یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

تفتیش عقاید کم سابقه دانشجویان دانشکده خبر توسط حراست این دانشگاه، ادوارنیوز

احمدزاده كرماني،رييس جوان دانشكده خبر كه داراي مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه امام صادق (ع) و دانشجوي مقطع دكترا در دانشگاه آزاد است در ترم جاري چهره‌هاي افراطي اصولگرا را به عنوان استاد به دانشكده آورده كه اين اقدام با اعتراض دانشجويان روبرو شده است. همچنین موارد بی سابقه ای از تفتیش عقاید و فشار بر دانشجویان توسط حراست این دانشکده اعمال شده است به گونه ای که به دانشجویان در خصوص کتابهایی که خوانده اند و همچنین قرار دادن عکس در صفحه های شخصی در اینترنت تذکر داده شده است.

ینا به اخبار رسیده به ادوار نیوز، در ترم جاري حسن بيادي، دبيركل آبادگران جوان و از چهره‌هاي نزديك به ربييس‌جمهور و همچنين فاطمه رجبي همسر غلامحسين الهام كه وب‌سايتش حتي در بين اصولگرايان نيز به عنوان وب‌سايتي توهين‌آميز و فهش‌نامه شناخته مي‌شود، در دانشكده به تدريس مي‌پردازند.

اين در حالي‌است كه چندي قبل انتصاب عباس سليمي‌نمين ، رييس موسسه پژوهش تاريخ انقلاب به عنوان استاد درس « فرهنگ و ادبيات ايران » ! در دانشكده خبر با اعتراض گسترده دانشجويان و خودداري از حضور بر سر كلاس و در نهايت تغيير استاد اين درس منتهي شد.

گفتني است، زمزمه‌هايي از سوي برخي از مسئولان دانشكده بر اين اساس شنيده شده است كه احمدزاده كرماني قصد دارد، براي ترم آينده روح‌الله حسينيان، رييس مركز اسناد انقلاب اسلامي و مشاور امنيتي احمدي‌نژاد را به عنوان استاد به دانشكده بياورد .

احمدزاده همچنين عليرضا ذاكر اصفهاني، رييس مركز مطالعات استراتژيك رياست‌جمهوري را كه اطلاعات و سابقه كاري در زمينه خبر ندارد را به عنوان مدير گروه خبرنگاري دانشكده خبر و وحيد يامين‌پور، سردبير نشريه مركز مطالعات رياست‌جمهوري و همكلاسي خود در دانشگاه امام صادق(ع) را به سمت معاونت جديد پژوهشي خود منصوب كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين ميان احضار چند دانشجوي دختر طي چند روز گذشته از سوي حراست دانشكده خبر و تذكر شفاهي به آنها مبني بر اينكه « در وبلاگ 360 خودتان عكس‌هايي گذاشته‌ايد كه موهايتان مشخص است و اگر جوانان با ديدن عكس‌هاي شما تحريك شوند چه جوابي داريد كه بدهيد؟» موجب بهت و حيرت دانشجويان شده است.
نكته ديگر سئوالاتي است كه از افراد پذيرفته‌شده در مرحله اول دانشكده در مصاحبه از آنها پرسيده شده و موجب نگراني دانشجويان از احتمال گزينش سياسي به‌جاي گزينش علمي شده است.

مصاحبه‌كننده و بعضا رييس دانشكده از افرادي كه براي انجام مصاحبه مراجعه كرده بودند سئوال‌هايي با اين مضمون پرسيده‌اند: « آخرين صحبت‌هاي رييس‌جمهور درباره چه بوده است؟» ، « نظرتان درباره اقدامات و صحبت‌هاي رييس‌جمهور چيست؟» ، « چرا برخي از صحبت‌هاي رييس‌جمهور با واكنش منفي رسانه‌ها روبرو مي‌شود؟»

و يا پس از طرح اين پرسش كه آخرين كتاب‌هايي كه خوانده‌ايد چه كتاب‌هايي هستند، پرسيده‌اند: چرا كتاب‌هاي شريعتي را خوانده‌ايد؟ ، شريعتي چه شخصيتي دارد كه كتاب‌هايش را مي‌خوانيد؟ يا «چرا آخرين كتاب‌هايي كه خوانده‌ايد يكي «احمدي‌نژاد معجزه هزاره سوم» و ديگر كتابي از فوكو است؟ اين‌ها چه ربطي به هم دارند» !

لغو مجوز نشريات دانشجويي منتقد و عدم صدور مجوز براي فعاليت‌هاي دانشجويي و نشريات، صدور دستور انحلال انجمن دانشجويان دانشكده خبر،لغو برخي برنامه‌هاي منازعه شخصيت‌ها سياسي در دانشكده با درخواست بسيج دانشگاهي اين دانشكده و نوشتن بيانيه تند بسيج دانشگاهي دانشكده خبر كه فاش شدن نوشته شدن اين بيانيه از سوي رييس و معاون پژوهشي دانشكده موجب آبروريزي وي شد، در كنار استفاده از چهره‌هاي افراطي و همچنين بي‌تجربه به عنوان استاد، از اقدامات رييس جوان دانشكده است كه گويي نمي‌داند كه به رياست دانشكده‌اي منصوب شده كه بيش از نيمي از دانشجويان آن خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و حتي خارجي هستند.

دانشجويان دانشكده خبر هفته گذشته نيز نامه‌اي به دكتر اسلامي، مديركل امور فرهنگي وزارت علوم، فرستادند و خواستار باز شدن فضاي بسته فعالت دانشجويي در اين دانشكده شدند كه قرار شد، كارشناس وزارت علوم اين هفته براي پيگيري موضوع به دانشكده خبر برود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تفتیش عقاید کم سابقه دانشجویان دانشکده خبر توسط حراست این دانشگاه، ادوارنیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016