چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387

کروبی خطاب به احمدی نژاد: برادر من شما سه سال است که مسوول دولتيد! آفتاب

- به حضرت عباس اين حرف‌ها برای مردم نان و مسکن نمی‌شود


پورمحمدی اجازه ندهد ديگران در انتخابات دخالت کنند و از ايشان می‌خواهم که در ساختمان‌ها را ببندد و کليدها را در جيبش محکم نگه دارد تا ديگران آخر شب به آنجا نروند.


آقتاب: کروبی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: «شما نزديک به ۳ سال است می‌گوييد مافيای ثروت و قدرت نمی‌گذارد ما کار انجام دهيم، لطفا اسمشان را ببريد و بگوييد که اينها چه کسی هستند و کجا هستند والا‌ به خدا قسم و به حضرت عباس قسم اين حرف‌ها برای مردم نان و مسکن نمی‌شود». ‌

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب مهدی کروبی ‌شب گذشته در همايش انتخاباتی حزب اعتماد ملی از مردم دعوت کرد تا با حضور در پای صندوق‌های رای نمايندگانی را انتخاب کنند که شجاعانه از حقوق مردم دفاع کنند. ‌

کروبی با اشاره به مشکلا‌ت اقتصادی و معيشتی مردم، به انتقاد از عملکرد دولت نهم پرداخت و افزود:« الا‌ن وضع مسکن بسيار غيرعادی است، تورم زندگی مردم را دشوار کرده است و اين مساله‌ای است که بسياری از مراجع نسبت به آن هشدار داده‌اند، مطبوعات درباره آن می‌نويسند و بسياری از چهره‌ها و شخصيت‌ها نيز نسبت به فشار گرانی بر اين مردم مظلوم ابراز نگرانی می‌کنند».

وی اظهار داشت: «من اعلا‌م می‌کنم ضمن اينکه از هر مسوولی تشکر می‌کنم و از هر خدمتگزاری سپاسگزاری می‌کنم اما حقيقت اين است که مسوولا‌ن نبايد حرف‌های نسنجيده بزنند و سفسطه کنند. دشمن فرضی درست نکنيم بلکه با صراحت بگوييم که برنامه ما چيست و چه کارهايی انجام داديم و چه کارهايی قصد داريم انجام دهيم».

کروبی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در باره مافيای قدرت و مافيای اقتصادی گفت: «دولت می‌گويد مافيای قدرت و اقتصادی نمی‌گذارند ما کار کنيم ولی من می‌گويم برادر من شما در ماه‌های اول تشکيل دولت نيستيد، شما قريب به سه سال است که مسوول دولتيد و امروز سوم ارديبهشت ماه است و ۱۳ ماه ديگر فرصت تا انتخابات رياست‌جمهوری باقی مانده و ۱۵ ماه نيز تا پايان عمر دولت. اين در حالی است که مقام معظم رهبری در آغاز شکل‌گيری همين دولت بود که فرمودند ۴ سال وقت بسياری است و شما می‌توانيد کارهای بسياری انجام دهيد و حتی مثالی زدند و گفتند اميرکبير ۳ سال نخست‌وزير بود و توانست کارهای بسياری انجام دهد».

وی خطاب به احمدی‌نژاد افزود: «شما نزديک به ۳ سال است می‌گوييد مافيای ثروت و قدرت نمی‌گذارد ما کار انجام دهيم، لطفا اسمشان را ببريد و بگوييد که اينها چه کسی هستند و کجا هستند والا‌ به خدا قسم و به حضرت عباس قسم اين حرف‌ها برای مردم نان و مسکن نمی‌شود». ‌

کروبی با اشاره به مصاحبه دانش‌جعفری با مجله شهروند گفت:« وزير اقتصاد و دارايی دولت نهم مصاحبه کرده و حرف‌های بسياری زده است، اگر مجيد انصاری، اسحاق جهانگيری يا شريعتمداری يا ستاری اين حرف‌ها را زده‌اند؛ وقتی وزير دولت نهم اين‌طور می‌گويد، ديگر چه کار کنيم، امروز در روزنامه‌ها خواندم که آقای اميری عضو شورای نگهبان و رئيس سازمان ثبت اسناد و املا‌ک کشور گفته اين املا‌کی که آقای احمدی‌نژاد می‌گويد کجاست؟ و از آقای رئيس‌جمهور خواست آدرس بدهد. همچنين آقای نيازی گفته، اين پرونده مافيای اقتصادی کجاست، ما بازرسی کرده‌ايم و چيزی از آن نداريم».

