به جزاير سه گانه، که قرار بود ساعت ۱۱ امروز در برابر سفارت اين کشور در تهران برگزار شود، با دخالت نيروهای امنيتی حاضر در محل دقايقی پيش به تشنج کشيده شد.

در اين تجمع که حدود ۴۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، حاضران با سردادن سرود " ای ايران" و بالابردن پلاکاردهايی، اعتراض خود را بيان داشتند.

همچنين طبق گزارش های رسيده پس از حدود نيم ساعت از شروع تجمع، نيروهای امنيتی حاضر در محل اقدام به متفرق کردن تجمع کنندگان نموده و در پی مقاومت آنان مآموران اقدام به بازداشت و ضرب وشتم حاضران نمودند.

گفته ميشود در جريان اين حمله، تعدادی بازداشت شده و مدارک بسياری از افراد نيز ضبط شده است. هم اکنون جمعيت حاضر که حدود ۵۰۰ تن گزارش می شود در حال حرکت به سمت ميدان ونک می باشد، با اين حال گزارشها حاکی است که نيروهای انتظامی مانع از حرکت تجمع کنندگان شده و تعدادی از آنان به مقابل سفارت بازگشته اند.

چندی پيش نيز تجمع مشابه ديگری در برابر اين سفارت خانه برگزار شده بود که در پايان آن، "بهرام آبتين" سخنران تجمع بازداشت و به زندان اوين انتقال يافت. وی يک روز بعد با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبر تکميلی:طبق گزارش های رسيده، هم اکنون با وجود برخورد شديد نيروهای انتظامی و يگان ضد شورش تجمع کنندگان در حال حرکت به سمت ميدان ونک هستند. به گفته ی شاهدان عينی تاکنون بيش از ۱۰ نفر بازداشت شده اند و در پی حمله ی شديد نيروهای امنيتی، تجمع کنندگان با ورود به خيابان موجب بسته شدن خيابان ولی عصر و ايجاد ترافيک سنگين شده اند.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

Copyright: gooya.com 2016