دوشنبه 17 تیر 1387

گزارش سالانه وضعيت دانشجويان در ايران به مناسبت سالگرد ۱۸ تير (بخش دوم)

[بخش نخست گزارش]

ـ نجمه موسوی، فاطمه معصومی، سيروس محمدی، وهاب کريمی نژاد و ساسان منبری دانشجويان دانشگاه بوعلی سينای همدان در کميته انضباطی به توبيخ کتبی و درج در پرونده محکوم شدند. (ايسنا ۱۶/۱۰/۸۶)

۱۴۲ ـ محسن خسروی ، حسن حسينی، محمود هادی پور، حسام سعيدی ، وحيد زارع و دو دانشجوی ديگر از دانشجويان فنی و مهندسی دانشگاه باهنر کرمان به اتهام توهين به مقدسات ملی و ميهنی در کميته انضباطی مجموعا به ۱۴ ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شدند. اين دانشجويان از دست اندرکاران برگزاری مراسم جشنی با مجوز دانشگاه بوده اند.(امير کبير ۱۶ /۱۰/۸۶)

۱۴۳ ـ رضا جعفريان ، پوريا شريفيان ،مهدی جمالوند و محمد صيادی از اعضای مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينای همدان به جرم شرکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران به توبيخ کتبی و درج در پرونده محکوم شدند.(بوعلی سينا ۱۶/۱۰/۸۶)

۱۴۴ ـ سياوش حاتم ، محمد صيادی و مهدی جمالوند از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينای همدان به اتهام توهين به نظام و اقدام برای براندازی به حکم کميته انضباطی به يک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شدند.(ايسنا ۱۶/۱۰/۸۶)

۱۴۵ ـ مازيار معصومی، ارسلان صادقی دانشجويان دانشگاه اصفهان در کميته انضباطی هرکدام به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند. همچنين علی رهنما و عليرضا داودی به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند.(امير کبير ۱۶/۱۰/۸۶)

۱۴۶ ـ تينا حسينی از دانشجويان طيف چپ دانشگاه فردوسی مشهد به اتهام عدم رعايت کامل حجاب اسلامی، استفاده از لوازم آرايشی و فعاليت سياسی در کميته انضباطی به يک ترم محروميت معلق از تحصيل محکوم گرديد.(وبلاگ دانشجويان آزادی خواه و برابرای طلب ۱۸/۱۰/۸۶)

۱۴۷ ـ محمد کريم آسايش دانشجوی علوم سياسی دانشگاه تهران به علت شرکت در تجمعی به مناسبت روز جهانی زن و فعاليت در کارزار دفاع از کارگران زندانی در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. همچنين حميد ملک زاده به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم گرديد. (وبلاگ آوای دانشگاه ۱۸/۱۰/۸۶)

۱۴۸ ـ بيش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شيراز به اتهام شرکت در ميهمانی مختلط و عدم رعايت شئونات اسلامی در کميته انضباطی محکوم شدند . احکام دانشجويان شامل يک ترم محروميت مشروط از تحصيل ، محروميت از امکانات رفاهی دانشگاه تا پايان تحصيلات ، توبيخ کتبی با درج در پرونده ، و تذکر کتبی با درج در پرونده می باشد . (اميرکبير ۲۳/۱۰/۸۶)

۱۴۹ ـ زينب پيغبرزاده حکم قطعی دو ترم محروميت از تحصيل دريافت کرده بود .(امير کبير ۲۴/۱۰/۸۶)

۱۵۰ ـ خانم روزيتا تشکر بعد از قبولی در آزمون سال ۸۵ دانشگاهها، در رشته مترجمی زبان دانشگاه پيام نور واحد دولت آباد اصفهان، در مهر همان سال پذيرفته می شود و بمدت سه هفته اجازه حضور در کلاس را پيدا می کند. اواسط آبان ماه خانم تشکر به حراست دانشگاه پيام نور منطقه سه اصفهان احضار و تنها به دليل اعتقاد به آيين بهائيت از دانشگاه اخراج می شود. نامبرده بعد از اخراج نامه نگاريهای زيادی را به سازمانهای دولتی از قبيل دانشگاه پيام نور ، سازمان سنجش، وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، حراست کل وزارت علوم و ديوان عدالت اداری شکايت می کند که باز هم بی نتيجه می ماند. (فعالان حقوق بشر در ايران ۲۶/۱۰/۸۶)

۱۵۱ ـ دکتر عطايی پور معاون دانشجويی دانشگاه امير کبير اعلام کرد: دو دانشجوی اين دانشگاه در کميته انضباطی به دو ترم محروميت قطعی از تحصيل محکوم شدند. همچنين سه دانشجوی ديگر نيز حکم قطعی يک ترم محروميت از تحصيل را دريافت کردند.( ايسنا ۸/۱۱/۸۶ )

۱۵۲ ـ ابراهيم رحمانی مجددا به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. وی ترم پيش نيز حکم قطعی محروميت از تحصيل داشت و به دانشگاه ممنوع الورود بود. مهدی ابوالحسنی دبير شورای صنفی دانشگاه در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. همچنين بدستور حراست ، انتظامات دانشگاه از ورود نريمان مصطفوی نايب دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير به دانشگاه جلوگيری بعمل آورد. ( مير کبير ۱۶/۱۱/۸۶)

۱۵۳ ـ ميلاد عزيزی دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام شرکت در تجمع غير قانونی ۲۱ آذر در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. لازم به ذکر است که در روز ۲۱ آذر وی در بازداشت بسر می برده است. همچنين دو دانشجوی ديگر بنامهای حافظ موسوی و احسان دولتشاه در کميته انضباطی به توبيخ کتبی و درج در پرونده محکوم شدند.(ادوارنيوز ۲۱/۱۱/۸۶ )

۱۵۴ ـ سحر رضا زاده و مارال پيله ور از فعالين دانشجويی دانشگاه تهران در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند.(ادوار نيوز ۵/۱۲/۸۶)

۱۵۵ ـ کاوه رضايی دانشجوی دانشگاه بوعلی سينای همدان به حکم کميته انضباطی از دانشگاه اخراج شد. سال گذشته وی به يک ترم تعليق از تحصيل با احتساب در سنوات محکوم شده بود.(خبر نامه دانشگاه بوعلی سينا ۵/۱۲/۸۶)

۱۵۶ ـ کارو صديقيانی از اعضای هيئت موسس اتحاديه دمکراتيک دانشجويان کرد در دانشگاههای ايران که مشغول به تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانيک دانشگاه علم و صنعت ايران در ترم چهارم بود، به حکم وزارت علوم از تحصيل محروم و از دانشگاه اخراج شد.(ادوار نيوز ۱۲/۱۲/۸۶)

۱۵۷ ـ زينب پيغمبرزاده دانشجوی دانشگاه تهران به علت شرکت در تجمع ۱۸ آذر دانشجويان در دانشگاه تهران در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل بدون احتساب سنوات محکوم شد. وی سال گذشته نيز به دليل شرکت در تجمع خرداد ماه دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شده بود.(اعتماد ۱۴/۱۲/۸۶)

۱۵۸ ـ دکتر اسدی معاون فرهنگی و رئيس گروه فقه و حقوق دانشگاه آزاد ورامين، ۹ نفر از دانشجويان دختر را به خاطر پوشش غير چادر از کلاس درس اخراج کرده و اجازه ورود به آنها نمی دهد. اين استاد به دانشجويان گفته است هيچ کس در کلاس درس حق ندارد بدون چادر حاضر شود.(کميسيون زنان تحکيم وحدت ۱۵/۱۲/۸۶)

۱۵۹ ـ شيما فرزاد منش، نگين فرزامند ، مهديه گلرو ، امير رئيسيان، مهربان کشاورز، امير يعقوبعلی و فرهنگ اسلامی دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايی در کميته انضباطی دو ترم از تحصيل محروم شدند. همچنين عسل اخوان و صادق شجاعی با دو ترم تعليق مواجه هستند. به علاوه چهار نفر ديگر از دانشجويان هم جمعا ۶ ترم از تحصيل تعليق شده اند. کميته انضباطی در شرايطی اين احکام را صادر کرده است که در سال گذشته صدور ۴۰ ترم تعليق دانشجويان از تحصيل را در کارنامه خود دارد. همچنين دانشجويان معلق از تحصيل شامل رشيد اسماعيلی، امير رئيسيان، عليرضا ارشادی فر، عليرضا موسوی، مجيد دری و مهديه گلرو هم اکنون ممنوع الورود هستند و اجازه تردد در دانشگاه علامه را ندارند. اين احکام به امضای حجت الاسلام صدرالدين شريعتی رئيس دانشگاه علامه رسيده است.(اعتماد ۲۴/۱/۸۷)