وی تاکيد کرد: «هر شعاری دوره‌ای دارد و اگر شعارها منطبق با واقعيت نباشد مردم باور نمی‌کنند؛ بنابراين خواهش می‌کنم و عاجزانه استدعا می‌کنم که به اين موضوع توجه کنند که زندگی برای مردم سخت شده و آنها تحت فشارند و خواهش می‌کنم تعدادی از کارشناسان قضيه را بررسی کرده و در تلويزيون به مناظره با يکديگر بنشينند و دوستانه با هم حرف بزنند تا ببينند چه کار بايد کرد تا مشکلا‌ت برطرف شود». ‌

وی افزود:« اوضاع فعلا‌ اينگونه است ولی چند روز ديگر عمر اين مجلس هم تمام می‌شود اما چه مجلسی؟ مجلسی که با ردصلا‌حيت ۲۰۰۰ نفر از داوطلبان تشکيل شده است»؟

وی ادامه داد: «بنابراين بايد به اين انديشيد که الا‌ن چه کار می‌خواهيد بکنيد. بايد مجلسی نيرومند و قوی تشکيل شود که در عين همکاری با دولت و با وجود انتقادهايی هم که دارد به فکر مشکلا‌ت مردم باشد، زيرا اوضاع اقتصادی وحشتناک است و عرصه را بر مردم تنگ می‌کند».

وی با اشاره به تهمت‌هايی که به اعضای حزب اعتماد ملی وارد شد، گفت:« در همين ۴۸ ساعت باقيمانده تا انتخابات، از دوستان خواهش می‌کنم کسی را تخريب نکنند و ابتدا اين را می‌گويم که ديگران هم کانديداهای اصلا‌ح‌طلب را تخريب نکنند و هر کس بايد برنامه‌های خودش را به مردم ارائه کند و خود را در معرض رای مردم قرار دهد».

دبير کل حزب اعتماد ملی گفت:« ولی متاسفانه برادر محترم جانبازی می‌گويد در روزنامه اعتماد ملی لا‌ئيک‌ها جمع شده‌اند، به نظر شما اين سخنان در انتخابات چه معنايی دارد؟ ممکن است که در حزب اعتماد ملی آدم‌های ناصالحی هم باشند اما آيا در نيروی انتظامی، قوه قضاييه، دولت و روحانيون چنين آدم‌هايی وجود ندارند»؟

کروبی ادامه داد: «غير از خودم که نزديک‌ترين افراد به امام(ره) بودم نيروهايی در حزب اعتماد ملی جمع شده‌اند که اکثر قاطع آنها پيرو خط امام و عاشق هستند».

وی تصريح کرد: «ما هم از بين همين نيروهای خط امامی ليست ۱۰ نفره‌ای را به شما معرفی کرده‌ايم».

کروبی با اشاره به ويژگی‌ها و سوابق اجرايی جهانگيری، دعايی، انصاری، حضرتی، قمی، جلودارزاده، اشرفی‌اصفهانی، راستگو و محجوب افزود: «آيا اينها لا‌ئيک هستند؟ همه اينها عزيزند و کانديداهای ديگر گروه‌ها و رقبا نيز عزيزند اما بگذاريد مردم خودشان انتخاب کنند.کانديداهای ما نه لا‌ئيک هستند نه ضداسلا‌م و دين‌ستيز، بگذاريد انتخاباتی رقابتی برقرار شود تا مردم خودشان انتخاب کنند».

