دوشنبه 13 خرداد 1387

توقيف سه روزه خبرگزاری فارس، آفتاب

اين اولين باری نيست که رسانه ها برخی اخبار ويژه را به نقل از منابع آگاه بر روی خروجی خود قرار می دهند و مشخص نيست که چرا اين بار هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری به صورت شتابزده اقدام به توقيف خبرگزاری فارس کرده است.


آفتاب-سرويس سياسی: خبرگزاری فارس با حکم هيات نظارت بر خبرگزاری‌ها به مدت سه روز توقيف شد.

علی‌رغم اين‌که شب گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از يک مقام آگاه خبر داد که خبرگزاری فارس به مدت سه روز توقيف شده است، اما اين خبرگزاری تا ظهر امروز به فعاليت خود ادامه داد تا حکم توقيف سه روزه اين خبرگزاری به مديران آن در ظهر سيزدهم خرداد ابلاغ شود .

بر اين اساس خبرگزاری فارس در پی درج خبر احتمال جايگزينی پرويز داوودی، معاون اول رييس جمهور بجای مظاهری به سمت رييس کل بانک مرکزی، به طور موقت و برای سه روز توقيف و حکم اين توقيف توسط هيئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها به اين خبرگزاری ابلاغ شد.

يک مقام مسئول نيز پيش از اين درباره اين توقيف گفته بود: «هنوز کتباً نامه‌ای مبنی بر توقيف فارس ارائه نشده است و تا آن زمان فارس به فعاليت خود ادامه می دهد».

بر همين اساس خبرگزاری فارس از صبح امروز ـ دوشنبه ـ همچون روال هميشگی خود، اخبار توليدی خود را روی سايت قرار می‌داد.

همچنين در همين زمينه سايت الف گزارش داده است: «به دستور يک مقام عاليرتبه دولت، خبرگزاری فارس به مدت سه روز توقيف موقت شد. در پی انتشار خبر جايگزينی احتمالی داودی به جای آقای مظاهری در رياست کل بانک مرکزی، شب گذشته يک مقام وزارت ارشاد در تماس با مقدم‏فر مديرعامل خبرگزاری فارس، خواستار توقف انتشار اخبار از سوی اين خبرگزاری به دليل انتشار خبر فوق به مدت ۷۲ ساعت شد.

مديرعامل خبرگزاری فارس، به مقام وزارت ارشاد اعلام کرد، توقيف موقت رسانه‏های کتبی يا الکترونيک بايد مکتوب و مستند باشد و وی نمی تواند فعاليت خبرگزاری فارس را بر اساس دستوری تلفنی متوقف کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شايان ذکر است با توقيف موقت خبرگزاری فارس که در افکار عمومی به عنوان رسانه حامی دولت نهم شناخته می شود به نظر می رسد که کاسه صبر دولت مهرورز نهم حتی از رسانه های خودی هم لبريز شده است و ديگر نمی تواند خودی ها را هم تحمل کند تا چه رسد به غير خودی‌ها و منتقدان دولت !

لازم به ذکر است که اين اولين باری نيست که رسانه ها برخی اخبار ويژه را به نقل از منابع آگاه بر روی خروجی خود قرار می دهند و مشخص نيست که چرا اين بار هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری به صورت شتابزده اقدام به توقيف خبرگزاری فارس کرده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توقيف سه روزه خبرگزاری فارس، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016