۱۶۰ ـ سحر يزدانی پور مدير مسئول نشريه "قاصدک" ، ناهيد افراسيابی مدير مسئول نشريه"رهگذر" ، اسماعيل جليل وند مدير مسئول نشريه"عصيان" و حمدالله نامجو مدير مسول نشريه"متن" از سوی کميته انضباطی دانشگاه شيراز هرکدام به دو ترم تعليق از تحصيل محکوم شدند.(کارگزاران ۲۷/۱/۸۷)

۱۶۱ ـ رضا نگهداری دانشجوی ترم ۴ حقوق و سلمان يزدان پناه دانشجوی ترم ۸ علوم سياسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران به اتهام رهبری تجمع بهمن ماه کوی دانشگاه تهران توسط حراست از خوابگاه دانشگاه اخراج شدند. (امير کبير ۲۸/۱/۸۷)

۱۶۲ ـ حميدرضا امير خانی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شده و ممنوع الورود اعلام شد.(امير کبير ۳۱/۱/۸۷)

۱۶۳ ـ پيمان انجيدنی دبير سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه سهند تبريز در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل با احتساب در سنوات محکوم شد.(ادوار نيوز ۲/۲/۸۷)

۱۶۴ ـ زهرا توحيدی، عليرضا خوشبخت داوطلبين آزمون کارشناسی ارشد در رشته علوم سياسی، مرتضی حسين زاده داوطلب آزمون کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی و يحيی صفی آريان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد در رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دانشجويان محروم از تحصيل در دوره کارشناسی ارشد در سال ۸۶ طی نامه ای خطاب به محمد مهدی زاهدی وزير علوم، تحقيقات و فن آوری خواستار دريافت کارنامه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد خود شدند.(امير کبير ۱۶/۲/۸۷)

۱۶۵ ـ ميثم فرخ روز، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی و مدير مسئول نشريه دانشجويی"داروگ" به يک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از تسهيلات رفاهی دانشگاه محکوم شد. نشريه "داروگ" قبلا بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی توقيف گرديد. (ادوارنيوز ۲۰/۲/۸۷)

۱۶۶ ـ پگاه حمزه ای، مارال لطيفی،ميلاد عزيزی، مرتضی مساکنی و رضا زاده دانشجويان دانشگاه تهران به دليل شرکت در تريبون آزاد حمايت از دانشجويان زندانی در کميته انضباطی به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند. همچنين دو دانشجوی ديگر که نمی خواهند اسمی از آنها برده شود به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند. حسام سلامت،رضا قاضی نوری و رضايی نيا در کميته انضباطی به توبيخ کتبی محکوم شدند. شيوا مجيدزاده و رضا علی نيا در انتظار حکم بسر می برند.(آفتاب ۲۱/۲/۸۷)

۱۶۷ ـ علی شجاعی دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه هرمزگان، به حکم مقامات دانشگاه حق ورود به خوابگاه دانشجويی را ندارد.(امير کبير ۲۲/۲/۸۷)

۱۶۸ـ کاوه رضايی شيرازی، فعال سياسی ـ دانشجويی دانشگاه همدان در پی احکام تعليقی متوالی صادره از سوی کميته انضباطی، حکم اخراج قطعی و معافيت تحصيلی دريافت کرد.(خبر نامه بوعلی سينا ۲۳/۲/۸۷)

۱۶۹ ـ سجاد ويس مرادی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شد. وی پيش از اين نيز به علت شرکت در مراسم و تريبون آزادی به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از تسهيلات رفاهی تا پايان تحصيل محکوم شده بود.(امير کبير ۲۴/۲/۸۷)

۱۷۰ ـ احمد توکلی دانشجوی مجازی دانشگاه خواجه نصير الدين طوسی و مدير مسئول وبلاگ"همکلاسی" در کميته انضباطی به منع موقت از تحصيل به مدت نيم سال تحصيلی بدون احتساب سنوات محکوم شد. اتهامات وی عبارتند از: راه اندازی وبلاگ دانشجويی، دعوت عمومی به تجمع دانشجويان مجازی در سازمان مرکزی، اقدام به برگزاری اردوی دانشجويی بدون هماهنگی با مسئولين دانشگاه، اقدام به جو سازی عليه حراست دانشگاه، توهين به دين اسلام و اهانت به حجاب خواهران دانشجو. همچنين يکی ديگر از دانشجويان به علت برگزاری اردوی دانشجويی به اخطار کتبی همراه با درج در پرونده محکوم شد.(ادوار نيوز ۲۷/۲/۸۷)

۱۷۱ ـ محمد دهقان دانشجوی دانشگاه بوعلی سينای همدان و مدير مسئول نشريه دانشجويی"فرياد سکوت" به اتهام توهين به دولت، توهين به شورای نگهبان و تشويق دانشجويان به تحريم انتخابات مجلس هشتم، در کميته انضباطی به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم شد.(دسترنج ۲۷/۲/۸۷)

۱۷۲ ـ سازمان سنجش وزارت علوم از ارائه کارنامه به ناصر پويافر و علی صابری از دانشجويان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اميرکبير خود داری کرده همچنين نتيجه آزمون مجيد شيخ پور را نيز تغيير داده است. فريدون مشيری نماينده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت : تقلب برای نورچشمی هاست اما دانشجويان ستاره دار مورد غضب هستند و از لحاظ قانونی امسال دست آنها به جايی بند نيست. وی افزود: در سالهای ۸۵ و ۸۶ اوراق دانشجويان ستاره دار تصيح شده بود و برخی از آنها رتبه يک تا دو رقمی داشتند اما با تمام پيگيريها و رای ديوان عدالت اداری ، وزارت علوم حاضر به ثبت نام اين دانشجويان نشد . اما امسال وضعيت متفاوت بود و اوراق اين دانشجويان به هيچ وجه تصحيح نشد . نامبرده اعلام کرد: مافيای مالی در سازمان سنجش وجود دارد ، با خريد و فروش سوالات کنکور سالانه ۴۰۰ميليون تومان پول رد و بدل می شود .(اميرکبير ۲/۳/۸۷)

۱۷۳ ـ سينا جهانبخش مدير مسئول نشريه دانشجويی « گونش» بدليل چاپ ويژه نامه ای با عنوان گذری بر حماسه خرداد آذربايجان در سال ۸۵ به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه علم و صنعت برای مدت ۹ ماه از مدير مسئولی محروم شد.(وبلاگ حق ۵/۳/۸۷)

۱۷۴ ـ يک دانشجوی دانشگاه آزاد کاشان به دليل مخالفت با دفن شهيد در اين دانشگاه از دانشگاه اخراج شد و ۳ دانشجوی ديگر به يک ترم تعليق از تحصيل محکوم شدند.(امير کبير ۷/۳/۸۷)

۱۷۵ ـ هشت تن از دانشجويان دختر دانشگاه صنعتی شيراز به اتهام "بدحجابی در محيط دانشگاه" در کميته انضباطی هرکدام به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند.(امير کبير ۹/۳/۸۷)

۱۷۶ ـ ناهيد بابازاده، صمد پاشايی، نادر مهدقره باغ و امين امامی دانشجويان دانشگاه تبريز به اتهام فعاليت سياسی به حکم اداره گزينش استاد و دانشجو وزارت علوم از تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شدند. همچنين سجاد راد مهر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانيک به کميته انضباطی احضار شد. نامبرده بدليل ممانعت مسئولين امنيتی دانشگاه تبريز از برگزاری جلسه دفاع پايان نامه ارشد خود محروم شده بود.
(ادوار نيوز ۱۱/۳/۸۷)

۱۷۷ ـ عباس رشيدی، مصلح ستار پور، سيوان فرخزادی، امين آريا، فاروق معروفی، امير سالاری و امين شجاع دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران به جرم شرکت در تحصن و اعتصاب غذا در کميته انضباطی به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب در سنوات محکوم شدند. بيش از ۲۰۰۰ دانشجو در تحصن و ۹۱ دانشجو در اعتصاب غذا بسر می برند. اداره حراست و مسئولين دانشگاه برای سرکوب تحصن دانشجويان خطوط اينترنت دانشگاه را قطع نموده و در خطوط موبايل اختلال ايجاد کرده اند. آب را به مدت يک روز قطع کردند. با خانواده های متحصنين تماس برقرار کرده و اتهام پراکنی مبنی بر اين که دانشجويان با گروه های بيگانه در ارتباط هستند و افزايش نيروهای امنيتی در لباس حراست و ........(دسترنج ۱۷/۳/۸۷)