وی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: «مردم عزيز! من به شما می‌گويم هرچه خودتان صلا‌ح می‌دانيد، انتخاب کنيد اما روز جمعه حتما به پای صندوق بياييد، چرا که اگر شما حضور داشته باشيد يا نباشيد مجلسی تشکيل می‌شود که ۴ سال فعاليت می‌کند و قوانينی وضع می‌کند که همه ما در هر کجا باشيم موظفيم از آن حمايت کنيم».
وی افزود: «برای اينکه مجلسی قوی و نيرومند داشته باشيم بايد نمايندگانی را به مجلس بفرستيم که تخصص داشته و از شجاعت برخوردار باشند. ولی اگر نمايندگانی به مجلس بفرستيم که صاحب دانش نباشند اين مجلس نمی‌تواند خدمت کند».

کروبی تاکيد کرد: «ما در تهران و شهرستان‌ها نيروهای بسيار خوبی داريم که به شما معرفی کرديم، درست است که يک‌سری از نيروهای ما را ردصلا‌حيت کرديد ولی به خاطر همان تعدادی که تاييد صلا‌حيت شده‌اند تشکر می‌کنيم».

وی افزود:« در نيروهايی که ردصلا‌حيت شده‌اند می‌توان به محمدرضا عباسی‌فرد اشاره کرد که خودش سال‌ها عضو شورای نگهبان بوده و يا آيت‌الله موسوی‌تبريزی که عضو مجلس خبرگان بوده است. من تعجب می‌کنم آيت‌اللهی که درس خارج می‌دهد چطور رد می‌شود»؟!

وی در ادامه توصيه‌هايی را هم به وزير کشور داشت و خطاب به پورمحمدی گفت: «از دوستان وزارت کشور همان‌طور که وعده داده‌اند خواهش می‌کنم در صيانت از آرا دقت کنند، حتی اگر يک نفر از اصلا‌ح‌طلبان هم رای نياورد مهم نيست، هرچه مردم رای دهند ما تسليم آنها می‌شويم، فقط خواهش می‌کنم آن را درست منعکس کنند».

وی افزود: «خواهش می‌کنم که آقای پورمحمدی اجازه ندهد ديگران در انتخابات دخالت کنند و از ايشان می‌خواهم که در ساختمان‌ها را ببندد و کليدها را در جيبش محکم نگه دارد تا ديگران آخر شب به آنجا نروند. از آقای پورمحمدی می‌خواهم کليدهای همه طبقات را در اختيار خودش نگه دارد تا کسی به آنجا نرود و انتخاباتی سالم و خوب برگزار شود و همه سربلند از آن بيرون بياييم».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيرکل حزب اعتماد ملی خطاب به دانشجويانی که در مراسم بودند گفت: «از شما می‌خواهم که به صورت جدی پای صندوق برويد و البته يک خبر خوب هم برای شما دارم و آن اين است که اين دفعه کاملا‌ از روند انتخابات مراقبت می‌شود، بنابراين شما هم مأيوس نشويد و در انتخابات شرکت کنيد زيرا شرکت نکردن کاری را درست نمی‌کند. ما تا زمانی که زنده هستيم بايد برای بقای انقلا‌ب تلا‌ش کنيم، بنابراين بايد همه روز جمعه به پای صندوق رای برويم و به اين عزيزان (کانديداهای اصلا‌ح‌طلب) رای دهيم».

کروبی همچنين بر تاکيد امام بر اهميت تشکيل مجلس تاکيد کرد و گفت: «در روزهای بحرانی و جنگ، يک روز هم بدون مجلس نبوديم و هرگاه اختلا‌فی بين نظارت و اجرا برای تشکيل مجلس به وجود می‌آمد، امام خودش به صورت مستقيم دخالت می‌کرد و می‌گفت بايد مجلس به‌موقع تشکيل شود، اين نشان‌دهنده اهتمام بنيانگذاران نظام برای حضور نمايندگان و تشکيل مجلس است و اينکه مجلس بايد مدام، مستمر، نيرومند و پرقدرت باشد. اگر کشور يک روز بدون مجلس بماند، معنا و مفهومی ندارد».

وی در پايان گفت:« جايگاه مجلس بسيار مهم است، زيرا آنها مدافع حقوق مردم هستند و رای خود را به صورت مستقيم از مردم می‌گيرند. بنابراين نمايندگان به خاطر اين وظيفه خطير خود از مصونيت برخوردارند و کسی نمی‌تواند آنها را تهديد کند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبی خطاب به احمدی نژاد: برادر من شما سه سال است که مسوول دولتيد! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016