دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران و درگیری با حراست دانشگاه، خبرنامه امیرکبیر

امروز دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به نصب دوربین های مدار بسته در حال جمع آوری امضا بودند که حلیمی، رئیس حراست دانشگاه مازندران نسبت به این عمل واکنش داده و دانشجویان را به احضار به کمیته انضباطی و مراجع قضایی تهدید نموده و با دانشجویان درگیر شد.

ساعت ۱۱:۳۰ امروز یکشنبه جمع آوری امضا از دانشجویان در حال آغاز بود که تعداد کثیری از مامورین حراست و انتظامات به زور اعضای شورای مرکزی انجمن را به دفتر حراست بردند. دانشجویان با درگیری با مامورین حراست در جلو دفتر انجمن اسلامی مراسم را همراه با پخش سرود یار دبستانی ادامه دادند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پلاکاردهای دانشجویان حاوی شعارهایی مانند «مدیریت دموکراتیک دانشگاهی فیلم این دوربین ها به کجا می رود؟»، «دوربین، فیلم، حراست، کمیته ی انضباطی، اخراج، و بعد…» بود. سپس مامورین حراست دو تن از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را که در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران حاضر شده بودند را از دانشگاه اخراج نموده و آنان را مورد ضرب و شتم و ناسزا قرار دادند. یکی از مامورین حراست قبل از درگیری با این دانشجویان، به فحاشی به دانشجویان پرداخته و دانشجویان را «آمریکایی های کثیف» خواند.

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در اعتراض به این برخورد حراست دانشگاه با این حرکت آرام اعلام می کند به تحصن سه روزه مقابل درب دفتر انجمن اسلامی می پردازد و به جمع آوری امضا در روزهای آینده ادامه خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همین زمینه انجمن اسلامی دانشگاه مازندران بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

در آغاز سال جدید که سال نوآوری و شکوفایی نامیده شده است، ورود دانشجویان دانشگاه پس از تعطیلات نوروز، توام با مشاهده ی نو آوریِ بدعت گون مدیریت دانشگاه در اقدام به نصب دوربین های مداربسته در راهروهای سالن تشکیل کلاس ها و مقابل درب کلاسها بود. این بدعت و نوآوری مدیریتِ دانشگاه در شکستن و تجاوز به حریم آموزشی دانشجویان و تنها حوزه امن دانشگاه، به بهانه ی حراست و نگهداری از اموال دانشگاه و جلوگیری از تردد غیردانشجویان در دانشگاه صورت می پذیرد.

جالب و طنز آمیز این است که تنها نمونه استنادی مسئولین از سرقت اموال لابی تشکیل کلاسها «شیرهای» سرویس بهداشتی دانشکده ی علوم انسانی در سال گذشته است. اگر اینگونه است، پس قدم مبتکرانه بعدی آقایان نصب دوربین های مداربسته (همراه با شنود) در توالت ها است؟؟؟

آیا نصب دوربین در جلوی تمام دربهای ورودی دانشکده برای کنترل و جلوگیری از سرقت اموال دانشکده کافی نیست؟ ( کدام اموال؟! صندلی ها؟!) و اگر هدف صرفاً حفظ اموال دانشگاه است، دیگر نصب دوربین در آلاچیق های دانشکده از چه روست؟! یا اگر به تعبیر آقایان جهت جلوگیری از تردد غیر دانشجوهاست، این خیل عظیم مامورین انتظامات به رهبری آقای جلودار در دانشگاه چه کاره اند؟! مامورینی که با تیز بینی همچون عقاب و حضوری همیشه در صحنه، دانشجوی آستین کوتاه را از میان صدها دانشجوی دیگر تمییز می دهند، اینقدر بی کفایت شده اند که برای تشخیص دانشجو از غیر دانشجو نیازمند دوربین مداربسته اند؟!

