چهارشنبه 1 خرداد 1387

محمدصديق کبودوند بيمار اما به دليل ناتوانی در پرداخت وثيقه آزاد نمی شود، گزارشگران بدون مرز

در تاريخ ٣٠ ارديبهشت ماه محمد صديق کبودوند روزنامه نگار زندانی در زندان اوين، دچار سکته خفيف مغزی شده است. مدير مسئول هفته نامه توقيف شده ی پيام مردم کردستان از تاريخ ١٠ تير ماه ١٣٨٦ در بازداشت بسر می برد. برای اين روزنامه نگار قرار وثيقه ١٥٠ ميليون تومان صادر شده است اما خانواده ی وی توان پرداخت آن را ندارد.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند : " عناد مقامات قضايی _ امنيتی ايران عليه اين روزنامه نگار از حد گذشته است. محمد صديق کبودوند نزديک به يک سال است که از آزادی و حق درمان پزشکی محروم است. عدم امکان برای پرداخت وثيقه ی سنگين، کندی رويه قضايی و اعمال فشار در زندان وضعيت نگران کننده ای بر ای اين روزنامه نگار به وجود آورده است."

٣٠ ارديبهشت ماه محمد صديق کبودوند مديرمسئول هفته نامه توقيف شده ی پيام مردم کردستان که در بند ٨ زندان اوين زندانی است، بر اثر سرگيجه شديد تعادل اش را از دست داده و از تخت بر زمين می افتد. بنا بر گفته ی خانواده وی يکی از همبندانش که پزشک است به کمک وی شتافته است، اين عارضه با توجه به بيماری فشار خون زندانی می تواند سکته خفيف مغزی باشد. اما محمد صديق کبودوند به درمانگاه زندان اوين برده نمی شود. خانم پرناز حسنی همسر اين روزنامه نگار با ابراز نگرانی از وضعيت سلامت همسرش به گزارشگران بدون مرز گفت " در زندان امکان معالجه مناسب نيست وی بايد سريعا آزاد تا در بيرون از زندان تحت معالجه جدی قرار گيرد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

٣١ ارديبهشت ماه برای سومين دادگاه محمد صديق کبودوند به تعويق افتاد. وی که از تاريخ ١٠ تير ماه ١٣٨٦ در بازداشت بسر می برد مدت پنج ماه در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ و ٢٤٠ زندان اوين نگاهداری شد و از سوی مقامات امنيتی برای انحلال "سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" و پذيرش " انتشار گزارش‌هايی نادرست" از سوی اين سازمان، شديدا تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داشت. از جمله اتهامات ايشان "اقدام عليه امنيت ملی " اعلام شده است. نعمت احمدی وکيل اين روزنامه نگار اعلام کرده است که " وی جرمی مرتکب نشده است، گويا پرونده بر اساس شنود تلفنی تشکيل شده است اما قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران اين عمل را ممنوع کرده است."

گزارشگران بدون مرز يادآور می شود "ايران با ٩ روزنامه نگار زندانی، بزرگترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه است"

Copyright: gooya.com 2016