سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

کفيل دبير شورای امنيت ملی روسيه: نيروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر راه‌اندازی می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: کفيل دبير شورای امنيت ملی روسيه گفت: روسيه اطمينان دارد که نيروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس، «والنتين سوبولوف» کفيل دبير شورای امنيت ملی روسيه که در رأس هیأتی بلندپايه شامگاه يکشنبه وارد تهران شد، دوشنبه پس از ديدار و گفتگو با «غلامرضا آقازاده» رئيس سازمان انرژی اتمی و در جمع خبرنگاران، مذاکرات خود با رئيس سازمان انرژی اتمی کشورمان را بسيار سازنده توصيف کرد و اعلام کرد که اين مذاکرات پيرامون مسائل مختلف انجام شده است.
وی گفت: هر دو طرف ايرانی و روسی اطمينان دارند که نيروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر به اتمام خواهد رسيد و در اين مذاکرات نيز قول داديم که تمام تعهدات را به موقع انجام دهيم.
سوبولوف با تاکيد بر اينکه نيروگاه بوشهر در موعد مقرر راه‌اندازی خواهد شد اظهار داشت: مطمئن هستيم نيروگاه اتمی بوشهر شروع اولين مرحله از گسترش روابط صلح‌آميز هسته‌ای بين ايران و روسيه است.
وی افزود: امروز آقای آقازاده در رابطه با دورنمای پروژه‌های انرژی هسته‌ای با ما صحبت کردند، پروژه‌های خوب و بزرگی وجود دارد که می‌تواند روابط ايران و روسيه را در زمينه انرژی صلح‌آميز هسته‌ای گسترش دهد.
سوبولوف خاطرنشان کرد: امروز طرف ايرانی به ما اعلام کرد که پيشنهادی از سوی ايران وجود دارد، امروز اين پيشنهاد را شنيديم و مذاکرات پيرامون اين پيشنهاد را فردا نيز ادامه خواهيم داد.
کفيل دبير شورای امنيت ملی روسيه اطمينان داد که روسيه اين پيشنهاد را جزء به جزء و دقيق مورد مطالعه قرار خواهد داد و پيرامون آن با طرف ايرانی مذاکراتی خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سوبولوف تاکيد کرد: هم طرف ايرانی و هم طرف روسی بر اين مسئله صحه گذاشتند که پروژه نيروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر به اتمام برسد و سرانجام ديگر پروژه‌هايی که با ايران خواهيم داشت نيز به ابعاد مختلفی همچون تامين مالی و تجهيزات آن بستگی دارد.
وی تاکيد کرد: ما بر اين باوريم که اين کار را انجام دهيم و خط مشی و اراده دو طرف در اين زمينه وجود دارد.

Copyright: gooya.com 2016