۱۷۸ ـ فرزاد حسن زاده، مهدی خسروی و امين رياحی دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد به دليل چاپ مطالب انتقادی نسبت به برخی اقدامات دولت احمدی نژاد در نشريه دانشجويی « محاوره » در کميته انضباطی هر کدام به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند.(بوعلی سينا ۲۱/۳/۸۷)

احضار به دادگاه ها و ديگر نهادهای امنيتی:
۱۷۹ ـ حسن طالبی، ميثم گلستانی و محمد صادقی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و توهين به خامنه ای جهت محاکمه به شعبه ۴ دادگاه انقلاب اصفهان احضار شدند. لازم به ياد آوری است که ۱۶ نفر از اعضای سابق تشکل ذکر شده از ۲ سال پيش در دادگاه انقلاب اصفهان دارای پرونده مفتوح می باشند.( ادوارنيوز ۲۹/۴/۸۶ )

۱۸۰ ـ شيرزاد حاجيلو دانشجوی رشته کامپيوتر دانشگاه آزاد خوی جهت محاکمه برای بار پنجم به دادگاه انقلاب خوی احضار شد. ( ساولان سسی ۱۷/۶/۸۶ )

۱۸۱ ـ مجتبی تقوی نژاد، نيما رضايی ، محمد باقرنيا و حکيم تقی زاده دانشجويان دانشگاه ياسوج به اتهام تشويش اذهان عمومی با شکايت مدير عامل مخابرات استان کهگيلويه و بوير احمد جهت محاکمه به دادگاه انقلاب احضار شدند. (ايسنا ۲۷/۷/۸۶)

۱۸۲ ـ بابک زمانيان مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير با شکايت دکتر عليرضا رهايی رئيس دانشگاه جهت محاکمه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. وی در ارديبهشت ماه با شکايت رئيس دانشگاه به مدت ۴۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت بود. ( امير کبير ۱۶/۸/۸۶ )

۱۸۳ ـ امير يعقوبعلی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبايی به اتهام اقدام عليه امنيت کشور از طريق فعاليت تبليغی عليه نظام جهت محاکمه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.(ايسنا ۱۹/۹/۸۶)

۱۸۴ ـ ناهيد افراسيابی، سحر يزدانی، اسماعيل جليل وند و حمدالله نامجوی دانشجويان دانشگاه شيراز ، بعلت اعتراض به بازداشت يونس مير حسينی ، جهت بازجويی به اداره اطلاعات شيراز احضار شده بودند.
(امير کبير ۱۱/۱۰/۸۶)

۱۸۵ ـ مسعود حبيبی از دانشجويان بازداشت شده در ۱۸ تير سال جاری جهت بازجويی به شعبه اول دادسرای امنيت تهران احضار شد. وی با قرار وثيقه ۳۰ ميليون تومانی ازاد شد.( ايسنا ۸/۱۱/۸۶)

۱۸۶ ـ بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و از بازداشت شدگان تجمع ۱۸ تير سال جاری جهت بازجويی به شعبه اول بازپرسی دادسرای امنيت تهران احضار شد. (ادوارنيوز ۱۰/۱۱/۸۶)

۱۸۷ ـ اشکان قيسوندی عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه زنجان و از بازداشت شدگان ۱۸ تير سال جاری جهت بازجويی به دادگاه انقلاب احضار شد. ( امير کبير ۱۹/۱۱/۸۶ )

۱۸۸ ـ محمد زراعتی، مازيار شاهچراغی، ايمان اصفهانی و تينا حسينی به اتهام توهين به مامور دولت جهت بازجويی به دادگاه احضار شدند. (امير کبير ۳/۱۲/۸۶)

۱۸۹ ـ معصومه منصوری دانشجوی دانشگاه امير کبير جهت محاکمه به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. نامبرده در آبان ماه به علت پيگيری وضعيت پدرش که در شهريور بازداشت شده بود، توسط ماموران امنيتی بازداشت و پس از ۳ هفته با قرار کفالت از زندان آزاد شد.(امير کبير ۶/۱۲/۸۶)

۱۹۰ ـ بدنبال تجمع ۷ روز پيش، بيش از ۲۰۰۰ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز حول خواستهای عزل رئيس دانشگاه، عزل شورای صنفی دست نشانده، برچيده شدن دوربين های مدار بسته در دانشگاهها، فراهم آوردن امکان دسترسی به اينتر نت در دانشکده فنی، تجهيز و توسعه خوابگاههای دختران، جذب اساتيد کار آمدو ....۱۳ نفر از دانشجويان جهت بازجويی به اتهام اخلال در نظم به دادسرای عمومی و انقلاب شيراز احضار شدند. اسامی دانشجويان احضار شده عبارتند از : عباس رحمتی، کاظم رضايی، محسن گوهری نيا، اسماعيل جليل وند، هادی عسگری، لقمان قديری، عبدالله داوديان، سعيد کوشکی، محسن روزی طلب ، مجتبی بخشنده ، حميد رضا حجتی دو دانشجوی ديگر که نخواستند نام آنها فاش شود.(ادوار نيوز ۱۳/۱۲/۸۶)

۱۹۱ ـ پدرام رفعتی عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير جهت محاکمه به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. (امير کبير ۲۱/۱/۸۷)

۱۹۲ ـ محمد هاشمی وعلی عزيزی اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت جهت محاکمه به دادگاه احضار شدند. (امير کبير ۴/۲/۸۷)

۱۹۳ ـ دوازده نفر از دانشجويان دانشگاه تهران بنامهای اميد حسنی، امجد کرد نژاد، ميلاد چگينی، محسن ذاکری، محمد وريا عبداللهی، يونس توانا راد، بهزاد گرمرودی، امير فلاح، موسی عظيمی مهر، بهمن گلچين، سلمان يزدان پناه و رضا نگهداری جهت بازجويی به کلانتری احضار شدند.(امير کبير ۴/۲/۸۷)

۱۹۴ ـ يونس مير حسينی دانشجوی سال سوم رشته حقوق دانشگاه شيراز به اتهام اقدام عليه امنيت ملی جهت محاکمه به دادگاه انقلاب شيراز احضار شد. نامبرده در ۱۴ آذر بازداشت و در ۲۸ آذر سال گذشته با قرار وثيقه ۲۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. طی دو ماه سال گذشته بيش از ۵۰ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز به کميته های انضباطی و يا دادگاهها احضار شده اند.(امير کبير ۱۹/۲/۸۷)

۱۹۵ ـ ميلاد اسدی دانشجوی دانشگاه خواجه نصير و مدير مسئول نشريه دانشجويی توقيف شده "درنگ" جهت محاکمه به شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. (ادوار نيوز ۲۰/۳/۸۷)

۱۹۶ ـ مهدی خسروی و حميد رضا اميرخانی دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد جهت بازجويی به شعبه ۲۰۱ دادسرای انقلاب مشهد احضار شدند. ( امير کبير ۲۷/۳/۸۷)

۱۹۷ ـ امين رياحی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در شعبه ۲۰۱ دادسرای انقلاب مشهد مورد بازجويی قرار گرفت. (امير کبير ۳۰/۳/۸۷)

محاکمات:
۱۹۸ ـ آسو صالح فعال دانشجويی دانشگاه کردستان و عضو هيئت تحريريه هفته نامه « ديدگاه » به اتهام اقدام عليه امنيت ملی ، فعاليت تبليغی عليه نظام ، تحريک جوانها به شرکت در تجمع غير قانونی روز جهانی زن در سنندج و ارتباط با گروههای معاند جمهوری اسلامی ايران در شعبه پنجم دادياری سنندج مورد بازجويی قرار گرفت. پرونده وی برای محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج ارجاع شد.( ايلنا ۳/۴/۸۶ )

