شنبه 25 خرداد 1387

ربوده شدن ۱۶ سرباز ايرانی در مرز پاکستان، آفتاب

پايگاه اينترنتی گروهک تروريستی جندالله، که به سرکردگی عبدالمالک ريگی فعاليت می‌کند، مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفته و مدعی شده‌است که اين عمليات ساعت ۶ بامداد روز جمعه، ۲۴ خردادماه صورت گرفته است.


آفتاب-سرويس سياسی: خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کويته در پاکستان خبر از ربوده شدن ۱۶ سرباز ايرانی در مرز ايران و پاکستان داده و افزوده‌است نيروهای پاکستان جستجو برای يافتن اين سربازان را آغاز کرده‌اند.

يک مقام ارشد دولت پاکستان که نخواست هويتش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که از نظر مقامات ايرانی در وزارت کشور ايران، آدم ربايان در انتقال سربازان ايرانی به پاکستان از کمک پاکستان برخوردار شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام پاکستانی گفت‏: «ما درخواستی از دولت ايران مبنی بر رديابی افراد مسلح ياد شده و بازگرداندن سالم افراد ايرانی ربوده شده به ايران، دريافت کرديم»‏.

وی افزود‏: «ما در مناطق مرزی آماده باش امنيتی اعلام کرده و خواستار اعزام نيروهای امنيتی به منطقه مرزی ياد شده مشترک بين ايران و پاکستان شديم‏».


در همين حال يک مقام آگاه ايرانی نيز با تأييد اين خبر به حبرگزاری فارس گفت: «شب گذشته اشرار مسلح با حمله به يک پاسگاه انتظامی در سراوان پرسنل اين پاسگاه را به گروگان گرفتند».

اين مقام آگاه افزود: «اشرار مسلح نيمه شب گذشته با حمله به يک پاسگاه انتظامی در بخش سراوان ۱۶ نفر از نيروهای انتظامی مستقر در اين پاسگاه را به گروگان گرفتند».

براساس اين گزارش، هنوز هيچ گروهی رسما مسئوليت اين حمله و گروگانگيری را به عهده نگرفته است، اما برخی منابع اين حمله را به عبدالمالک ريگی و گروه تروريستی وی نسبت می‌دهند.

از سوی ديگر، پايگاه اينترنتی گروهک تروريستی جندالله، که به سرکردگی عبدالمالک ريگی فعاليت می‌کند، مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفته و مدعی شده‌است که اين عمليات ساعت ۶ بامداد روز جمعه، ۲۴ خردادماه در روستای مرزی آسکان از توابع سراوان صورت گرفته است.

طبق توافق نامه امنيتی منعقد شده بين ايران و پاکستان، مقرر شده بود که پاکستان برخی از اعضای گروهک تروريستی جندالله به رهبری عبدالمالک ريگی را که در اختيار آن کشور هستند به ايران تحويل دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ربوده شدن ۱۶ سرباز ايرانی در مرز پاکستان، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016