دوشنبه 24 تیر 1387

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت: دستگيری های اخير تاوان افشای رسوايی زنجان و پيروزی های متعدد دانشجويان است، اميرکبير


خبرنامه اميرکبير: روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت با انتشار اطلاعيه ای ضمن اعتراض به بازداشت محمد هاشمی و بهاره هدايت، دو عضو شورای مرکزی اين اتحاديه، برخوردهای اخير با دانشجويان را تاوان افشای رسوايی معاون انتصابی دانشگاه زنجان و پيروزی های متعدد دانشجويان دانست.

از هفته گذشته و در آستانه ۱۸ تير تا کنون نزديک به ۲۰ نفر از دانشجويان در مشهد، تهران و زنجان بازداشت شده اند. در اين اطلاعيه بازداشت های گسترده دانشجويان در روزهای اخير به عنوان پروژه ای برای ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين دانشجويی است بيان شده تا بدين وسيله از ميزان انتقادات فعالين دانشجويی کاسته شود. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

دستگيری های اخير تاوان افشای رسوايی زنجان و پيروزی های متعدد دانشجويان است

متاسفانه چندی است شاهد برخوردهای شديد امنيتی با فعالين دانشجويی از جمله برخی از اعضای اين اتحاديه در نقاط مختلف کشور هستيم و در نهايت نيز دو عضو شورای مرکزی اين اتحاديه-محمد هاشمی و بهاره هدايت- با يورش نيروهای امنيتی به منزلشان دستگير شدند.

اما آنچه در اين ميان حائز توجه است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۱- دستگيری گسترده فعالين دانشجويی به خصوص اعضای اين اتحاديه در ادامه پروژه ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين دانشجويی است تا بدين وسيله از ميزان انتقادات فعالين دانشجويی کاسته شده و سرپوشی بر نقاط ضعف دولت مردان به ويژه مديران ناکارآمد وزارت علوم گذاشته شود.

۲- موج گسترده برخوردهای اخير از سوی ديگر حکايت از انتقام گيری مديران ناکارآمد از فعالين دانشجويی دارد. در واقع پس از مقاومت دانشجويان دانشگاه های مختلف به ويژه سهند، تربيت معلم، زنجان، همدان، شيراز و … و کسب پيروزی های متعدد که در مورادی مانند رسوايی دانشگاه زنجان، برای دولتمردان بسيار گران تمام شد، اکنون اين افراد درصدد انتقام جويی از دانشجوبان بر آمده اند.

۳- البته در اين ميان رسانه های همسو با دولت از جمله خبرگزاری فارس و روزنامه های ايران و کيهان تمام تلاش خود را برای زمينه سازی برای اين برخوردها به کار بسته اند و ضمن تلاش برای سرپوش نهادن بر ناکارآمدی مديران دولت نهم و انحراف افکار عمومی از رسوايی هايی همچون رسوايی دانشگاه زنجان، کوشيده اند با ايراد اتهامات واهی مانند تلاش جهت “ايجاد آشوب در آستانه ۱۸ تير” ،”ارتباط با عناصر خارج از کشور” ، “پيگيری مقاصد سياسی در تجمعات صنفی” که بارها کذب بودن آنها اشکار شده است زمينه های لازم برای برخورد با فعالين دانشجويی را فراهم نمايند.

۴- آنچه اين در ميان محل تاسف است سکوت بسياری از احزاب و جريان های سياسی در قبال دستگيری های گسترده روزهای اخير است که نه تنها سکوتشان، بلکه گاه موضع گيری های نسنجيده برخی افراد با سابقه سياسی خود به عاملی جهت برخورد با فعالين دانشجويی بدل شده است. واقعيت آن است که بسياری از فعالين دانشجويی اکنون هزينه انتقاداتی را می پردازند که بخشی از آن وظيفه احزاب سياسی است که متاسفانه در اين زمينه هم سکوت نموده اند و جالب آن که گاه اين برخوردها نيز خود برای پرونده سازی برای آن احزاب صورت می گيرد و در اين ميان تنها برخی از احزاب نزديک به مجموعه به دفاع از حقوق دانشجويان می پردازند.

در پايان دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوم نمودن برخوردهای با فعالين دانشجويی در روزهای اخير، خواستار آزاد شدن هر چه سريعتر اين دانشجويان به ويژه اعضا شورای عمومی و دو عضو شورای مرکزی اين اتحاديه می باشد و ضمن تشکر از افراد و گروههايی که به برخوردهای اخير اعتراض نموده اند، خواستار عکس العمل قاطع ساير گروهها می باشد و به مسئولين و رسانه های همسو با آنان يادآور می شود، کذب بودن اتهامات واهی وارده به فعالين دانشجويی بارها به اثبات رسيده است و مسئولين بهتر است با پذيرش اشتباهات و تلاش در جهت اصلاح امور، از فرافکنی و برخوردهای قهرآميز با فعالين دانشجويی جهت سرپوش نهادن بر اشتباهاتشان خودداری نمايند.

Copyright: gooya.com 2016