۱۹۹ ـ ۴۶ دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری به اتهام عدم رعايت شئونات دانشجويی و عدم رعايت پوشش مناسب در کميته انضباطی اين دانشگاه محکوم شدند. تنها ۳ نفر از اين دانشجويان به کميته انضباطی احضار و محاکمه شده اند، ۴۳ دانشجوی ديگر به صورت غيابی و بدون اينکه فرصت دفاع از خود را داشته باشند محکوم شده اند. اسامی دانشجويان به اين شرح است: شيدا زرين ، فاطمه افرند،ريحانه نعمتی کش، مهرو ستاد، کلثوم غريب نواز، معصومه اکبر نژاد، فاطمه احمدی ، سارا اينانلو دوقوز، نسيبه فاضلی حشمت، ميثم يوسفی، محسن جورابلو، حيدر ناهيد قره شيرازی، حسن اکبری، صادق خدادادی، روح الله فيروز اردکانی، حميد رضا هژبری، عليرضا سعيدی، امير حاجی احمدی، جواد آذرخش، مهدی مرادی، ميثم فريدونی، پور اقدم پورناکی، مهدی خانی زاده، محمد عزيزی، سيد رضا احمدی، محمد صادق دارابی، محسن روحی مياب، جواد سبحانی، مجتبی زارع خرميزی، بهزاد بهروزپور عسگر آباد، اردشی فلاح مهر، حسين عباسيان، محمد علی کرمی، مرتضی زمانی، مجيد محمد ابراهيم، رضا عابدی، مهدی خطيبی، سيد رمضان حسينی، امير کريمی، سعيد ناهيدی، محمد رضا دهقان نظری، عليرضا مهربانی، آقای نوذريان و آقای طالبی.(روزانه تهران جنوب ۳/۶/۸۶)

۲۰۰ ـ امين بزرگيان دانشجوی سابق دانشگاه تهران به اتهام اقدام عليه امنيت کشور ، هياهو و جنجال برای برهم زدن نظم و سنگ پرانی به ماموران نيروی انتظامی با شکايت مدعی العموم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. ( ايسنا ۲۸/۶/۸۶ )

۲۰۱ ـ ميثم رشيدی دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام اقدام عليه امنيت کشور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. (امير کبير ۳۰/۹/۸۶)

۲۰۲ ـ محمد ورزنده دانشجوی سابق دانشگاه تهران به اتهام اقدام عليه امنيت کشور ، شرکت در تجمعات غيرقانونی و برهم زدن نظم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد . (ايسنا ۰۳/۱۰/۸۶)

۲۰۳ ـ بابک زمانيان عضو انجمن اسلامی دانشجوی دانشگاه امير کبير به اتهام اقدام عليه امنيت ملی بصورت غير علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. نامبرده در خردا ماه سال جاری پس از ۳۸ روز حبس انفرادی با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود.( امير کبير ۲۳/۱۱/۸۶)

۲۰۴ ـ احمد قصابان، احسان منصوری و مجيد توکلی دانشجويان دانشگاه امير کبير که از ارديبهشت ماه در زندان بسر می برند، در شعبه ۴۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران به رياست قاضی ساعدی بصورت غير علنی محاکمه شدند. اين دانشجويان به اتهام تبليغ عليه نظام ، نشراکاذيب عليه بسيج و نيروهای امنيتی در شعبه ۶ دادگاه انقلاب تهران و شعبه ۱۰۴۳ دادگاه عمومی تهران به زندان محکوم شده اند.( ايسنا ۲۸/۱۱/۸۶ )

۲۰۵ ـ سهراب کريمی عضو اتحاديه دمکراتيک دانشجويان کرد ، که از روز ۱۶ آذر در بازداشت بسر می برد بدون حضور وکيل و بصورت غير علنی محاکمه شد. آسو صالح ۲۹/۱۱/۸۶ )

۲۰۶ ـ آرش خاندل عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه لرستان و از بازداشت شدگان ۱۸ تير ۸۶ در محل دفتر سازمان ادوار تحکيم وحدت، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. نامبرده در تير ماه به مدت يک ماه در بازداشت بسر برد و سپس با قرار وثيقه ۱۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.(ايسنا ۲۱/۱/۸۷)

۲۰۷ ـ ياسر گلی دانشجويی که از مهر ماه سال گذشته به اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق هواداری از گروه پژاک در زندان بسر می برد، در شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج به رياست قاضی طياری محاکمه شد.
(موکريان نيوز ۸/۳/۸۷)

احکام صادر شده توسط دادگاهها :
۲۰۸ ـ بهرام اسماعيل بيگی عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی به اتهام تبليغ عليه نظام ، برگزاری تجمعات غير قانونی و توهين به خمينی در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اصفهان به ۲ سال حبس تعزيری محکوم گرديد، که برای مدت ۵ سال به حالت تعليق در آمد.
( کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۲۹/۴/۸۶ )

۲۰۹ ـ يونس زارعيون دبير سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی تبريز اعلام کرد: به دنبال شکايت يکی از استادان دانشگاه مبنی بر آنچه که بر هم ريختن جو دانشگاه از سوی بنده ناميده می شد به دادگاه احضار شدم و طی حکمی از سوی دادگاه به شش ماه حبس تعزيری محکوم شدم . ( ايسنا ۲۹/۵/۸۶ )

۲۱۰ ـ ميثم گلستانی عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به علت شرکت در تجمع روز دانشجو در دادگاه به يکسال حبس تعليقی محکوم شد. ( ايسنا ۱۲/۶/۸۶ )
۲۱۱ ـ امير حسين اعتمادی فارغ التحصيل دانشکده فنی دانشگاه تهران ، به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی به ۲ سال حبس تعليقی محکوم شد. نامبرده در جريان اعتراضات دانشجويی خرداد ۸۲ توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت گرديد و مدت ۵۵ روز در سلول انفرادی بسر برد . ( کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۱۵/۶/۸۶ )

۲۱۲ ـ سعيد قاسمی نژاد دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام تحريک به اغتشاش و اقدام عليه امنيت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی به ۲ سال حبس تعليقی محکوم شد. نامبرده در جريان اعتراضات دانشجويی خرداد ۸۲ به مدت ۲۰ روز بازداشت گرديد. ( ادوارنيوز ۱۷/۶/۸۶ )

۲۱۳ ـ ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندی از فعالين سابق جنبش دانشجويی در شعبه ۶ دادگاه انقلاب تهران و شعبه ۲۶ دادگاه تجديد نظر استان تهران به ۵/۲ سال و ۵/۳ سال حبس تعزيری محکوم شدند. نامبردگان از شهريور سال ۸۵ در زندان بسر می برند. ( ايسنا ۶/۷/۸۶ )

۲۱۴ ـ شيرزاد حاجيلو دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی خوی به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و ارتباط با گروههای پان ترکيست در دادگاه انقلاب خوی به حکم قاضی نوروزی به يکسال حبس تعزيری محکوم شد.
( ساوالان سسی ۱۰/۷/۸۶ )

۲۱۵ ـ امين بزرگيان از فعالان سابق دانشجويی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات دانشجويی خرداد ۸۲ به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعليقی محکوم شد. (ايسنا ۱۸/۷/۸۶)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۲۱۶ ـ پنج دانشجوی سابق دانشگاه امام حسين، به عنوان مسئولين سايت « يک خبر » به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در دادگاه تجديد نظر هريک به پرداخت ۳ ميليون تومان جريمه نقدی محکوم شدند.(ايسکانيوز ۲۲/۷/۸۶)

۲۱۷ ـ مهناز محمدزاده شاعر و دانشجوی تربيت بدنی دانشگاه اروميه به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و ترويج پان ترکيسم در شعبه يک دادگاه انقلاب اروميه به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم شد.
(کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان ۲۲/۷/۸۶ )

۲۱۸ ـ اکبر پاشايی دانشجوی رشته فيزيک و دبير کانون دانشجويی « استاد شهريار » دانشگاه اروميه در شعبه اول دادگاه انقلاب اروميه به رياست قاضی درويشی به يکسال حبس تعليقی محکوم شد. وی در سال جاری به مدت ۴۰ روز در بازداشت بود و توسط نيروهای امنيتی مورد بازجويی قرار گرفت و در اعتراض به رفتار آنها به مدت ۴ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.(اميرکبير ۱۹/۹/۸۶)

۲۱۹ ـ ابراهيم دهقان فعال دانشجويی دانشگاه اروميه و مدير مسئول نشريه دانشجويی توقيف شده «ياشيل يول» به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعليقی محکوم شد.(امير کبير ۲۱/۹/۸۶)

۲۲۰ ـ بهنام نور محمدی، قهرمان سلطانی، پرويز سلطانی و بهروز خورشيدزاده از فعالين دانشجويی آذربايجانی به علت دعوت مردم به شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در دادگاه انقلاب شبستر به يکسال حبس تعليقی محکوم شدند. (امير کبير ۲۲/۹/۸۶)

