دوشنبه 26 فروردین 1387

تهديد شيرين عبادی به مرگ، نامه شيرين عبادی به فرمانده نيروی انتظامی

شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل و فعال حقوق بشر بار ديگر تهديد به مرگ شد. براين اساس او در نامه‌ای به فرمانده نيروی انتظامی ايران، پيگيری قضايی اين مسئله را خواستار شد.
شيرين عبادی پانزدهم فروردين ماه به هنگام ورود به دفتر وکالت خود با يادداشتی بدين مضمون که «شيرين عبادی مرگ تو نزديک است»، مواجه شد. به اين ترتيب عبادی در نامه خود به فرمانده نيروی انتظامی نوشت: «تهديد عليه‌جان و امنيت من و خانواده‌ام که از مدت‌ها قبل شروع شده بود، اخيرا شدت گرفته است.»
او در ادامه با يادآوری اين مطلب که در سنوات گذشته نيز چندين‌بار مراتب به اطلاع رسيده بود، در نامه خود نوشت: «از آنجا که من اختلاف حسابی با کسی ندارم و در حرفه وکالت خود نيز فقط به صورت رايگان از قربانيان نقض حقوق بشر دفاع می‌کنم، بنابراين افرادی که آرزوی مرگ مرا دارند، با من عداوت شخصی نداشته، بلکه با افکار و عقايد من مخالف هستند.»
براين اساس او که سه برگ فتوکپی از تهديدات دريافتی را جهت ضبط در پرونده تقديم فرمانده نيروی انتظامی کرده، چنين نتيجه گرفت: «يافتن نويسنده يا نويسندگان نامه‌های تهديدآميز کار چندان دشواری نخواهد بود.»
"اخطار" عنوان يکی از نوشته‌های تهديدآميز نسبت به عبادی است که برای او ارسال شده است.
در اين نوشته که به امضای انجمن ضدبهائيت رسيده و عبادی کپی آن را برای فرمانده نيروی انتظامی ارسال کرده، چنين آمده است: «خانم شيرين عبادی به تو گفتيم رفتار غيراسلامی و منطبق با رفتار بهائيت خود را ترک کن ولی تو به خوش رقصی برای خارجيان و بهائيان ادامه دادی دخترت را هم در اين راه وارد کردی او را خواهيم کشت که بدانی. توجه کن.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نامه تهديدآميز ديگری که عبادی آن را در دفتر وکالت خود دريافت کرده، چنين است: «سرکار خانم شيرين عبادی، بارها به شما تذکر داده شده که مراقب سخنان خود باشيد. چندی است که در خارج از کشور به‌رغم اغماض‌های صورت گرفته نسبت به خيانت‌های شما، اقدام به سخن پراکنی می‌نماييد برای آخرين‌بار اخطار می‌گردد تا اعمال و رفتار خود را اصلاح نمائيد. وگرنه انتقام خيانت به کشور و اسلام را خواهيد گرفت.»
به اين ترتيب عبادی در پايان نامه خود به فرمانده نيروی انتظامی نوشته «عبدالفتاح سلطانی و ليلا علی کرمی تفويض وکالت کرده تا در صورت نياز به توضيحات بيشتر در خصوص تهديدها عليه او و خانواده‌اش با آنها تماس گرفته شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تهديد شيرين عبادی به مرگ، نامه شيرين عبادی به فرمانده نيروی انتظامی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016