جمعه 3 خرداد 1387

"تبريز نيوز" برای چندمين بار فيلتر شد

تبريزنيوز: سرويس رسانه - با آغاز دور تازه ای از سرکوب آزادی بيان در اينترنت ، "تبريزنيوز" برای چندمين بار در دوم خرداد ۱۳۸۷ ، فيلتر و تارنمای "تبريزنيوز دات آی آر" ، نيز به دليل مشکلات فنی نامشخص ! متوقف شد.

اينبار نيز وبلاگ "تبريز نيوز"، در کشوری که در ليست دشمنان اينترنت بوده و در رده بندی آزادی مطبوعات در کشورهای جهان در رتبه ۱۶۶ از ميان ۱۶۹ کشور قرار دارد به تيغ فيلترنيگ سپرده شد.

فيلترينگ تارنماهای تبريز نيوز از ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ با دارا بودن ده ها هزار بيننده و مشترک خبری ، به طور مرتب آغاز شده است.

تارنمای "تبريزنيوز دات آی آر"، نيز که بيش از چهار ماه از راه اندازی آن نمی گذشت، ابتدا به دليل افزايش ناگهانی آمار بازديد کنندگان ، با مشکل پهنای باند مواجه و سپس در دوم خرداد ۱۳۸۷ ، به دليل مشکلات فنی نامشخص ! متوقف شد.

در بخش "درباره ما" اين تارنما آمده است ؛"تبريز نيوز" به عنوان يک تارنمای خبری مستقل و غير دولتی، تلاش می کند تا با شيوه ای نو و در چهارچوب های حرفه ای و قانونی به اطلاع رسانی بپردازد . در کنار خبررسانی شفاف ، "ديده بانی از ايران و حقوق بشر" از جمله اهداف حرفه ای شورای سردبيری و همکارانمان در اين تارنما بوده و خواهد بود.

لازم به يادآوريست؛"پيمان پاک مهر" ، روزنامه نگار ، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران و فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران ، مديريت تبريز نيوز را بر عهده دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است؛ فشارهای پيدا و پنهان و فيلترينگ مکرر تارنماهای تبريز نيوز در دوران به قدرت رسيدن تيم احمدی نژاد، از جمله دلايل مراجعه ما به سازمان ها و انجمن های داخلی و بين المللی دفاع از حقوق روزنامه نگاران و حقوق بشر خواهد بود.

کاربران محترم می توانند تا راه اندازی تارنمای ديگر ،

به وبلاگ جديد www.tabriznews1.blogfa.com مراجعه نمايند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"تبريز نيوز" برای چندمين بار فيلتر شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016