۲۲۱ ـ محمدرضا عوض پور دانش آموز ۱۶ ساله تبريزی به اتهام عضويت در جمعيت ها و دسته هايی که هدف شان برهم زدن امنيت کشور می باشد، در شعبه ۱۱٨ دادگاه جزايی تبريز به رياست قاضی نياکار به ۵ ماه حبس تعزيری محکوم شد. نامبرده در پرونده ای ديگر به ۴ ماه حبس تعزيری محکوم شده بود. وی در خردادماه توسط بسيج بازداشت و پس از ۴۰ روز با قيد وثيقه از زندان تبريز آزاد شد.(امير کبير ۲۲/۹/۸۶)

۲۲۲ ـ عبيد زارعی دانشجوی سنندجی به اتهام اخلال در نظم در دانشگاه و همکاری با يکی از احزاب اپوزيسيون در دادگاه انقلاب سنندج به يکسال حبس تعليقی محکوم شد . (موکريان نيوز ۴/۱۰/۸۶)

۲۲۴ ـ محمد ورزنده دانشجوی سابق دانشگاه تهران به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعليقی محکوم شد.( ايسنا ۱۰/۱۱/۸۶ )

۲۲۵ـ عسگر اکبرزاده دانشجوی دانشگاه پيام نور اردبيل به اتهام تبليغ عليه نظام در دادگاه به ۴ ماه حبس تعزيری محکوم شد. نامبرده برای گذراندن دوران محکوميت اش به زندان اردبيل فرستاده شد.(ساوالان سسی ۴/۱۲/۸۶)

۲۲۶ ـ بابک زمانيان عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی به يکسال حبس محکوم شد.(ايسنا ۱۳/۱۲/۸۶)

۲۲۷ ـ علی شاکری دانشجوی پيام نور سنندج به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در دادگاه انقلاب سنندج به دو سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد. (امير کبير ۱۸/۱۲/۸۶)

۲۲۸ ـ حسين يوسفی و غفور حبيب پور دانشجويان رشته حقوق دانشگاه تبريز به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبريز به رياست قاضی حملد به ۶ ماه حبس محکوم شدند.(ساوالان سسی ۹/۱/۸۷)

۲۲۹ ـ آرمان صداقتی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعليقی محکوم شد. جرم وی اعتراض به بازداشت ۳ دانشجوی دانشگاه امير کبير می باشد. نامبرده سال قبل در آبان ماه برای مدتی در بازداشت بود.(امير کبير ۲۱/۱/۸۷)

۲۳۰ ـ عابد توانچه دانشجوی دانشگاه امير کبير به اتهام توهين به خامنه ای، اقدام عليه امنيت کشور و تشکيل گروه غير قانونی معاند نظام در دادگاه انقلاب اراک به ۸ ماه حبس تعزيری محکوم شد.(اخبار روز ۲۷/۱/۸۷)

۲۳۱ ـ عليرضا جمشيدی سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرد: سه دانشجوی زندانی دانشگاه امير کبير، مجيد توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری به اتهام تبليغ عليه نظام، اهانت به مقدسات و نشر اکاذيب در شعبه ۴۴ دادگاه تجديد نظر تهران به رياست قاضی ساعدی به زندان تعزيری محکوم شدند. اين دانشجويان در ارديبهشت سال گذشته توسط ماموران امنيتی بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته اند. آنها بصورت غير علنی محاکمه شده اند. احکام صادره به شرح ذيل می باشد: مجيد توکلی ۳۰ ماه حبس، احمد قصابان ۲۶ ماه حبس، احسان منصوری ۲۲ ماه حبس قطعی و غير قابل تجديد نظر محکوم شدند.(ايسنا ۲۷/۱/۸۷)

۲۳۲ ـ آرش خاندل عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه لرستان و از بازداشت شدگان ۱۸ تير ۸۶ در محل دفتر سازمان ادوار تحکيم وحدت، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعليقی محکوم شد. نامبرده در تير ماه به مدت يک ماه در بازداشت بسر برد و سپس با قرار وثيقه ۱۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.(ادوار نيوز ۲۴/۲/۸۷)

۲۳۳ ـ علی نيکو نسبتی مسئول روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت به علت شرکت در تجمع ۳۰ مهر ۸۶ در دانشگاه امير کبير به اتهام اخلال در نظم عمومی با شکايت مدعی العموم در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی تهران به ۵ ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد. به علت فقدان سابقه کيفری متهم حکم فوق به پرداخت ۵۰۰۰۰۰ تومان جريمه نقدی بدل از حبس و شلاق تبديل گشت. نامبرده آبان سال گذشته توسط نيروهای امنيتی به مدت ۳۰ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين (بند مربوط به وزارت اطلاعات) در بازداشت بسر برد و سپس با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.(امير کبير ۳۰/۲/۸۷)

۲۳۴ ـ امير يعقوبعلی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبايی و عضو کمپين يک ميليون امضا به اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق فعاليت تبليغی عليه نظام در دادگاه به يکسال حبس تعزيری محکوم شد.
(تغيير برای برابری ۵/۳/۸۷)

۲۳۵ ـ پارسا کرمانيان و عليرضا حيدری از دانشجويان دانشگاه آزاد کرمانشاه به اتهام تبليغ عليه نظام در شعبه اول دادگاه انقلاب کرمانشاه هرکدام به ۷ ماه حبس تعزيری و پنج ماه حبس تعليقی محکوم شدند. اين دانشجويان در مراسم روز دانشجو به مدت يک هفته توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند.(امير کبير ۱۲/۳/۸۷)

صدور قرار وثيقه :
۲۳۶ ـ از سوی قاضی حداد معاون امنيت دادستان تهران برای آزادی مجيد شيخ پور، پويان محموديان، مقداد خليل پور و علی صابری دانشجويان زندانی قرار وثيقه صادر شد، برای آزادی هر دانشجو مبلغ ۸۰ ميليون تومان قرار وثيقه صادر شده است. (ايسنا ۲۵/۴/۸۶)

۲۳۷ ـ عباس حکيم زاده دانشجوی دانشگاه امير کبير که پس از تحمل ۴۵ روز حبس با قيد وثيقه ۸۰ ميليون تومان از زندان آزاد شد، از شکنجه های روحی و جسمی وارده بر خود و ساير دانشجويان پرده برداشت ، فشارهايی که در رابطه با خود او منجر به شدت گرفتن لکنت زبان و آسيب ديدگی ستون فقراتش شده است. وی از فشارهای جنسی وارده بر دانشجويان و مشاهده آثار کابل و شلاق و بر روی بدن يکی از دانشجويان و همچنين اقدام به خود کشی سخن گفت . ( خبر نامه اميرکبير ۸/۵/۸۶ )

۲۳۸ ـ سعيد حسين نيا از دانشجويان بازداشت شده در ۱۸ تير سال جاری در دفتر سازمان دانش آموختگان ايران با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. ( ايسنا ۱۲/۵/۸۶ )

۲۳۹ ـ آرش خاندل عضو شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت از دانشجويان بازداشت شده در ۱۸ تير با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. ( ادوارنيوز ۱۴/۵/۸۶ )

۲۴۰ ـ بهاره هدايت ، مهدی عربشاهی ، حنيف يزدانی ، محمد هاشمی ، مجتبی بيات ، علی نيکونسبتی، علی وفقی ، بهرام فياضی و عبدالله مومنی از اعضای بازداشت شده دفتر تحکيم وحدت و سازمان دانش آموختگان ايران در ۱۸ تير پس از تحمل يکماه حبس هرکدام با قرار وثيقه ۳۰ تا ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شدند. (ادوار نيوز ۱۹/۵/۸۶)

۲۴۱ ـ آرش پاکزاد دانشجوی دانشگاه بابلسر که در روز ۱۲ آذر توسط مامورين وزارت اطلاعات بازداشت شده بود . با قرار وثيقه ۲۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد، همچنين روزبهان اميری دانشجوی دانشگاه تهران که در روز ۱۳ آذر توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود با قرار وثيقه از زندان آزاد شد . (اميرکبير ۲۶/۱۰/۸۶)

۲۴۲ ـ امير مهرزاد دانش آموز ۱۷ ساله ای که در روز ۱۳ آذر توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد . وی به مدت ۴۵ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندانی بود . (کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۲۶/۱۰/۸۶)

