جمعه 7 تیر 1387

ابراهيم يزدی: ايران از سازمان ملل بخواهد چرا انگليس از يک گروه تروريستی حمايت می کند، فارس

خبرگزاری فارس: ابراهيم يزدی گفت: ايران بايد از سازمان ملل بخواهد که بررسی کند چرا دولت انگليس از گروهی که سابقه‌ای تروريستی دارد حمايت کرده است.


ابراهيم يزدی در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدام اخير دولت انگليس مبنی بر حذف نام گروهک تروريستی منافقين از ليست گروه‌های تروريستی گفت: در تاريخ مبارزات و فعاليت‌های سياسی يک رويه شناخته شده وجود دارد و آن اينکه برخی از سازمان‌ها که استراتژی جنگ مسلحانه را عليه دولت‌ها و يا گروه‌ها انتخاب می‌کنند با تغيير در شرايط داخلی و بين‌المللی آن استراتژی را کنار می گذارند و دولت‌ها و گروه‌ها نيز موضع خود را نسبت به آن گروه تغيير می‌دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يزدی در ادامه افزود: به عنوان مثال در آمريکای لاتين گروه‌هايی هستند که سال‌ها استراتژی جنگ مسلحانه را در دستور کار داشتند اما در پی مذاکراتی که با دولت صورت گرفت اسلحه را زمين گذاشتند و به جای فعاليت مسلحانه به يک گروه سياسی تبديل شدند.
دبيرکل نهضت آزادی در ادامه با طرح اين سوال که آيا گروه منافقين رسما و علنا تغيير استراتژی را در قبال ايران انجام دادند يا خير؟ اظهار داشت: تا آنجا که من می‌دانم سازمان مجاهدين خلق هنوز اعلام نکرده است که شيوه فعاليت مسلحانه را کنار گذاشته است، بنابراين روشن نيست که انگليسی‌ها با چه تحليلی اين سازمان را از ليست سياه خود حذف کرده‌اند.
يزدی گفت: به نظر می‌رسد که تصميم اخير انگليس بيشتر صبغه سياسی دارد و قصد آن تقابل با دولت ايران است و نه بر اساس تغيير استراتژی سازمان مجاهدين.
وی گفت: در نهادهای بين‌المللی جايگاه خاصی برای تروريسم وجود دارد و نهادهايی مامور برخورد با گروه‌های تروريستی هستند که دولت ايران بايد خود را آماده کند و از ظرفيت‌های اين نهادها که بهترين جايگاه آن سازمان ملل است، بهره گيرد.
يزدی در پايان افزود: ايران بايد از سازمان ملل بخواهد که بررسی کند چرا دولت انگليس از گروهی که سابقه‌ای تروريستی دارد حمايت کرده است.

Copyright: gooya.com 2016