سه شنبه 18 تیر 1387

موج گسترده بازداشت دانشجويان در مشهد در آستانه سالگرد ۱۸ تير، اميرکبير

* بازداشت آرشيان، صابری، عرب و قدسی

خبرنامه اميرکبير: با بازداشت شب گذشته هم زمان ۵ دانشجوی ديگر در مشهد موج گسترده ای از بازداشت دانشجويان در آستانه سالگرد ۱۸ تير آغاز شد. شب گذشته اشکان آرشيان، علی صابری، رضا عرب، مهدی قدسی و علی قلی زداه با يورش نيروهای امنيتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير علی قلی زاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود، علی صابری، عضو انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير، رضا عرب، دبير انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، مهدی قدسی و اشکان آرشيان، عضو انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، همگی عضو کميته دانشجويی پيگيری بازداشت های خودسرانه در مشهد بودند و با اين کميته همکاری داشتند. اين کميته برای پيگيری وضعيت ۵ دانشجويی که هفته گذشته در مشهد بازداشت شده بودند، تشکيل شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از وضعيت ۵ دانشجويی که هفته گذشته بازداشت شدند هيچ اطلاعی در دست نيست. توحيد دولتشناس، محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده، سجاد رجبی و محمد ميزبان دانشجويانی هستند که طی روزهای پيشين در مشهد بازداشت شده بودند.

وضعيت و محل نگهداری ۵ دانشجويی که شب گذشته بازداشت شدند نامشخص است و خانواده های آن ها در نگرانی به سر می برند. نيروهای امنيتی هم زمان با بازداشت اين دانشجويان، با تفتيش منزل برخی از آنان وسايل شخصی اين دانشجويان را ضبط کرده اند.

طی يک هفته اخير ۱۰ دانشجو در مشهد بازداشت شده اند. در تهران نيز طی روزهای گذشته ۳ دانشجو بازداشت شدند. مجيد اسدی، دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايی، مهدی خدايی و سلمان سيما، از فعالين دانشجويی دانشگاه آزاد، دانشجويانی هستند که طی هفته جاری در تهران بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است علی صابری سال گذشته در همين ايام در جريان غائله نشريات موهن دانشگاه اميرکبير بازداشت شد و نزديک به ۴۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوين سپری کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موج گسترده بازداشت دانشجويان در مشهد در آستانه سالگرد ۱۸ تير، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016