۲۴۳ ـ برای دانشجويان بازداشت شده در آذرماه وثيقه های سنگين از ۳۰ تا ۱۰۰ ميليون تومان صادره شده است.با گذشت بيش از ۴۵ روز از بازداشت دانشجويان طيف چپ از سوی دادگاه انقلاب به خانواده دانشجويان گفته شده که جهت تهيه وثيقه برای دانشجويان اقدام کنند. تعدادی از مبالغ تعيين شده جهت وثيقه به اين شرح است: انوشه آزادبر ۳۰ ميليون تومان، الناز جمشيدی ۱۰۰ ميليون تومان، نسيم سلطان بيگی ۵۰ ميليون تومان، محسن غمين ۸۰ ميليون تومان و ميلاد عمرانی ۱۰۰ ميليون تومان.(کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۲۷/۱۰/۸۶)

۲۴۴ ـ روزبه صف شکن و فرشيد فرهادی آهنگران دانشجويان زندانی پس از ۵۰ روز بازداشت به ترتيب با قرار وثيقه های ۱۵۰ و ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. (آوای دانشگاه ۱/۱۱/۸۶)

۲۴۵ ـ يک مقام قضايی گفت: هادی سالاری ، سيد محمد کهنه پوش، روزبهان اميری، امير حسين مهرزاد ، و امير آقايی از دانشجويان بازداشت شده در آذر ماه ، با قرار وثيقه از زندان آزاد شدند. (ايسنا ۳/۱۱/۸۶ )

۲۴۶ ـ کيوان امير الياسی دانشجوی دانشگاه صنعتی شريف پس از تحمل حدود دو ماه زندان با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان شد. (ادوارنيوز ۸/۱۱/۸۶)

۲۴۷ ـ علی سالم دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امير کبير پس از تحمل حدود دو ماه زندان با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان شد. همچنين علی کلايی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد شهريار با قيد وثيقه از زندان آزاد شد. (ادوارنيوز ۹/۱۱/۸۶)

۲۴۸ ـ شعبه دوم دادسرای انقلاب تهران برای آزادی نادر احسنی دانشجوی دانشگاه مازندران قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی صادر کرد. وی ۵۸ روز پيش توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.(ايسنا ۱۰/۱۱/۸۶ )

۲۴۹ ـ يک مقام قضايی گفت: برای ۳ تن از دانشجويان بازداشتی بنامهای ياسر پير حياتی ، عبدالمجيد اشرف نژاد و علی کلايی با قرار های وثيقه ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی از زندان آزاد شدند. ( ايسنا ۱۱/۱۱/۸۶ )

۲۵۰ ـ بهرام شجاعی دانشجوی دانشگاه آزاد ـ واحد تهران جنوب پس از ۴۵ روز بازداشت با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان ازاد شد. (ايسنا ۱۳/۱۱/۸۶)

۲۵۱ ـ فرشاد دوستی دانشجوی کرد دانشگاه بوعلی سينای همدان پس از ۵۵ روز بازداشت با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. بدستور مقامات قضايی و امنيتی نامبرده در طول مدت بازداشت از حق انتخاب وکيل و ملاقات با خانواده محروم بود. ( امير کبير ۱۴/۱۱/۸۶ )

۲۵۲ ـ مهدی گرايلو دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوفيزيک دانشگاه تهران پس از ۶۶ روز بازداشت با قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. (امير کبير ۱۸/۱۱/۸۶)

۲۵۳ ـ سعيد حبيبی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت پس از ۷۲ روز بازداشت با قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. (ادوارنيوز ۲۳/۱۱/۸۶)

۲۵۴ ـ مرتضی اصلاحچی دبير اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايی و عضو شورای تهران دفتر تحکيم وحدت پس از يک ماه بازداشت با قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.( ايسنا ۲۸/۱۱/۸۶)

۲۵۵ ـ جواد عليزاده دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه علامه طباطبايی با قرار وثيقه ۸۰ ميايون تومانی از زندان آزاد شد. (آسو صالح ۲۹/۱۱/۸۶ )

۲۵۶ ـ آناهيتا حسينی و بيتا صميمی زاده از دانشجويان چپگرای دانشگاههای تهران و امير کبير پس از ۴۰ روز بازداشت هر کدام با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شدند. (ادوار نيوز ۳/۱۲/۸۶)

۲۵۷ ـ بيژن صباغ دانشجوی رشته مهندسی شيمی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل پس از حدود ۴۰ روز بازاشت با قرار وثيقه ۸۰ ميليوت تومانی از زندان اوين آزاد شد. (خبر نامه دانشگاه مازندران ۵/۱۲/۸۶)

۲۵۸ ـ سهراب کريمی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سياسی که در مراسم روز دانشجو در ۱۸ آذر به اتهام اقدام عليه امنيت ملی توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود پس از ۷۸ روز با قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد گرديد. (ادوار نيوز ۶/۱۲/۸۶)

۲۵۹ ـ محمد صالح ايومن دانشجوی کرد که در مراسم روز دانشجو در ۱۸ آذر توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود پس از ۸۰ روز با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد. (امير کبير ۸/۱۲/۸۶)

۲۶۰ ـ امير بهنام معصومی وکيل مدافع دانشجوی زندانی بهروز کريمی زاده اعلام کرد: از سوی بازپرسی شعبه ۲ امنيت دادسرای انقلاب تهران برای آزادی موکلم مبلغ ۳۰۰ ميليون تومان قرار وثيقه صادر شد. بهروز کريمی زاده دانشجوی دانشگاه تهران از ۱۲ آذر به اتهام اقدام عليه امنيت داخلی در بازداشت انفرادی بسر می برد.
(ايسنا ۱۳/۱۲/۸۶)

۲۶۱ ـ مهدی اللهياری دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شيمی دانشگاه صنعتی شريف پس از ۸۱ روز بازداشت با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان اوين تهران آزاد شد. اللهياری سر دبير نشريه دانشجويی "طلوع" در کميته انضباطی به اتهام بر هم زدن نظم دانشگاه به اخراج از خوابگاه دانشجويی محکوم شد.
(کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۱۴/۱۲/۸۶)

۲۶۲ ـ بهزاد باقری دانشجوی دانشگاه تهران و از دانشجويان "آزاديخواه و برابری طلب" پس از ۵۹ روز بازداشت با قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين تهران آزاد شد. (فعالان حقوق بشر در ايران ۲۵/۱۲/۸۶)

۲۶۳ ـ سعيد فيض الله زاده دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه طباطبايی پس از ۲۵ روز بازداشت با قرار وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد. (ادوار نيوز ۸/۱/۸۷)

۲۶۴ ـ رضا داغستانی دانشجوی دانشگاه پيام نور نقده، وبلاگ نويس و روزنامه نگار آذربايجانی که در روز دوم اسفند، روز جهانی زبان مادری توسط ماموران امنيتی در اروميه بازداشت شده بود با قرار وثيقه ۴۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. (کميته دفاع از زندانيان سياسی آذربايجان ۱۵/۱/۸۷)

۲۶۵ ـ اردشير کريمی خياوی دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی اردبيل و مدير مسئول نشريه دانشجويی"خزر" پس از ۳ هفته بازداشت با قرار وثيقه ۳۰ ميليون تومانی بطور موقت از زندان اردبيل آزاد شد. (امير کبير ۱۱/۲/۸۷)

۲۶۶ ـ پيمان پيران از فعالان طيف چپ پس از ۵ ماه بازداشت و تحمل سلولهای انفرادی و شکنجه با وثيقه ۸۰ ميليون تومانی از بند ۳۵۰ زندان اوين آزاد شد.(فعالان حقوق بشر در ايران ۱۲/۲/۸۷)

توقيف نشريات دانشجويی :
۲۶۷ ـ نشريه دانشجويی « شورا » به مدير مسئولی ميلاد معينی به علت درج اخبار مربوط به بازداشت دانشجويان پس از انتشار سه شماره به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه مازندران برای مدت يکسال توقيف گرديد. ( ايلنا ۱/۴/۸۶ )

۲۶۸ ـ امتياز نشريه دانشجو يی « سربداران » به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان لغو گرديد. ( ايسنا ۶/۴/۸۶ )

۲۶۹ ـ نشريه دانشجويی « صبح » به مدير مسئولی الهام شهسوارزاده بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه علم و صنعت تهران برای مدت ۳ ماه توقيف گرديد. ( ايسنا ۲۹/۴/۸۶ )

۲۷۰ ـ نشريه دانشجويی "تريا" به مدير مسئولی سجاد درويش به اتهام نشر مطالب خلاف عفت عمومی پس از انتشار يک شماره بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه علم و صنعت تهران توقيف گرديد.
(ايسنا ۳۱/۴/۸۶)

