پنجشنبه 2 خرداد 1387

دانشجويان کد ۱۱ به سازمان سنجش فراخوانده شدند، سرمايه

ترانه بنی يعقوب: با اعلام نتايج اوليه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۷ تعدادی از داوطلبان به سازمان سنجش و آموزش کشور فراخوانده شدند.
اين داوطلبان وقتی به سايت سازمان سنجش مراجعه می کنند تا نتيجه قبولی شان را بررسی کنند با اين جمله مواجه می شوند: «برای اطلاع از وضع پرونده تان به سازمان سنجش مراجعه کنيد»؛ جمله ای که در سال ۱۳۸۵ با درج ستاره هايی دانشجويان را به اين سازمان فرا می خواند؛ دانشجويانی که با اين ستاره ها مشکلاتی را برای
ثبت نام در دوره کارشناسی پيدا می کردند يا برخی از آن ها برای هميشه از ورود به تحصيلات تکميلی محروم می شدند. در آن سال مشخص شد که بيش تر دانشجويان ستاره دار از فعالان دانشجويی (صنفی و سياسی) هستند.
حسين نوربخش، دبير هيات مرکزی گزينش استاد و دانشجوی سازمان سنجش در گفت وگو با «سرمايه» می گويد: «چند دانشجو به من مراجعه کرده اند اما ستاره ای در مقابل نامشان درج نشده است بلکه مقابل نام آنان کد ۱۱ درج شده که نشان دهنده تخلف و تقلب است.»
به گفته او، اکنون داوطلبان در مرحله انتخاب رشته قرار دارند و ستاره ای در مقابل نام کسی درج نشده بلکه دانشجويان با کد ۱۱ به واحد تقلب و تخلف اين سازمان ارجاع داده شده اند.
رييس سازمان سنجش و وزير علوم نيز روز گذشته از شناسايی ۲۳۰ داوطلب مشکوک به تقلب در کنکور کارشناسی ارشد خبر دادند. داوطلبانی که با کمک نرم افزار تقلب ياب مشکوک
به تقلب شناخته شده و از انتخاب رشته محروم شده اند.
به گفته او اين نرم افزار متخلفان و متقلبان را که دو به دو يا دو به سه با يکديگر تبانی کرده بودند در زمان آزمون به يکديگر کمک کنند را شناسايی کرده است.
اين نرم افزار می تواند هرگونه تشابه غيرمتعارف را در پاسخنامه های داوطلبان کشف کند. پورعباس از اين بابت به همه داوطلبان اطمينان داده که امنيت آزمون سراسری تضمين شده است.
يکی از اعضای دفتر تحکيم وحدت می گويد: «دو دانشجوی دانشگاه تهران، سه دانشجوی دانشگاه اميرکبير و سه دانشجوی دانشگاه علامه به اين ترتيب به سازمان سنجش فراخوانده شده اند که همگی هم از فعالان دانشجويی بوده اند.»
هرچند هيچ يک از اين دانشجويان به دليل قول مسوولان برای حل مشکلات شان، حاضر به مصاحبه نشدند.
يکی از دانشجويان سه ستاره سال ۸۵ که اکنون برای پيگيری حل مشکلش به ديوان عدالت اداری شکايت کرده، می گويد: «می ترسم نرم افزار تقلب ياب شيوه جديد برای محروم کردن فعالان دانشجويی برای تحصيل در مقاطع بالاتر تحصيلی باشد.»
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی هم در اطلاعيه ای که صادر کرده آورده است: «باز هم برخی فعالان دانشجويی ستاره دار شدند.» آن ها در اين موضوع انگشت اتهام را به سمت دولت نهم نشانه می روند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انگشت اتهام را به سمت دولت نهم نشانه می روند

سازمان سنجش امسال در اقدامی جديد در مرحله اول اعلام نتايج فرم درخواست بررسی مجدد برای داوطلبان معترض را نيز در سايت خود قرار داده است.
۲۳۰ نفری که در کنکور سراسری به عنوان متقلب شناخته شده اند، پرونده شان بررسی و طبق قانون در تابستان دوباره امتحان می دهند. در صورتی که نتايج آزمون اين داوطلبان با امتحان قبلی اختلاف فاحشی داشته باشد رای کميته تخلفات کنکور در مورد اين افراد صادر خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دانشجويان کد ۱۱ به سازمان سنجش فراخوانده شدند، سرمايه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016