جمعه 14 تیر 1387

حکم هشت ماه حبس تعزيری عابد توانچه در دادگاه تجديد نظر تاييد و لازم الاجرا اعلام شد، سايت دانشجويان آزادی‌خواه و برابری‌طلب

دادگاه تجديد نظر در حکم صادره ی هشت ماه حبس تعزيری برای عابد توانچه ، يکی از دانشجويان آزادی‌خواه و برابری‌طلب ، برگزار شد و دادگاه تجديد نظر حکم هشت ماه حبس تعزيری قطعی را تاييد و لازم الاجرا اعلام کرد . مدت يک هفته پس از ابلاغ رسمی حکم که روز شنبه خواهد بود ٬ به عابد زمان داده خواهد شد که خود را برای اجرای حکم هشت ماه حبس تعزيری به زندان مربوطه معرفی نمايد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالی است که عابد امکان حضور در دادگاه برای بيان دفاع و ارائه ی دفاعيه ی خود را نيافت و حتی به وکيل وی ٬ جناب آقای دکتر حاجی مشهدی فرصتی برای دفاع از موکل خود داده نشد . عابد توانچه و ديگر دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب و فعالان دانشجويی چپ به ‌خاطر شرکت يا قصد شرکت مراسم روز دانشجو در آذر ماه سال ۱۳۸۶ دستگير شدند . طی ابلاغيه ی دادگاه تجديد نظر ٬ حکم عابد به زودی اجرا خواهد شد و عابد به زندان می رود . شواهد حاکی از آن است که به زودی و طی برگزاری جلسه ی دادگاه مجدد ٬ حکم سی و دو ماه حبس تعزيری ديگری به اتهام توهين به رهبری و اغتشاش با تبانی قبلی به هشت ماه حبس تعزيری تاييد شده ی کنونی او افزوده خواهد شد که در صورت زندانی شدن عابد ٬ اين دادگاه و حکم صادره ی آن ٬ در دوران حبس عابد به وی ابلاغ خواهد شد .

ما جمعی از فعالين سياسی ٬ دانشجويی ٬ کارگری ٬ حقوق بشر و زنان ٬ ضمن محکوميت گسترش برخورد پليسی و قضايی با دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب ، خواستار لغو فوری و بی قيد و شرط حکم هشت ماه حبس تعزيری عابد توانچه می باشيم و اعلام می داريم که در صورت عدم تحقق اين امر از تمام امکانات و توانايی های خود در جهت نيل به مقصود استفاده می نماييم.

Copyright: gooya.com 2016