۲۷۱ ـ نشريه دانشجويی « درفش کاويانی » به مدير مسئولی فرزاد حسن زاده به حکم هيئت نظارت بر نشريات دانشجويی دانشگاه فردوسی مشهد توقيف گرديد. ( آوای دانشگاه ۱۱/۷/۸۶ )

۲۷۲ ـ نشريه دانشجويی « آدديم» که توسط دانشجويان آذربايجانی دانشگاه پيام نور شهرستان گرمی منتشر می شد، بدستور هيئت نظارت بر نشريات دانشجويی توقيف گرديد. ( ساوالان سسی ۳/۸/۸۶ )

۲۷۳ ـ نشريه دانشجويی « قلم » به مدير مسئولی معصومه شفيعی به علت چاپ عکس دانشجويان زندانی احسان منصوری ، مجيد توکلی و احمد قصابان و اعتراض به صدور حکم زندان برای آنها ، توسط اعضای بسيج دانشجويی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب جمع آوری شد.(کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر ۱۶/۸/۸۶ )

۲۷۵ ـ رضا عرب سر دبير نشريه دانشجويی "مهر هفتم" گفت: طبق بخشنامه معاونت فرهنگی دانشگاه مازندران به مديران مسئول نشريات دانشجويی، انتشار اين نشريات ممنوع اعلام شده است. معاونت فرهنگی دانشگاه چاپ نشريات را منوط به شرکت مديران مسئول و سر دبيران اين نشريات در دوره آموزشی روزنامه نگاری کرده است. اين دستور شامل تمامی نشريات اعم از سياسی، فرهنگی، هنری و... می شود.
(امير کبير ۲۹/۹/۸۶)

۲۷۶ ـ امتياز نشريه دانشجويی "بولود" به مدير مسئولی حميد قربان عليزاده پس از انتشار هفت شماره بدستور حجت الاسلام راعی نماينده خامنه ای در دانشگاه آزاد مهاباد لغو گرديد.(ساوالان سسی ۲۹/۱/۸۷)

۲۷۷ ـ نشريه دانشجويی "ايرانشهر" به مدير مسئولی اکرم شيخ پور بدليل انتشار مطالبی در مورد زنان و مشکلات آزادی زنان در ايران به اتهام توهين به مقدسات تحت فشار نمايندگی ولی فقيه و حراست دانشگاه رازی بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه توقيف شد.(امير کبير ۳/۲/۸۷)

۲۷۸ ـ امتياز ماهنامه"پاتوق" که از سوی تعدادی از دانشجويان دانشکده خبر انتشار می يافت بدستور رئيس دانشگاه لغو گرديد. لازم به يادآوری است که احمدزاده کرمانی ۲۹ ساله رئيس دانشکده خبر فارغ التحصيل دانشگاه امام صادق و دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه آزاد است.(ادوار نيوز ۶/۲/۸۷)

۲۷۹ ـ نشريه دانشجويی"طاق بستان" به مدير مسئولی اشکان مسيبيان پس از انتشار ۲ شماره به اتهام نشر اکاذيب با شکايت حراست دانشگاه بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی برای مدت ۳ ماه به تعليق از فعاليت محکوم شد.(امير کبير ۱۲/۲/۸۷)

۲۸۰ ـ نشريه دانشجويی"شاليزار" که از سال ۸۴ توسط تعدادی از دانشجويان در دانشگاه گيلان منتشر می شد، بدستور کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه توقيف گرديد. شاليزار بصورت ماهانه و در ۲۴ صفحه بصورت مرتب منتشر می شد و هر ساله به مناسبت روز جهانی زن، روز جهانی کارگر و روز جهانی کودک ويژه نامه هايی را منتشر می کرد.(تغيير برای برابری ۲۰/۲/۸۷)

۲۸۱ ـ مامورين حراست دانشگاه يزد مانع پخش نشريه دانشجويی"انديشه سبز" شدند و نشريات را با خود بردند. اين مامورين مدتی پيش نيز مانع پخش نشريه دانشجويی"پرومته" به مدير مسئولی فرخ باستانی شده بودند و نشريات را با خود برده بودند. ماموران امنيتی با تلفن به خانواده های اين دانشجويان اعلام کرده اند که اگر فرزندان شان از مدير مسئولی نشريات کناره گيری نکنند بازداشت خواهند شد.(امير کبير ۲۲/۲/۸۷)

۲۸۲ ـ دو سايت خبری تحليلی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اراک توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فيلتر شدند.(آفتاب ۲۶/۲/۸۷)

۲۸۳ ـ امتياز نشريه دانشجويی"ياغيش" به مدير مسئولی حسين اسداللهی پس از انتشار يک شماره به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه اروميه لغو گرديد. همچنين نشريه دانشجويی"سهند" به مدير مسئولی اميد هاشمی توقيف شد. در ضمن هشتمين شماره نشريه دانشجويی"بولود" توسط ماموران حراست دانشگاه آزاد مهاباد جمع آوری شد.(ساوالان سی ۲۸/۲/۸۷)

۲۸۴ ـ نشريات دانشجويی"هوال" و "نيسير" که توسط دانشجويان دانشگاه رجايی منتشر می شد به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی توقيف شدند.(اعتماد ۲۹/۲/۸۷)

۲۸۵ ـ سايت خبری امير کبير به علت درج خبری مبنی بر فشارهای وارده به قاضی دادگاه تجديد نظر جهت تائيد حکم حبس ۳ دانشجوی بيگناه دانشگاه امير کبير برای چهارمين بار فيلتر شد.(امير کبير ۲۹/۲/۸۷)

۲۸۶ ـ نشريه دانشجويی"پرومته" به مدير مسئولی فرخ باستانی به علت چاپ مقالاتی در نقد اعدام و سنگسار به اتهام توهين به اسلام پس از انتشار ۲ شماره به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه يزد بطور دائم توقيف گرديد. قبلا نشريات دانشجويی"زمستان"و"بيان آزاد" هم در دانشگاه يزد توقيف شده بودند.
(امير کبير ۵/۳/۸۷)

۲۸۷ ـ نشريه دانشجويی"وريا" به مدير مسئولی نويد غفاری به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه شيراز به اتهام انتقاد از دولت احمدی نژاد برای مدت يکسال توقيف گرديد.(امير کبير ۱۳/۳/۸۷)

۲۸۸ ـ نشريه دانشجويی"تريفه" به مدير مسئولی رزگار خضری با شکايت استاندار مازندران به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه مازندران توقيف گرديد.(امير کبير ۱۹/۳/۸۷)

۲۸۹ ـ نشريه دانشجويی"چرو" به مدير مسئولی عباس توفيقی که به زبان کردی منتشر می شد به حکم کميته ناظر بر نشريات دانشجويی دانشگاه رازی کرمانشاه توقيف گرديد.(امير کبير ۲۱/۳/۸۷)

قتل دانشجو براثر شکنجه در زندان:
۲۹۰ ـ ابراهيم لطف اللهی۲۷ ساله دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پيام نور سنندج، زير شکنجه بازجويان اداره اطلاعات سنندج کشته شد. اميری معاون دادستان سنندج و مهدی مولا ولی با نام مستعار"هاتفی" جانشين رئيس اطلاعات سنندج و مسئول گزينش وزارت اطلاعات در استان کردستان از مسئولين بازجويی اين دانشجو بوده اند. ابراهيم لطف اللهی دانشجوی ترم هفت دانشگاه بدستور شعبه سوم بازپرسی سنندج بعد از خروج از جلسه امتحان در روز يکشنبه۱۶/۱۰/۸۶ بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. پس از گذشت ۹ روز از بازداشت نامبرده، سه شنبه شب ۲۵ ديماه از اداره ستاد خبری سنندج به خانواده اين دانشجو اطلاع می دهند برای گرفتن جنازه او به گورستان سنندج مراجعه کنند.خانواده لطف اللهی به گورستان سنندج مراجعه می کنند تا جنازه را تحويل بگيرند به آنها می گويند: "ما جنازه را دفن کرديم و احتياجی به شما نيست" پس از آن ، مسئولين امنيتی برای جلوگيری از پخش اين خبر خانواده ابراهيم لطف اللهی را تحت فشار قرار می دهند.(امير کبير ۲۷/۱۰/۸۶)