آیا موضوع این نیست که دانشگاه با تمام ابزارهای ممکن سعی در زیر ذره بین قرار دادن دانشجویان و محدود کردن آنها را دارد؟! نخست گماشتن آمران به معروف در لباس شخصی در دانشگاه را دیدیم و امروز نصب دوربین در جلوی درب کلاسها؛ اقدام بعدی آقایان در تحدید کردن فضای دانشگاه چه خواهد بود؟؟ یا پرسش مهمتر این نیست که کدامین مراجع و مقامات به فیلم های ضبط شده توسط این دوربین ها دسترسی دارند؟ خاطره ی جمعی دانشجویان هنوز از یاد نبرده است که حراست دانشگاه در اقدامی بی سابقه و مشمئز کننده، در ترم گذشته گروهی از دانشجویان را به پخش و توزیع فیلمی خصوصی ( از قرار ساختگی و واهی) تهدید کرده بود. حال جای پرسش نیست که از روز پس از نصب دوربین ها، هر دانشجو باید منتظر تشکیل پرونده ای حراستی برای خود، حتی به علت « بلند خندیدن » در لابی دانشکده باشد. گویا دانشگاه با تمام قوا قصد کرده است که سایه ی « برادر بزرگ » را همچون چماقی بر سر دانشجویان نگه دارد…

جناب آقای علیزاده!!!

ریاست محترم دانشگاه مازندران؛

شما که از بدو مدیریت انقلابی و عدالت محور خود، تلاش ویژه ای در برخورد با عوامل «ضدفرهنگی» داشته اید، آیا نصب دوربین ها به واقع اجرای عدالت محوری در برخورد با تمام دانشجویان به مثابه ی عوامل ضد فرهنگی است؟ شما در همین مدیرت چند ماهه ی خود با آغاز بگیر و ببندِ جدیدِ دانشجویان، گماشتن مامورین لباس شخصی، برخورد شدید با ظاهر دانشجویان و عدم اعطای مجوز به حداقل برنامه های فرهنگی، ثابت کرده اید که هیچ اعتقادی به فضای باز دانشگاهی ندارید. اقدام به نصب دوربین در جلوی درب کلاسها در میان اقدامات متهورانه ی شما چندان دور از انتظار نبود.

هنوز از خاطره ها نرفته، هنگامی که مجری مراسم دانشجویی شما را به چالش کشید، او را احضار و به اقدام حرکتی که ممکن است به یک انقلاب منجر شود متهم کردید؛ با نصب دوربین ها قصد دارید چه اتهاماتی را به دانشجویان منتسب کنید؟ این سوابق شما در مخالفت با آزادی فضای دانشگاه، نباید ما را نسبت به نصب این دوربین ها مشکوک و بدبین سازد؟؟

جناب آقای حلیمی!!

معلم اخلاق و ریاست محترم حراست دانشگاه مازندران؛

آیا جنابعالی به ما وعده می دهید که از این پس با نصب این دوربین ها، هیچ «شیری» از سرویس های بهداشتی سرقت نشود و تعداد احضارها به حراست و کمیته ی انضباطی افزایش نیابد؟!! آنگونه که عنوان شده است، علیرغم مخالفت ریاست دانشگاه در صرف هزینه ی بالای نصب دوربین در تمام راهروهای دانشگاه، شما اصرار ویژه ای در پیگیری این امر بدون توجیه دارید. آیا شما هدفی ویژه و بیرون دانشگاهی را دنبال نمی کنید؟!!

شما که در مصاحبه با یک نشریه ی دانشجویی از وجود دزدان و فاسدان در لباس دانشگاهی خبر داده اید، آیا این دوربین ها را جهت شناسایی این فاسدان نصب می کنید؟ تا آنجا که حافظه ی دانشگاهیان یاری می کند شما فرموده بودید این فاسدان مشخص اند و اگر می توانستید آنها را معرفی می کردید.

بسیار خوب جناب آقای حلیمی،

آنها را معرفی کنید و هزینه ی نصب دوربین ها را هم متحمل نشوید تا هم دانشگاه از لوث وجود فاسدان پاک شود و هم «سیه روی شود هر که در او غش باشد »

جناب آقای علیزاده؛

از شما میخواهیم به اعتراض دانشجویان التفات فرمایید و عطای نصب دوربین در لابی و درب کلاسهای دانشکده را به لقایش ببخشید و به همان دوربین های دربهای ورودی اکتفا کنید. باشد آنطور که آرزو دارید، پس از پایان ماموریت شما حداقل خاطره ای خوش از توزیع آمرانه ی عدالت در میان دانشگاهیان توسط شما در اذهان این گروه ثبت شود.

دریاب کنون که نعمتت هست به دست که این دولت و ملک می شود دست به دست

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران و درگیری با حراست دانشگاه، خبرنامه امیرکبیر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016