۲۹۱ ـ پزشکی قانونی شکنجه شدن ابراهيم لطف اللهی دانشجو يی که در ۱۶ دی بازداشت و در ۲۵ دی در زندان بر اثر شکنجه به قتل رسيد را مورد تائيد قرار داد. شکستگی بينی ، جمجمه و آثار کبودی بر بدن نامبرده پيش از مرگ تاييد شده است. قاضی پرونده ضمن مخالفت با در خواست وکيل پرونده برای نبش قبر ابراهيم لطف اللهی گفته است: اين کار خلاف شرع است. ( امير کبير ۱۷/۱۱/۸۶ )

۲۹۲ ـ سميه کاکاوند دانشجوی رشته حقوق دانشگاه ميبد يزد، روز ۲۹ آذر از دانشگاه ربوده و به قتل رسيد. جنازه وی ۱۸ دی در ۳ کيلو متری دانشگاه توسط مردم کشف شد. مادر نامبرده اعلام کرد: دخترش توسط يک عضو نيروی انتظامی به نام روح الله. د. ف به قتل رسيده است. اين عضو نيروی انتظامی خواستار ازدواج با سميه کاکاوند بوده است، ولی چون متاهل بوده، با پاسخ منفی سميه کاکاوند روبرو می شود و سپس وی را ربوده و به قتل رسانده، برادر قاتل مسئول کميته انضباطی دانشگاه ميبد بوده و سميه را تهديد به اخراج از دانشگاه می کرده است.(روز ۱/۱۲/۸۶)

ضرب و شتم دانشجويان توسط حراست:
۲۹۳ ـ بدنبال تحصن و اعتصاب غذای اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه امير کبير در مسجد اين دانشگاه با خواست آزادی ۸ تن از دانشجويان بازداشتی اين دانشگاه، بدستور دکتر رهايی رئيس دانشگاه،۳۰ نفر از نيروهای حراست به فرماندهی واعظ در ساعت ۳ نيمه شب با قطع کردن برق مسجد به دانشجويان متحصن حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.(ادوار نيوز ۵/۴/۸۶)

۲۹۴ ـ رشيد اسماعيلی دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه طباطبايی و عضو شورای سياستگذاری سازمان دانش آموختگان که بنابر در خواست وزارت علوم به اداره آموزش دانشکده محل تحصيل خود برای دريافت يک ابلاغيه از کميسيون بررسی صلاحيت استاد و دانشجو مراجعه کرده بود، توسط چهار نفر از ماموران حراست دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفت. (ادوارنيوز ۲۱/۹/۸۶)

۲۹۵ ـ علی سماواتيان عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور توسط حراست دانشگاه مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار گرفت.(ادوارنيوز ۲۷/۹/٨۶)

۲۹۶ ـ يک دختر دانشجو بنام علوی مدير مسئول نشريه دانشجويی « هرگز » به معنای باران در دانشگاه ياسوج مورد ضرب وشتم قرار گرفت . (اميرکبير۲/۱۰/۸۶)

اعتصاب غذای دانشجويان زندانی:
۲۹۷ ـ ابوالفضل جهاندار عضو اسبق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايی و عضو شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت که در شهريور ۸۵ توسط مامورين وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد، در اعتراض به عدم انتقالش به خارج از بند ۲۰۹ از روز ۲۳/۴/۸۶ دست به اعتصاب غذا زده است.
( فعالان حقوق بشر در ايران ۲۵/۴/۸۶ )

۲۹۸ ـ مجيد توکلی ، احمد قصابان و احسان منصوری از دانشجويان بازداشتی دانشگاه امير کبير در زندان اوين در اعتراض به فشارهای وارده و وضعيت مبهم پرونده خود از روز ۲۳/۴/۸۶ دست به اعتصاب غذا زده اند. (اميرکبير ۲۶/۴/۸۶)
تفتيش منازل دانشجويان :
۲۹۹ ـ چند تن از ماموران امنيتی با مراجعه به منزل بهاره هدايت دانشجوی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که از ۱۸ تير در بازداشت بسر می برد ، اقدام به تفتيش منزل نامبرده نمودند. وسائل شخصی وی همچون سی دی ، کتاب ، دست نوشته ها ، جزوه ها و آلبوم عکس او را با خود بردند. ( ادوارنيوز ۲۴/۴/۸۶ )

۳۰۰ ـ ماموران امنيتی با مراجعه به منزل بهرام فياضی دانشجوی کارشناسی ارشد پيام نور تهران و عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران که از تاريخ ۱۸ تير در بازداشت بسر می برد ، اقدام به تفتيش منزل وی نمودند. وسائل شخصی و رايانه او را با خود بردند. ماموران برای بازرسی منزل ، بهرام فياضی را از زندان به همراه خود آورده بودند. نامبرده گفته در روزهای اول بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تاکنون از امکان هواخوری نيز محروم بوده است. ( ادوارنيوز ۲۸/۴/۸۶ )

۳۰۱ ـ ماموران امنيتی با مراجعه به منزل محمد هاشمی دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت که از تاريخ ۱۸ تير در بازداشت بسر می برد اقدام به تفتيش منزل وی نمودند. مقداری از وسايل شخصی، دست نوشته ها و کيس کامپيوتری او را با خود بردند و از تمامی خانه و اطاقهای خواب فيلمبرداری کرده و دفترچه تلفن همسر نامبرده و دفتر تلفن منزل وی را با خود بردند. در ضمن ماموران امنيتی با مراجعه به منزل علی نيکو نسبتی يکی ديگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که از تاريخ ۱۸ تير در بازداشت بسر می برد، اقدام به تفتيش منزل وی نمودند و از منزل نامبرده فيلمبرداری بعمل آوردند.(ادوار نيوز ۳۱/۴/۸۶)

جلوگيری از اجرای مراسم :
۳۰۲ ـ محمد رضا خسروی دبير تشکيلات شاخه گيلان سازمان ادوار تحکيم وحدت اعلام کرد : " بر اساس مصوبه شورای مرکزی سازمان ادوار گيلان، بنا بود به مناسبت بزرگداشت روز مشروطه مراسمی با محوريت نقش گيلان در نهضت مشروطه، با همکاری مجمع اسلامی فرهنگيان استان گيلان برگزار شود که بعد از مکاتبه رسمی با فرماندار شهرستان رشت و ارجاع نامه به حوزه معاونت سياسی استانداری گيلان، پس از تاخيری نسبتاٌ طولانی به صورت شفاهی اعلام نمودند که مجوز برگزاری اين مراسم صادر نشده است. " وی افزود: " در مذاکره ای که با درزی، معاون سياسی و امنيتی استانداری گيلان داشتيم ايشان صراحتا اعلام نمودند که تا زمان تعيين تکليف وضعيت پلمپ دفتر مرکزی سازمان ادوار تحکيم وحدت، هيچ گونه مجوزی به مراسم و برنامه های اين سازمان داده نخواهد شد و سازمان ادوار از نظر وزارت کشور فعلا در وضعيت تعليق به سر می برد. " (ادوار نيوز ۲۸/۵/۸۶)

"فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امريکای شمالی"
ihrnena@gmail.com
۱۸/۰۴/۱۳۸۷ برابر با ۰۸/۰۷ /۲۰۰۸

[بازگشت به بخش نخست گزارش]

انجمن فعالان حقوق بشر در ايران ـ کانادا: FaalanHRC@yahoo.ca
siterahaei@yahoo.com:انجمن مدافعين حقوق بشرو دمکراسی در ايران – فرانسه
اتحاديه برای دمکراسی در ايران ـ ايتاليا: updi@libero.it
اتحاد برای دفاع ازحقوق بشر در ايران – واشنگتن – آمريکا: adhri۱@yahoo.com
info@bashariyat.de کانون دفاع از حقوق بشر در ايران – آلمان
shafaei@azadegy.de شبکه فعالان حقوق بشر ايرانی در آلمان:
HRIRNL@gmail.com: کانون دفاع ازدمکراسی در ايران– هلند
info@komitedefa.org : کميته دفاع از حقوق بشر در ايران – سوئد
defendhriran_ca@yahoo.com:کميته دفاع از حقوق بشر در ايران – کاليفرنيا – آمريکا
komitenoran@yahoo.noکميته نوران(کميته دفاع از حقوق بشر در ايران – نروژ):
yebarak@yahoo.ca : سازمان ايرانيان غرب کانادا – ونکور – کانادا
kupg_iran@yahoo.de: کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران- برلين
mnrecht@hotmail.comفعالين ايرانی حقوق بشر- سوئيس:
فعالان دفاع از حقوق بشر: Irantestimonyinfo@irantestimony.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش سالانه وضعيت دانشجويان در ايران به مناسبت سالگرد ۱۸ تير (بخش دوم)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016